Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Martin [10.03.06]


Martin

Anbefalte innlegg

Ja, olp'en er digg..

Billige stemmeskruer gir dårligere sustian, slik er det bare.. De er enklere bygd. Takk for diskusjonen, dassaper. :P

ville nok skifta andre ting, før stemmeskruene, for og få bedre sustain, men det er kanskje bare meg? ..

Og tilbake til det andre spørsmålet mitt.. du skrev at "hadde tenkt og kjøpe en musicman petrucci, men det ble en olp for jeg fant ingen" ... Hvem i allverden går rundt og tenker på å kjøpe en gitar til rundt 15000, men så finner du ingen som selger, også kjøper du en til 1500kr ?? .. virker litt skryt i mine ører, men.. hele inntrykket mitt av deg virker forsåvidt litt skryt :-) ... har du noe liggende som du har spillt inn ? .. har på følelsen av at du er mer showoff enn flink :-D .. bare en følelse..

Jeg skulle kjøpe en musicman Petrucci med mystic dream finish i usa, men fant absoulutt ingen av de. Jeg syns det var synd å ikke kjøpe med noe greier hjem etter jeg hadde vært i USA og hadde jo nok av penger siden jeg nylig hadde blitt konfirmert. Så jeg kjøpte med meg en OLP i stedet.. Det var jo en helt OK gitar: den låt bra, var digg spille på og det var da selvfølgelig og John Petrucci sin signatur (den aller billigste da :wink:)

Alle vil vel skryte av samlingene sine, men jeg er ikke på langt nær like god som f.eks. Gnome men vil påstå jeg er sånn ca på gjennsomsnittett her sånn jeg har forstått det..

Her er et klipp med noe greier jeg surra med, dette er uten trommer og sånn da.. - SANG -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe! Joda det er en fin gitar, lyden er helt grei og jeg liker halsen på ibanezen min bedre. Egntlig skulle jeg ha en musicman petrucci, men siden de ikke hadde den NOE sted i NY, så ble det dessverre en OLP (loser). Har tentkt til å bytte ut stemmeskruene, for det er ganske dårlig substain!

Men: det er jævlig god gitar til 200 $ er LANGT ifra misfornøyd!

olp er knall gitarer :D det beste du får tak i til den prisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Ja, olp'en er digg..

Billige stemmeskruer gir dårligere sustian, slik er det bare.. De er enklere bygd. Takk for diskusjonen, dassaper. :P

ville nok skifta andre ting, før stemmeskruene, for og få bedre sustain, men det er kanskje bare meg? ..

Og tilbake til det andre spørsmålet mitt.. du skrev at "hadde tenkt og kjøpe en musicman petrucci, men det ble en olp for jeg fant ingen" ... Hvem i allverden går rundt og tenker på å kjøpe en gitar til rundt 15000, men så finner du ingen som selger, også kjøper du en til 1500kr ?? .. virker litt skryt i mine ører, men.. hele inntrykket mitt av deg virker forsåvidt litt skryt :-) ... har du noe liggende som du har spillt inn ? .. har på følelsen av at du er mer showoff enn flink :-D .. bare en følelse..

Jeg skulle kjøpe en musicman Petrucci med mystic dream finish i usa, men fant absoulutt ingen av de. Jeg syns det var synd å ikke kjøpe med noe greier hjem etter jeg hadde vært i USA og hadde jo nok av penger siden jeg nylig hadde blitt konfirmert. Så jeg kjøpte med meg en OLP i stedet.. Det var jo en helt OK gitar: den låt bra, var digg spille på og det var da selvfølgelig og John Petrucci sin signatur (den aller billigste da :wink:)

Alle vil vel skryte av samlingene sine, men jeg er ikke på langt nær like god som f.eks. Gnome men vil påstå jeg er sånn ca på gjennsomsnittett her sånn jeg har forstått det..

Her er et klipp med noe greier jeg surra med, dette er uten trommer og sånn da.. - SANG -

Den minnet alt for myeom en metallica sang....Påstår du å ha funnet på det der selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle kjøpe en musicman Petrucci med mystic dream finish i usa, men fant absoulutt ingen av de. Jeg syns det var synd å ikke kjøpe med noe greier hjem etter jeg hadde vært i USA og hadde jo nok av penger siden jeg nylig hadde blitt konfirmert. Så jeg kjøpte med meg en OLP i stedet.. Det var jo en helt OK gitar: den låt bra, var digg spille på og det var da selvfølgelig og John Petrucci sin signatur (den aller billigste da :wink:)  

Alle vil vel skryte av samlingene sine, men jeg er ikke på langt nær like god som f.eks. Gnome men vil påstå jeg er sånn ca på gjennsomsnittett her sånn jeg har forstått det..  

