Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Unisong basser


simenandreas

Anbefalte innlegg

Gleder meg litt til å høre noe fra disse bassene :) Noen som har noen tanker å dele?

Sikler litt på den rosa musicman-en. De som ligger ute på finn.no til 5000 ser jo tøffe ut. Relativt billig, og jeg er stor fan av maple necks. Og det skal vist være alnico pickups, noe som skal høres bra ut. Og hardcase følger med.. kult

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeptisk...

Ville heller safet og kjøpt en brukt MM Sub eller en Sterling. Jeg synes disse Unisong-produktene ser kjipe ut. Var ikke fyren bak Unisong innom her for en stund siden og lovde et par instrumenter for testing? Skjedde det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeptisk...

Ville heller safet og kjøpt en brukt MM Sub eller en Sterling. Jeg synes disse Unisong-produktene ser kjipe ut. Var ikke fyren bak Unisong innom her for en stund siden og lovde et par instrumenter for testing? Skjedde det?

Det skjedde ikke nei..

Hadde holdt meg langt unna de Unisong greiene..Virker som billig Kinaræl til altfor høye priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUB er laget i Asia et sted, og har billigere elektronikk, treverk, mm. Music Man blir produsert i San Luis Obispo i USA, og har bedre kvalitetskontroll og bedre deler. Med det sagt: SUB'ene skal visst være gode de og. Det er som Squier for Fender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUB er USA, poppel kropp i stedet for ask, enklere elektronikk og "enklere" lakk. Sterling som nevnt Asia.

OLP hadde ingenting med musicman å gjøre men det var noe lisensgreier inne i bildet. Sterling holder høyere kvalitet enn OLP og er innad i musicman-familien.

Endret av germaniumkid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUB er USA, poppel kropp i stedet for ask, enklere elektronikk og "enklere" lakk. Sterling som nevnt Asia.

OLP hadde ingenting med musicman å gjøre men det var noe lisensgreier inne i bildet. Sterling holder høyere kvalitet enn OLP og er innad i musicman-familien.

Du har rett, jeg blandet SUB og Sterling.

Etter lanseringen av "Sterling"-linjen så er vel sub-bassene ut av produksjon.

Og skal jeg dra en sammenligning ang. musicman basser så er det vel OLP = Squire og SUB = MIM

Meget mulig. Som sagt: Jeg blandet SUB og Sterling. Men det er samme greia: Kopi av kjente instrumenter laget med billigere deler og billigere arbeidskraft. Med det sagt: Jeg ville heller hatt en SUB eller en Sterling fremfor en MIM eller Squier :P

Endret av Orph
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unisong: "Norske" gitarer produsert i Kina. Innehaver, eller hva f... han er, var innom her for en tid tilbake og lovte gitarer tilsendt for testing, men det har selvfølgelig ikke skjedd. Har en mistanke om at det ikke kommer til å skje før salget hans via Finn har gått såpass mye ned at det å sende inn gitarer for testing nærmest blir "the final solution". Jeg kan ikke fatte at folk er villig til å kjøpe Unisong framfor (brukt) Made in Japan eller brukt Made in Mexico som begge er behørig testet, og stort sett funnet "svært så godtatt", og prismessig i samme leie. Da faår en ivertfall godt testede gitarer/ basser med OK elektronikk. Ved kjøp av brukt Made in Japan får en ofte bedre enn Standard USA, så da er det ingen grunn til å bruke penger på et utestet "norsk Kina-merke".....er det??!!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel jeg som utfordret han til gratis testing og omtale av en eller annen gitar, sendte han en PM med kontaktinfo og slikt. Jeg har ikke hørt et kvidder, og tror ikke jeg skal bruke tid på å purre.

Det er mulig dette er knallsaker, men all erfaring og slikt tilsier at dette er middelmådige instrumenter, og at man kommer minst like langt opp på kvalitetsstigen ved å kjøpe billigmodeller fra et anerkjent merke, eller som Byljer sier, handle noe brukt. Slike bruktkjøp er enkle å anbefale for en med erfaring, men mer risikable for en som ikke har veldig greie på gitarer. Man kan jo få et falskt eksemplar, eller en "blindgjenger", en gitar med skader, vridd hals eller lignende. Det er dårlig med returrett og garanti på brukte gitarer, det skal vi som kan vurdere en gitar ikke glemme.

