Gå til innhold
Madrugada

Strømforsyning til pedaler

Anbefalte innlegg

Jeg har nå 7 pedaler på brettet mitt og foreløpig har jeg brukt 1spot, nå som jeg fikk enda fler lånte jeg en til 1spot kabel å koblet på, altså en adapter med 10 (?) utganger. Det bringer opp det første spørsmålet om dette går bra? Å ha så mange pedaler på 1 adapter?

Det andre er at jeg har sett litt på strømforsyninger, da denne dukket opp:

http://www.gitarhuset.no/product/3008271/morgan-ps-1-multi-str%C3%B8madapter-8x9v-2x18v

Det er av merket "Morgan", jeg syntes ikke noe særlig om Morgan (gitarer, forsterkere) Det er dårlig. Men vill denne strøm-adapteren funke bra? eller blir det stor forskjell i lyden kontra en dyrere strømforsyner, f.eks. Fuel Tank ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke farlig å koble mange pedaler i "Daisy-Chain" som det heter, så lenge ikke styrken på pedalene tilsammen overstiger Amperestyrken til adapteren. 1Spot har veldig stor styrke, så jeg regner ikke med at du kverker den, med mindre du har syv megapedaler som krever enormt. Problemet med en adapter er at når du daisy-chainer mange, blir det ofte litt støy, noe du ikke vil ha. det er fordi utgangene ikke er isolert. Hvis jeg skulle kjøpt, hadde jeg kjøpt en med isolerte utganer, som Vodoo Lab Power 2 eller lignende. disse koster flesk, men holder i mange år. Musicstore hadde en Fame forsyning med en haug isolerte utganger, men den har på mystisk vis forsvunnet.

Den du linker til har så vidt jeg vet ikke isolerte utganger, og det blir akkurat det samme som å daisy-chaine 1spot. Håper det løste litt, Håvar

Endret av MrHåvar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det vel slik at T-Rex Chameleon ikke har isolerte utganger, men tre isolerte seksjoner?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn! :P Helt riktig det, Audun.

Endret av MrHåvar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, om du finner opp alle pedalene dine på nettet ser du hvor mye de trekker, som regel i mA (miliampere), en vanlig 9v adapter er 500mA eller 1A (1000mA), Så det er helt trygt så lenge de ligger litt under hva adaptere dit har.

Men som nevt over kan mange pedaler i en daisy chain ofte gi deg litt støy, men ikke alltid, kommer veldig an på pedalene.

Om det er Morgan eller kids R us adapter vil det ikke påvirke lyden i det heletatt, strøm inn har kun påvirkning i form av støy, ikke noe annet.

Så om du først skal kjøpe noe så lønner det seg å kjøpe med isolerte utganger, noe annet i rundt samme pris er bortkastet da du heller kan bruke adaptere til 10dollar fra ebay som fungerer like fint.

Så om du sliter mye med støy, eller spiller i band å tar med pedalene rundt omkring så tjener du på isolerte utganger, selv så har jeg ikke noe problemer med støy i det hele tatt med mine 10usd adaptere, kjører 8 pedaler delt på 2 adaptere uten noe støy, men det har litt å si på hva som står rundt pedalene, om det er ting som kan gi de støy.

Så om du ikke har problemer med støy å bruker det bare hjemme, er det ikke noe vits å betale i dyre dommer for en med isolerte plugger, men spiller du i band, eller har tenk det, eller sliter med støy nå er det mye å hente på det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Martin Brevik
      Heisann!
      Sitter her nå om skal strenge om gitaren  min, men når jeg satt på og strammet til G strengen så kommer det en rar "skurrelyd" når jeg spiller strengen. Spilte helt fint på de gamle strengene for 10 minutter siden, men nå sitter jeg litt fast. Har ikke mye peiling på gitar uten å kunne spille og å bytte strenger. Dette er heller ikke første bytt jeg har på gitaren, så dette er nytt for meg.
      Alle innspill og tips blir tatt godt imot.
      Takk!
    • Av Affen
      Måtte ha meg en mandolin Morgan M20E.
    • Av Holmeren
      HEI! Har tenkt å kjøpe meg ein ny Banjo og vil ha en som har god lyd og ser kul ut ser for meg en Morgan BJ 85-5 banjo.
      den koster 8 990 kroner
      link:
      http://gitarhuset.no/Produkter/Andre-strengeinstrumenter/Banjo/Morgan/Morgan-BJ-85-5-Banjo--89014-p0000005331
      Er denne noe bra? blir uaktuelt å betale den summen for banjoen visst den ikke er noe serlig bra og det finnes noe bedre for en billig penge.
      har kun hatt ein banjo tidligere, det var da en Stagg som kostet rundt 2000 kroner. den funka fint ettersom jeg ønsket å lære meg å spille og finne ut om dette var noe for meg. nå ønsker jeg å gå over til noe bedre og har rett og slett ingen anelse om hva jeg skal se etter og hva som er bra og hva som er dårlig.
      hadde satt stor pris på tilbakemelding
    • Av Guns N' Roses
      Hei!

Etter å ha kjøpt en MXR m134 chorus som trenger 18v forsyning kjøpte jeg en voltage doubler for å kunne bruke den.
      Det er en slik: http://evenstadmusikk.no/index.php?main_page=product_info&cPath=308_315_421&products_id=29893
      Problemet er at når jeg kobler til kablen til min Fueltank Classic så slutter den å levere strøm til alle pedalene, inkludert at lampen som indikerer at den er på slutter å lyse. Med en gang jeg tar ut bare den ene kablen fra strømforsyningen så er alt tilbake til normalt. Er det noen som en fjerneste anelse om hva som er galt her?
    • Av Bobby Peru
      Omtrent et år siden ble jeg utfordret av en kamerat som lager dokumentarfilmer til å ta skjeen i egne hender: skal vi lage dokumentar om rørforsterkere?

Etter å ha tenkt litt frem og tilbake, kom jeg vel frem til at det måtte bli "boutique" segmentet, da det er her man finner de fargefulle personlighetene :-)

Lang historie kort: vi dro til Los Angeles, leide kameramann og lydmann, og gjorde flere intervjuer. Dan Boul (65 amps), Reinhold Bogner, Joe Morgan m.fl.

Sjekk ut:
      http://www.ampoholic.com/

Vi legger ut flere intervjuer etterhvert.

Dokumentaren er langt fra ferdig - vi har mange tanker og idéer hva vi gjør fremover - og hvis du har noen gode innspill, så hører vi gjerne fra deg.

Meld deg på nyhetsbrevet vårt, følg oss på facebook eller send oss en epost (eller pm).

Jean
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.