Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg har skrevet en sangtekst! Tilbakemeldinger?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har skrevet et par sanger før, men ikke blitt så fornøyde med dem. I kveld skrev jeg en sang jeg faktisk ble ganske fornøyd med. Det begynte med at jeg spilte et par sanger av Ben Howard (fantastisk artist) som gikk i en spesiell tuning. Så satt jeg meg ned og lekte litt med noen chords jeg fant på der og da i denne tuningen, og fikk plutselig til noe jeg syns ble fint. Og så ballet det på seg! Har egentlig aldri sunget noe særlig, og har kun spilt gitar i et og et halvt år, og er relativt ny med sangtekster (det nærmeste jeg kommer er diktskriving på skolen), så jeg ble ganske fornøyd med resultatet.

EDIT: føler jeg har fått tilbakemeldingen jeg trenger, så jeg har dessverre slettet teksten nå.

Jeg vet denne sangen kan virke veldig "dyp", men når man først er i gang så baller det jo lett på seg :P Har hentet mye inspirasjon fra folk/indie, spesielt fra Iron And Wine, som også er en fantastisk artist.

Takk for tilbakemeldinger! :D

PS.: Bør denne stråden slettes etter en stund pga. copyrights o.l.?

Endret av JRV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo en knall tekst, men det virker litt som at rimene er tvunget fram på ett vis!... Det er nesten bedre at man ikke har rim, enn at man skriver ting litt tilfeldig, kun for å få til rim. Det er en felle jeg selv går i rett som det er. Men om det er halvveis tilfeldig, er det ikke noe problem, og da vil jeg nesten si det er en kjempebra tekst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes ut som om det var utrolig godt skrevet og komponert! Mye kreativitet og effort du har lagt i det, det ser man, selv om du selv mener det er litt "tilfeldig".

Utrolig hvor mye bra man kan få ut av litt tilfeldigheter? Jeg ville beholdt den slik den er! Men det er nå meg da.

Eneste jeg kan si: sitaten "In came I, red hair – blue eyed" så leser jeg hele tiden "in i came" som i... "jeg kommer"....! Noe jeg syntes er litt ekkelt på mine egne vegne. Sier kanskje litt mer om meg enn teksten? x) Får håpe jeg er den eneste som misstolker det slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår meg ikke på det å legge ut teksten sin på Internet... Hva er det med dere?! Det er som å be om at noen skal stjele sangen din. Selv om du har god grunn til å stole på brukerne av forumet så er det bare til å søke på; "sangtekst" på google og finne sangen din (uten copyrights)! For alt du vet så er sangen din allerede registrert til Tono/NCB av noen andre...

Men når det er sagt, veldig bra tekst ;) Og viss det er noen her som klarer å slette tråden; vær så snill, slett den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill! Senere i dag sletter jeg sangteksten fra posten, da jeg føler jeg har fått den tilbakemeldingen jeg trenger :) satser på at det har gått greit, da jeg ser det er ganske vanlig å legge ut sangtekster her. Igjen: tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.