Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar dag.


Hanspanzer

Anbefalte innlegg

jaja, det er noen dager siden denne kom men har ikke fått sjangs til å ta noen skikkelige bilder før nå.

Impulskjøp men etter å ha spilt på den noen dager viste deg seg at impulskontrollen gjorde et vettug valg.

Jeg er skikkelig imponert over håndverket på denne kina-squieren! super hals, godt satt opp og kurrant hardware.

På ett eller annet tidspunkt kommer nok elektronikken til å gå og muligens mikkene da disse er mer P90 enn jazzmaster single coils. Halsen er bare helt suveren! Satin finish på baksiden, jumbo bånd (dog flatere, ikke shredder-style) Forholdsvis solid C Shape og 9,5" radius.

En annen stor fordel med denne kontra trad-jazzmastere er at trem er satt noe nærmere stol (som forøvrig er TOM-style) noe som gjør at man eliminerer string angle problematikken som jazzmastere har.

Jeg hadde liggende et AVRI plekterbrett og noen ampknotter som havna på denne.

Alt i alt en super player for veldig lite penger.

img5353c.jpg

img5357zb.jpg

Endret av germaniumkid
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problemer med det på min Gretsch ihvertfall :)

ikke sant. Det er en forholdsvis normal jazzmaster/jaguar-mod å hive på TOM. I tillegg har de fleste gitarer med Bigsby TOM. Aldri hatt problemer med at strenger ryker på de. Det er ikke rare friksjonen uansett med tanke på hvordan disse vib.systemene skal brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Utrolig fin gitar. Har bestilt meg en slik en jeg og. Så nå gleder jeg meg skikkelig til den kommer! :D

En ting jeg lurer på er hvor man får tak i tortoiseplekterbrett som passer på denne? Det de selger på gitarist.no står det jo at ikke passer på importmodeller fra Asia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet gitar. Kommer ikke denne egentlig med gull-plekterbrett og hvite fenderknotter?

Jeg har en classic player jazzmaster mim, som har samme oppsett som denne med tanke på brua og hvor stolen er festa. Det fungerer veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet gitar. Kommer ikke denne egentlig med gull-plekterbrett og hvite fenderknotter?

Jeg har en classic player jazzmaster mim, som har samme oppsett som denne med tanke på brua og hvor stolen er festa. Det fungerer veldig bra!

Jo det stemmer det. Den kommer med gullplekterbrett og hvite fenderknotter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott gitar, grattis! Har selv en Squire Strat fra 90' tallet som jeg arvet etter far når han kjøpte ordentlig Fender, og Squire gitarer er absolutt ingenting å rynke på brynene av. Eneste jeg kan anbefale til folk som vurderer å kjøpe det, er å prøve den først. Sette seg ned med den en halvtimes tid, for å få prøvet den ordentlig. Elektronikken tar kvelden etter hvert, men er helt kurrant fram til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.