Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NUD ;)


gage1103

Anbefalte innlegg

D-stemminga er også den stemminga de brukte på Hawaii da de første ukulelene kom til verden. Den låter litt "brightere", og er kanskje litt lettere å bruke sammen med gitar, hvertfall for nybegynnere. De kaller den "old-school". Selv foretrekker jeg C-stemming eller "new-school" som oppstod i amerika litt senere. Fordi den har litt mer dybde, lett å lære til nybegynnere (særlig i forhold til musikkteori), og kanskje viktigst fordi nesten alt stoff om ukulele på nettet er i C-stemming. Men dette er jo smak og behag :)

De beste ukulelespillerene bytter jo etter hva slags stemning de vil ha, og bruker gjerne lav G (eller H) streng også der det passer :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spilte med D stemming før...altså ADF#B men etter at jeg fikk meg tenor og concert ukuleler synes jeg ikke denne stemmingen utnytter lyden i kassa bra nok..blir for tynt for min smak...sopranen er nå grei den skal være sånn men de større modellene er ment å gi kraftigere lyd. (personlig mening).

Fender sine ukuleler er etter min mening veldig gode. har selv en av de rimeligste Hau'Oli all laminate til 1450kr mener jeg den kostet. God intonasjon over hele gripebrettet. fet lyd. kan få den med preamp og spille elektrisk også. så en kar på youtube som spilte elektrisk blues på en fender ukulele og det låt dritbra med tanke på hva han faktisk hadde mellom fingrene.

Endret av gage1103
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.