Her er et klipp med noe greier jeg surra med, dette er uten trommer og sånn da.. - SANG -

Når du begynner med det riffet med MASSE vreng og sånnt så burde du tenke litt på takt og sånnt. Føltes ut som om det var litt ute noen steder... Og på soloen var det noen sure noter her og der, men det var ganske rent ellers..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[soapbox]

Det var da voldsomt til negativitet på denne tråden, da!!

Hvorfor peser dere Martin så inni ***, gutten må da få lov til å ha så mange/hvilke instrumenter han vil, uten at han skal være fritt vilt for det?

Og disse musikk-politi holdningene blir jeg syk av. La gutten være i fred og kose seg med hobbyen sin.

Det er akkurat holdninger som dette som gjør at jeg er passe lei de fleste norske web-forum. Janteloven i fri utfoldelse. Dæven heller.

[/soapbox]

Stå på, Martin! Det er kjempebra og veldig mye lovende i det du driver med!

Og gitarene og bassene dine er flotte! Hva med å utvide med en fretless? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt på Fretless, men penger er det dårlig med fortiden og det er mye som står før det.. Bl.a et 2x10 og et 1x15 kabinett til bass. Trenger og en ny bra gitaramp! Jobb må skaffes!

Digg at en sier ifra her. Folk tar jo og kritiserer meg for ingenting. Skryte av at jeg hadde tenkt til å kjøpe en musicman hva er det for noe liksom!! Huff, blir oppgitt av enkelte her ass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt på Fretless, men penger er det dårlig med fortiden og det er mye som står før det.. Bl.a et 2x10 og et 1x15 kabinett til bass. Trenger og en ny bra gitaramp! Jobb må skaffes!

Digg at en sier ifra her. Folk tar jo og kritiserer meg for ingenting. Skryte av at jeg hadde tenkt til å kjøpe en musicman hva er det for noe liksom!! Huff, blir oppgitt av enkelte her ass!

Man får utvide med en ting om gangen :) Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg antar at du ikke er så fryktelig gammel, og jeg er ganske sikker på at du har temmelig mye mer utstyr enn jeg hadde da jeg var på din alder. ;) For meg er fretless helt sentralt (min bass nr. 2 var en fretless, og jeg har alltid hatt en av hver type), men det er jo smak og behag. Du spiller så bra gitar at jeg kan godt forstå at du heller foretrekker å ha gode gitarer i tillegg til bassene dine.

Jeg har aldri vært noen stor fan av hodefasongen på de Charvel-bassene, men bortsett fra det har jeg alltid likt dem. Har du hatt den lenge?

Ja, jeg synes du fikk urettmessig mye pes her. Det er vel janteloven og sjalusi/misunnelse som gjør utslaget. Du får ta det som et kompliment ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt på Fretless, men penger er det dårlig med fortiden og det er mye som står før det.. Bl.a et 2x10 og et 1x15 kabinett til bass. Trenger og en ny bra gitaramp! Jobb må skaffes!

Digg at en sier ifra her. Folk tar jo og kritiserer meg for ingenting. Skryte av at jeg hadde tenkt til å kjøpe en musicman hva er det for noe liksom!! Huff, blir oppgitt av enkelte her ass!

Man får utvide med en ting om gangen :) Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg antar at du ikke er så fryktelig gammel, og jeg er ganske sikker på at du har temmelig mye mer utstyr enn jeg hadde da jeg var på din alder. ;) For meg er fretless helt sentralt (min bass nr. 2 var en fretless, og jeg har alltid hatt en av hver type), men det er jo smak og behag. Du spiller så bra gitar at jeg kan godt forstå at du heller foretrekker å ha gode gitarer i tillegg til bassene dine.

Jeg har aldri vært noen stor fan av hodefasongen på de Charvel-bassene, men bortsett fra det har jeg alltid likt dem. Har du hatt den lenge?

Ja, jeg synes du fikk urettmessig mye pes her. Det er vel janteloven og sjalusi/misunnelse som gjør utslaget. Du får ta det som et kompliment ;)

Jeg er da 15 år :)

Vel mitt første instrument var gitar, meeen gitarister vokser jo på trær så da ville jeg begynne å spille bass. Samt at det så mye fetere ut, og det er fett å kunne kontrollere et band så mye som en bassist gjør! Men jeg har valgt å fortsette å spille gitar for å være mest mulig allsidig (når jeg spiller bass sier de at jeg spiller gitar/bass og at det er en positiv ting) . Gode gitarer er vel litt å ta i værtfall. Olp'en er fortiden uten stemmeskruer, miccer og tremolo (byttes ut sannsynlig vis med: schaller stemmeskruer, DiMarzio Air norton og Steve's special, piezo i tremoloen - blir bra vis jeg får gjnnomført det :D )

Er enig at Charvel formen er harry/80's/stygg men det er jo litt av sjarmen. Fikk jo bassen tross alt for 2000 kr med bag. Men det er en bra bass, necktrough og greier ikke så vanlig det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.