Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Unisong basser


simenandreas

Anbefalte innlegg

Skeptisk...

Ville heller safet og kjøpt en brukt MM Sub eller en Sterling. Jeg synes disse Unisong-produktene ser kjipe ut. Var ikke fyren bak Unisong innom her for en stund siden og lovde et par instrumenter for testing? Skjedde det?

Hei - tanken er å få sendt en gitar, men dere får ha litt tolmodighet. mvh unisong.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel jeg som utfordret han til gratis testing og omtale av en eller annen gitar, sendte han en PM med kontaktinfo og slikt. Jeg har ikke hørt et kvidder, og tror ikke jeg skal bruke tid på å purre.

Det er mulig dette er knallsaker, men all erfaring og slikt tilsier at dette er middelmådige instrumenter, og at man kommer minst like langt opp på kvalitetsstigen ved å kjøpe billigmodeller fra et anerkjent merke, eller som Byljer sier, handle noe brukt. Slike bruktkjøp er enkle å anbefale for en med erfaring, men mer risikable for en som ikke har veldig greie på gitarer. Man kan jo få et falskt eksemplar, eller en "blindgjenger", en gitar med skader, vridd hals eller lignende. Det er dårlig med returrett og garanti på brukte gitarer, det skal vi som kan vurdere en gitar ikke glemme.

Det jeg nesten kan garantere, er at en "Unisong"- bass til fem tusen vil ha et veldig stort verditap, så sant det ikke skjer et mirakel, som at selgeren er villig til å selge kvalitetsintrumenter til mye mindre enn det de er verdt. I neste rekke trenger man da en kjøper som er klar over det. La meg si det sånn, jeg venter i spenning.

Unisong: "Norske" gitarer produsert i Kina. Innehaver, eller hva f... han er, var innom her for en tid tilbake og lovte gitarer tilsendt for testing, men det har selvfølgelig ikke skjedd. Har en mistanke om at det ikke kommer til å skje før salget hans via Finn har gått såpass mye ned at det å sende inn gitarer for testing nærmest blir "the final solution". Jeg kan ikke fatte at folk er villig til å kjøpe Unisong framfor (brukt) Made in Japan eller brukt Made in Mexico som begge er behørig testet, og stort sett funnet "svært så godtatt", og prismessig i samme leie. Da faår en ivertfall godt testede gitarer/ basser med OK elektronikk. Ved kjøp av brukt Made in Japan får en ofte bedre enn Standard USA, så da er det ingen grunn til å bruke penger på et utestet "norsk Kina-merke".....er det??!!??

Unisong:

Jeg må vel innrømme at jeg har vært intressert i å teste en Unisong bass en eller annen gang, muligens som en hjemmebass.. vi får se hva det blir til.

Men jeg må si, jan, det å kjefte på folk her og kalle oss useriøse når det er ett av norges største gitarforum? Dårlig forretnings-ide ;)

joda, jeg ser den. Hadde vert lurt å sende en for lengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser forumet, vil du se at flere, inkludert meg, har ytret skepsis mot instrumentene dine. Det er ikke basert på test eller noe annet, kun det at jeg har reparert og spilt på instrumenter med og uten strenger i en del år. Da har jeg kanskje gjort meg noen erfaringer opp gjennom årene?

Hvis du mener at det ikke stemmer at du kort fikk profilere deg, og så ble invitert til å sende inn en gitar til meg for en test, hvorpå du i en post sa deg interressert i deg, og så fikk PM med kontaktinfo, og deretter ikke lot høre fra deg, så vil jeg gjerne at du utdyper det. Slikt tar vi gjerne på PM.

Det er ingen som har fått ytre seg negativt eller usaklig om det du holder på med, og gitarmerket ditt.

Tvert om har jeg, og flere, nevnt at det er bra at folk forsøker seg med virksomhet. Omsetning av musikkrelatert utstyr begynner å bli veldig monopolisert, mer enn det de fleste er klar over, og det gjør det vanskelig for små merker og mindre forhandlere. Det er ikke en utvikling jeg liker, i hvert fall.