Det jeg nesten kan garantere, er at en "Unisong"- bass til fem tusen vil ha et veldig stort verditap, så sant det ikke skjer et mirakel, som at selgeren er villig til å selge kvalitetsintrumenter til mye mindre enn det de er verdt. I neste rekke trenger man da en kjøper som er klar over det. La meg si det sånn, jeg venter i spenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gleder meg litt til å høre noe fra disse bassene :) Noen som har noen tanker å dele?

Sikler litt på den rosa musicman-en. De som ligger ute på finn.no til 5000 ser jo tøffe ut. Relativt billig, og jeg er stor fan av maple necks. Og det skal vist være alnico pickups, noe som skal høres bra ut. Og hardcase følger med.. kult

Unisong Jan her. Takk for at du fortsatt lurer. Den du ser på er rå.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dette et forum et sted "folk flest" får mene hva de vil - det er selve hensikten. Folkene som skriver her representerer ikke nødvendigvis flertallet og på ingen måte redaksjonen (med mindre de tilhører mod/adm gruppa)

Angående hva vi har peiling på og har av fordommer tror jeg du vill blitt overrasket hvis du faktisk fulgte litt med her. Vi har for tiden f.eks en gitar under konstruksjon som vi ønsker å tilby våre brukere til en rimelig penge. Gitaren er designet av en arbeidsgruppe og produseres i Kina.

Hvis du faktisk vil ha noe testet, kan du (som vel tidligere nevnt) gjerne sende et eksemplar til oss - en produkt-test er noe vi tar veldig seriøst og lager en artikkel av. Vår hovedregel er at hvis vi ikke liker produktet i det hele tatt, så unnlater vi ganske enkelt å skrive artikkelen. Angående kompetanse og erfaring tror jeg du ville blitt overrasket, vi har både dyktige gitarister og folk som har mye erfaring med bygging og reparasjon av gitarer. Vi har også i de fleste tilfeller god oversikt og erfaring med hva som eksisterer av varer i markedet, og kan derfor gjøre gode sammenligninger med hva andre tilbyr.

Hvis det er interessant å få testet et eller flere av dine produkter kan du ta kontakt med undertegnede (PM - klikk på brukeren du ønsker å sende en melding til, så får du en ny side med b.l.a. en meldingsfunsjon)

P.S. - husk at dette er et forum - det du opplever er hva de fleste opplever når ingen har erfaring med produktene - de bedømmes med bakgrunn i hva folk leser i en annonse. Dette er selvsagt ikke rettferdig, men slik fungerer det alltid. Folk er generelt skeptiske og gjør seg opp en mening basert på et minimum av informasjon kombinert med tidligere (ofte dårlig) erfaring med lignende produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeptisk...

Ville heller safet og kjøpt en brukt MM Sub eller en Sterling. Jeg synes disse Unisong-produktene ser kjipe ut. Var ikke fyren bak Unisong innom her for en stund siden og lovde et par instrumenter for testing? Skjedde det?

Unisong-Fyren er her fotsatt og jeg sender lett gitarer ! Dette er om du vil ha en til halv pris. Men om denne surmaga skepsisen og missunninga holder -på så gidder jeg ikke. Dommen er visst klar likevel Ta i mot alle som prøver på noe nytt.

1: Skepsisen hadde muligens ikke vært så stor om Castorfiber hadde fått en mulighet til en test når temaet var oppe forrige gang.

2: Jeg skrev "brukt", det gikk nettopp en brukt SUB for 4200,- på Finn. Ergo billigere enn en kinesisk kopi. Jeg hadde handla brukt.

3: Prøve noe nytt? Nytt merke, fortsatt en Musicman kopi. Jeg er kjip nok til å gå for det trygge siden jeg ikke aner noe som helst om Unisong enn det som du lirer av deg i denne tråden.

Skeptisk? Jepp, og enda mer etter slike freske uttalelser du kommer med her.

Endret av germaniumkid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.