Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Martin [10.03.06]


Martin

Anbefalte innlegg

Jeg er da 15 år :)

Vel mitt første instrument var gitar, meeen gitarister vokser jo på trær så da ville jeg begynne å spille bass. Samt at det så mye fetere ut, og det er fett å kunne kontrollere et band så mye som en bassist gjør! Men jeg har valgt å fortsette å spille gitar for å være mest mulig allsidig (når jeg spiller bass sier de at jeg spiller gitar/bass og at det er en positiv ting) . Gode gitarer er vel litt å ta i værtfall. Olp'en er fortiden uten stemmeskruer, miccer og tremolo (byttes ut sannsynlig vis med: schaller stemmeskruer, DiMarzio Air norton og Steve's special, piezo i tremoloen - blir bra vis jeg får gjnnomført det :D )

Er enig at Charvel formen er harry/80's/stygg men det er jo litt av sjarmen. Fikk jo bassen tross alt for 2000 kr med bag. Men det er en bra bass, necktrough og greier ikke så vanlig det!

Da er jeg over 20 år eldre enn deg :mrgreen: Og da jeg var 15 hadde jeg bare en enslig bass: En sunburst Fender Precision. ;)

Joda, det er langt mellom hver bassist, og man er mer ettertraktet. Og det er riktig, man er en bærende bjelke i bandet. Problemet er bare at mange gitarister og keyboardister er helt umulig å spille med, og man blir henvist til "bakerste benk" og med minimalt med plass å utfolde seg på. Hater det når man har en ekshibisjonistisk gitarist/vokalist som bretter seg ut i front og tar all plassen (og alle soloene), og i tillegg har en pianist som legger fete korder med høyrehånda og pumper oktavbass på harde livet med venstre... Men men... når man spiller med skikkelige folk er det topp! ;)

Jeg synes absolutt ikke Charvel-en er stygg! Jeg har sansen for den bassen (sikkert fordi jeg levde på 80-tallet :mrgreen: ), det er bare headstocken jeg ikke liker nå. 2000??? Røverkjøp! Si fra hvis du skal selge den... *hehe* (Kona ville kverket meg, men men).

Det er lenge siden jeg sluttet å bry meg om hva en gitar koster. Jeg har selv en OLP, og det er en kjempegitar i forhold til prisen. Den morsomste bassen min er en Cort Curbow (se tråden min), og den har jeg nesten ikke betalt noe for i det hele tatt. Så lav pris er ikke alltid ensbetydende med dårlig kvalitet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er jeg over 20 år eldre enn deg :mrgreen: Og da jeg var 15 hadde jeg bare en enslig bass: En sunburst Fender Precision. ;)

Du har tatt vare på den håper jeg!!

Joda, det er langt mellom hver bassist, og man er mer ettertraktet. Og det er riktig, man er en bærende bjelke i bandet. Problemet er bare at mange gitarister og keyboardister er helt umulig å spille med, og man blir henvist til "bakerste benk" og med minimalt med plass å utfolde seg på. Hater det når man har en ekshibisjonistisk gitarist/vokalist som bretter seg ut i front og tar all plassen (og alle soloene), og i tillegg har en pianist som legger fete korder med høyrehånda og pumper oktavbass på harde livet med venstre... Men men... når man spiller med skikkelige folk er det topp! ;)

Nå spiller jeg sammen med blant annet Jacob fra dette forumet her. De lar meg stort sett gjøre det jeg vil, og det er digg! Er ikke alltid så lett å ikke tilføye noe når en egntlig ikke skal..

Jeg synes absolutt ikke Charvel-en er stygg! Jeg har sansen for den bassen (sikkert fordi jeg levde på 80-tallet :mrgreen: ), det er bare headstocken jeg ikke liker nå. 2000??? Røverkjøp! Si fra hvis du skal selge den... *hehe* (Kona ville kverket meg, men men).

Den blir nok ikke solgt med det første, den er for god til det ;)

Det er lenge siden jeg sluttet å bry meg om hva en gitar koster. Jeg har selv en OLP, og det er en kjempegitar i forhold til prisen. Den morsomste bassen min er en Cort Curbow (se tråden min), og den har jeg nesten ikke betalt noe for i det hele tatt. Så lav pris er ikke alltid ensbetydende med dårlig kvalitet.  :)

Joda, du har et poeng.. Jeg har selv prøvd Cort Curbow bassen og jeg syns den er kjempe god! Sånn hals skulle begge bassene mine hatt. Men det er jo litt mer stas med en amerikansk bygd custom bass en f.eks. en Cort Curbow, det må du være enig i? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det gjelder gitarister som tar oppmerksomhet fra bassister, og ser på bandet som "sitt eget", så har dere helt rett.

er gitarist selv, og liker når bassisten får utfolde seg. mange bassister som blir sett ned på, og får kommentarer ala "misslyka gitarist" slengt etter seg, det er ikke bra.

i bra band er alle like viktige, også rytmeseksjonen.

Blir ikke mye vakker musikk med rytme.

ps. bass er jo ikke nødvendigvis et rytme instrument da, men uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg over 20 år eldre enn deg :mrgreen: Og da jeg var 15 hadde jeg bare en enslig bass: En sunburst Fender Precision. ;)

Du har tatt vare på den håper jeg!!

Nei, dessverre... :( Den ble solgt da jeg fikk bygget custom-bassen min. Angrer egentlig ikke... Den nye customen er langt bedre enn P-bassen noen gang var. Men på den andre siden, det er noe spesielt med instrumenter man har i mange år. Hadde den bassen i 15 år...

Men den var kraftig ombygget, så den er ikke noe for "vintage"-markedet! :mrgreen:

Nå spiller jeg sammen med blant annet Jacob fra dette forumet her. De lar meg stort sett gjøre det jeg vil, og det er digg! Er ikke alltid så lett å ikke tilføye noe når en egntlig ikke skal..

Det kalles disiplin, og det blir lettere med årene. :mrgreen: Når man er "ung og lovende" så er det fristende å dra til "over alt" og la det stå til. Etterhvert blir man litt mer laid back og finner seg lettere til rette i en komp-rolle. Men det må jo være noen rom for kreativitet og lek, ellers dør man av kjedsomhet! :)

Den blir nok ikke solgt med det første, den er for god til det ;)

Det er bra. Du har en veldig god bass i den der til en rimelig penge, og så slipper jeg å bli skutt av kona ;)

Joda, du har et poeng.. Jeg har selv prøvd Cort Curbow bassen og jeg syns den er kjempe god! Sånn hals skulle begge bassene mine hatt. Men det er jo litt mer stas med en amerikansk bygd custom bass en f.eks. en Cort Curbow, det må du være enig i? ;)

Joda... er forsåvidt enig med deg i det. Og en norsk custom er enda bedre. :D Men etterhvert betyr det mindre for meg enn at instrumentet er bra å spille på og at det låter bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Tenkte bare du ville vite at den Charvel bassen du hadde hadde veiledende pris på 9800 kroner i 1989.

Kult utstyr, har du solgt den Exploreren enda eller?

Den er en kompis sin! Men det er jeg som selger den! Jeg holder på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.