Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problemer med T-Rex Fueltank og T-Rex Voltage Doubler


Anbefalte innlegg

Hei!

Etter å ha kjøpt en MXR m134 chorus som trenger 18v forsyning kjøpte jeg en voltage doubler for å kunne bruke den.

Det er en slik: http://evenstadmusikk.no/index.php?main_page=product_info&cPath=308_315_421&products_id=29893
Problemet er at når jeg kobler til kablen til min Fueltank Classic så slutter den å levere strøm til alle pedalene, inkludert at lampen som indikerer at den er på slutter å lyse. Med en gang jeg tar ut bare den ene kablen fra strømforsyningen så er alt tilbake til normalt. Er det noen som en fjerneste anelse om hva som er galt her? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trex classic har ikke isolerte utganger og kan dermed ikke doble volten.

Edit: Det du gjør er å kortslutte strømkretsen, not good. Trex junior og chameleon derimot, har isolerte 9v utganger og kan doble volten med nevnte kabel..

Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Trex classic sine 9v utganger er i prinsippet det samme som dette:

http://static.musiciansfriend.com/derivates/6/001/189/532/DV019_Jpg_Regular_150470_daisy_chain_cable.jpg

Isolerte utganger ligner batterier... En voltage double cable er seriekoblet, dersom du seriekobler batterier eller isolerte utganger dobler du volten. Utganger som ikke er isolerte er parallellkoblet: om du seriekobler noe som allerede er parallellkoblet, får du kortslutning.

Tenk 'koble + mot + og - mot -' (parallell) på batteri for så deretter koble - og + sammen (serie). Badaboom.

Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.