Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strømforsyning til pedaler


Madrugada

Anbefalte innlegg

Jeg har nå 7 pedaler på brettet mitt og foreløpig har jeg brukt 1spot, nå som jeg fikk enda fler lånte jeg en til 1spot kabel å koblet på, altså en adapter med 10 (?) utganger. Det bringer opp det første spørsmålet om dette går bra? Å ha så mange pedaler på 1 adapter?

Det andre er at jeg har sett litt på strømforsyninger, da denne dukket opp:

http://www.gitarhuset.no/product/3008271/morgan-ps-1-multi-str%C3%B8madapter-8x9v-2x18v

Det er av merket "Morgan", jeg syntes ikke noe særlig om Morgan (gitarer, forsterkere) Det er dårlig. Men vill denne strøm-adapteren funke bra? eller blir det stor forskjell i lyden kontra en dyrere strømforsyner, f.eks. Fuel Tank ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke farlig å koble mange pedaler i "Daisy-Chain" som det heter, så lenge ikke styrken på pedalene tilsammen overstiger Amperestyrken til adapteren. 1Spot har veldig stor styrke, så jeg regner ikke med at du kverker den, med mindre du har syv megapedaler som krever enormt. Problemet med en adapter er at når du daisy-chainer mange, blir det ofte litt støy, noe du ikke vil ha. det er fordi utgangene ikke er isolert. Hvis jeg skulle kjøpt, hadde jeg kjøpt en med isolerte utganer, som Vodoo Lab Power 2 eller lignende. disse koster flesk, men holder i mange år. Musicstore hadde en Fame forsyning med en haug isolerte utganger, men den har på mystisk vis forsvunnet.

Den du linker til har så vidt jeg vet ikke isolerte utganger, og det blir akkurat det samme som å daisy-chaine 1spot. Håper det løste litt, Håvar

Endret av MrHåvar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, om du finner opp alle pedalene dine på nettet ser du hvor mye de trekker, som regel i mA (miliampere), en vanlig 9v adapter er 500mA eller 1A (1000mA), Så det er helt trygt så lenge de ligger litt under hva adaptere dit har.

Men som nevt over kan mange pedaler i en daisy chain ofte gi deg litt støy, men ikke alltid, kommer veldig an på pedalene.

Om det er Morgan eller kids R us adapter vil det ikke påvirke lyden i det heletatt, strøm inn har kun påvirkning i form av støy, ikke noe annet.

Så om du først skal kjøpe noe så lønner det seg å kjøpe med isolerte utganger, noe annet i rundt samme pris er bortkastet da du heller kan bruke adaptere til 10dollar fra ebay som fungerer like fint.

Så om du sliter mye med støy, eller spiller i band å tar med pedalene rundt omkring så tjener du på isolerte utganger, selv så har jeg ikke noe problemer med støy i det hele tatt med mine 10usd adaptere, kjører 8 pedaler delt på 2 adaptere uten noe støy, men det har litt å si på hva som står rundt pedalene, om det er ting som kan gi de støy.

Så om du ikke har problemer med støy å bruker det bare hjemme, er det ikke noe vits å betale i dyre dommer for en med isolerte plugger, men spiller du i band, eller har tenk det, eller sliter med støy nå er det mye å hente på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.