Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sending av el gitar i posten


GlobalRider

Anbefalte innlegg

Posten har nok ikke noen passende esker, men stikk innom en lokal musikksjappe og spør om de har en tomeske du kan få. Så putter du bare gitaren oppi esken, og sørger for å polstre GODT med skumgummi, chips, avispapir eller andre ting så gitaren ikke har mulighet til å flytte seg inni kassa, samt at belastning utenfra ikke vil skade gitaren. Husk å slakke strengene før du sender.

Endret av Duckling
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun sendt et fåtall gitarer, men stiller meg skeptisk til å slakke strenger. :-) Ande innspill?

Hvorfor det?

Jeg har mottatt to gitarer i posten og en amp det siste året. Straten var demontert, fire skruer og gitaren var perfekt igjen. Den andre var en tele i hel form i gigbag oppi en eske med polstring. Begge gitarene overlevde helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk mottatt en gitar som sender kun hadde puttet i en kjip gigbag. Jeg var ikke særlig fornøyd da jeg hentet den på Posten. Heldigvis var den uten en skramme da jeg pakket den opp! Posten kan tydeligvis være forsiktige om de vil. Men dette er ikke en anbefalt sendemetode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk fått flere gitarer fra både USA og Japan i gigbagger.

Bare de er pakket slik at gitaren ikke kan bevege seg inni pappesken går det som regel bra!

Har aldri motatt en gitar med strengene slakket som jeg kan huske, så det er ikke nødvendig.

Mange av de store Amerikanske forhandlerne/fabrikkene jeg har motatt gitarer fra sender de ferdig stemt opp(bla Suhr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å slakke strengene er ikke nødvendig. Som GPM er inne på, kan det være en Gibsonsak, da de gitarene er feilkonstruert i forhold til holdbarhet oppe ved hodet.

Jeg har vel sendt og motatt 50+ gitarer ila de siste to årene, og har vært uheldig en gang. Kofferten passet ikke helt til kroppen, og gitaren fikk seg et "stuk", et slag oppe på hodet, og dermed sprakk det. Pass på at hodet er bekyttet mot en smell rett ovenfra. Det kan man se at gitarfabrikkene er nøye med, selv om gitaren ellers bare kommer i en pappkasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig opptatt av at man skulle slakke strengene, men har gått bort ifra det.

Har også mottatt dårlig pakkede gitarer, men det går stort sett bra.

Gigbag funker veldig bra, siden den er lettere enn en kasse. Jo tyngre en pakke er, dess hardere faller den kan man si..

På den annen side er det jo stor forskjell på gigbagger og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.