Jeg skjønner selvsagt at du som skal leve av dette skulle ønsket at skepsisen ikke var til stede, men det er nå ikke slik at man alltid får det slik som man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DISCLAIMER : jeg har 0 vekttall innen markedsføring.

Til JanH/Unisong:

Jeg vil anta at det å kjefte på folk som er skeptiske til enda et kinamerke ikke er veldig god markedsføring. Kjefting fungerer ganske dårlig sånn uansett egentlig.

Hvorfor det er så vanskelig å få sendt en gitar til riktig vedkommende her på GN er for meg ubegripelig. Da du fikk denne muligheten for snart et år siden (?) så burde du jo ha tatt denne umiddelbart. Skape litt positiv blest om produktet du skal selge. Stå littegrann på.

For meg så virker du som en latsabb som skal bare sitte på rævva og tjene penger uten å løfte en finger. Heldigvis så fungerer det ikke så lett.

Men ingenting hadde gledet meg mer om du faktisk motbeviste min påstand, og sendte over noen gitarer slik at vi kunne fått en produktanmeldelse her på GN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig er jeg av den typen som er ganske lite merkevaretro. Jeg elsker produkter som gir MYE for pengene.

Jeg har ikke så mye erfaring med gitarer, men har bedrevet ganske mye testing av lydutstyr for hifi, og jeg har mange ganger blitt overrasket over hvor bra seriøst utstyr fra Kina kan være i forhold til prisen man betaler. Dessverre har man jo også produkter som bygger opp under skepsisen ved at det er både dårlig håndverk og design. Det er med andre ord (og naturlig nok) mer gambling over å kjøpe produkter av ukjente merker enn av etablerte merker.

Skepsis vil ethvert ukjent merke møte, og det er derfor håndfast erfaring fra noen man stoler på er viktig. Sånn sett kan det være en god investering for ethvert nytt, seriøst merke å være imøtekommende og liberal med å la seriøse folk med lang erfaring fra samme type produkter få prøve dem og uttale seg. Det er først når håndfast erfaring begynner å komme at skepsis erstattes med begrunnede meninger. Har man et godt produkt da, så er det lite å frykte.

En annen sak er også serviceapparatet. Etablerte merker har et serviceapparat som er godt kjent. Ukjente merker er det større risiko med, noe man også må forholde seg til som generell skepsis så lenge merket ikke er etablert. Ofte vil servicenivået når noe ikke er som det skal være minst like viktig som produktkvaliteten i seg selv.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

jeg drar opp denne tråden igjen bare fordi jeg ikke får sove, Den naturelle Musicman modellen intresserer meg litt av en eller annen grunn og jeg har bitt meg merke i et par ting ved annonsene:

JanH:

Det er faktisk fantastisk lite info om bassene i annonsene dine, det står ingenting om hva slags tre som er brukt (untatt på ett par av bassene som har hals i lønn, og etter det jeg ser på annonsene dine, så gjelder dette de med GRIPEBRETT i lønn), størrelsen på halsen (veldig viktig for mange av oss om vi skal gidde å vurdere noe nytt)

Hvem er produsenten av pickuper? Hvem er produsenten av hardware? Ang Musicman modelen: Har den preamp? Eller er den passiv? Det er mye mer som det burde ha blitt svart på om du vil fremstå som en seriøs aktør på markedet.

Om disse bassene spesialbestilles fra fabrikken, så er jeg helt sikker på at dette er info du har liggende.

Annonsene samt info en på hjemmesiden din er forsåvidt meget oppstykket og noe "Barnslig" skrevet, samt det virker som du prøver å hendvende deg til folk som aldri har spilt gitar før, og for en nybegynner så ligger instrumentene dine litt for høyt i prisklasse, 4 - 5000 er en som har funnet ut at den personen vil spille fast.

...og av en eller annen grunn gjetter jeg på at dette ikke blir sett av JanH.

Endret av Thunder Fingers
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.