Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

335 gitar kit


Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...

Nå er den nesten ferdig. Jeg er veldig fornøyd. Jeg synes ihvertfall den ser veldig kul ut.

AlmostFinished1.JPG

AlmostFinished2.JPG

Som dere kan se har jeg ikke satt på noe truss rod deksel enda og jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal ha pickguard på eller ikke. Det er jo også en del ledninger fra elektronikken som er synlig igjennom hullene, men det måtte bli sånn siden jeg ikke gadd å ta den ifra hverandre og lodde sammen igjen. Jeg må si det var litt styr å få all elektronikken nedi gitaren og opp av de riktige hullene, men med en masse sytrå og masse tålmodighet så gikk det til slutt.

Jeg har gjort et grovoppsett av gitaren, men det er fortsatt litt buzz på noen strenger på noen bånd så det betyr vel at jeg må file ned båndene litt. Det er noen som er litt lavere enn de andre. Det burde jeg vel ha gjort før jeg limte sammen gitaren, men det får jeg huske til neste gang. Når dere filer båndene på en gitar bruker dere veldig lange filer? Hvor mange bånd dekker de om gangen? Jeg har noen fra StewMac, men de var mye kortere enn jeg hadde regnet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig flott. Skulle ønske jeg kunne mer om fretleveling, men jeg tror at det er forskjell på en førstegangsjevning av alle frets og en lokal jevning. Husk på at dersom du skal bruke en lang fil, så må halsen være HEEELT rett, altså helt uten bue. Dette gjelder også ved lokal utjevning med kort fil, men da risikerer man likevel mindre enn med en lang fil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flott ut!

"Når dere filer båndene på en gitar bruker dere veldig lange filer? Hvor mange bånd dekker de om gangen? Jeg har noen fra StewMac, men de var mye kortere enn jeg hadde regnet med."

Jeg bruker en lang bryne-liknende sak - evt en lang pussekloss med tilhørende slipepapir. Poenget er vel å gå over mange bånd samtidig for å få det jevnt. Husker ikke hvor jeg fikk tak i brynet. Her er en fil/bryne som er til båndsfiling - nesten 20 cm lang. Vurderer å skaffe meg en slik selv. Etter sliping på tvers må båndene rundes og poleres ett og ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig flott. Skulle ønske jeg kunne mer om fretleveling, men jeg tror at det er forskjell på en førstegangsjevning av alle frets og en lokal jevning. Husk på at dersom du skal bruke en lang fil, så må halsen være HEEELT rett, altså helt uten bue. Dette gjelder også ved lokal utjevning med kort fil, men da risikerer man likevel mindre enn med en lang fil.

Jeg har tenkt litt på lokal jevning av frets ja så det er sikkert ikke så dumt med en kortere fil. Det er vel vanskelig å få halsen HEEELT rett. Det er jo de nærmeste båndene som betyr mest for fret buzz hvis den bare er på noen få bånd. Men her er det vel viktig å være forsiktig. Jeg tok nesten litt mye når jeg pusset ned oversadelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man jevne bånd over en hel hals, er det vel for å være ærlig nesten nødvendig med en jig for halsen. Man kan bygge seg en selv, som Greener har gjort, eller kjøpe en ferdig. Da kan man "simulere" strengespennet på en hals uten at strengene sitter der. Hvis man ikke har det, blir det fort en unøyaktig og ikke så bra jobb man får utført.

Da må man nesten vurdere selv, i forhold til egen erfaring, gitarens verdi og slikt. Det å file ned et enkelt bånd eller to er en annen affære, men da trenger man ikke stort annet enn maskeringstape, sprittusj, nålefiler og masse tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rålekker gitar, håper du får justert den perfekt. Har selv en ferdig-Dot, kjøpt på 4Sound, uten vib-arm, men så er jeg verken selvbygger eller i stand til å bruke en vib-arm til noe fornuftig. Morsom gitar, og lett å finne den runde jazz-lyden. Grattis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde ikke noe tilpassing av hals til kropp. Da var det bare å finne ut hvor langt inn halsen skulle gå i kroppen for å fortsatt få plass til pickupen. Så det er ikke noe særlig snekring, mest liming og lakking før en begynner å sette inn elektronikken. Så er det jo oppsett av hals, oversadel, ...

Det er ikke veldig mye jobb med kitet, men det jeg synes er skummelt er at det følger jo ikke med noe bruksanvisning så en må finne tips forskjellige steder på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Jeg har problemer med min Line 6 Relay G70 live. Den har fungert bra i mange år, men det har blitt mer ustabilt de siste årene. Til info så bruker de andre i bandet G30 fra Line 6. På soundchecks så funker alt fint. Jeg kan gå rundt hele scenen og mister ikke lyden. Men under konserten, med folk (og mobiltelefoner) i salen, så kan jeg knapt bevege meg bort fra mottakeren uten av jeg mister signalet.. Er det noe jeg kan gjøre for å løse dette eller er hele oppsettet utdatert? Det merkelige er riktignok at G30, som er en dårligere og eldre modell, funker helt fint for de andre i bandet.. 
    • Söker rockprojekt att vara med i Norge, med fokus på live-gig. Jag är öppen för alla typer av rock/metal och ser fram emot att få spela med likasinnade musiker. Har erfarenhet av både studioarbete och liveframträdanden, och är redo att bidra med både energi och kreativitet.
    • Bildet er tatt i dag. Min Tele Deluxe
    • I fjor bygde jeg en Telecaster Deluxe. Det er den beste gitaren jeg noen gang har hatt, selv om jeg har kjøpt giterer til 6000kr i butikk før Gitaren består hovedsaklig av deler fra Guitarfetish, feks kropp og pickups, mens halsen, som måtte ha CBS hode, kommer fra en Squire Stratocaster Affinity. Kroppen er i Or, og halsen i lønn med rosentre gripebrett. Eletronikken har jeg bygget selv jeg kjøpte deler lokalt i nederland, og det er koblet på samme måte som på en moderene Les Paul. Gitaren har Push pull potmeterer for coilsplit og alle pots er som allitd på mine bygg - CTS. Gitaren har ikke antydning til pickupsus for jeg har skjermet den profesjonellt. Dette er alså ikke en Fender Telecaster så jeg gav den en egen logo på halsen der det står "Helge Tele Deluxe". Halsen hadde jo originalt en stratocaster logo. Jeg syntes gitaren har nydelig klang og jeg har aldri hatt noen bedre gitar. Hvis dere vil se byggeprosessen så klikk på denne linken: https://www.youtube.com/watch?v=HtBjxB9VAYk&t=42s  
    • Har en slik miksepult som jeg vurderer å selge. Ser at andre selger selger pre amp stripene, og kompressorene separat. Noen som har tanker om pris evt? Selges med alt utstyr, kabler, strømforsyning osv. Har tidligere vært eid av NRK.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.