Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billigste Les Paul-lyd?


Ichi

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nå har ikke trådstarter, til felles med andre folk, penger til en Gibson.

TS: Jeg har hatt min LP custom helt siden jeg begynte å spille gitar, og du kommer langt ved å bytte pickups i en slik. Kjøp deg noen gode, saftige pickups så vil jeg faktisk påstå at du ikke kommer nærmere LP med andre gitarer til den prisen :)

Hvilke pickups har du nå da? Gibson eller Epi by the way? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Epi det er snakk om. Jeg hadde en Gibson 498T i den som ga en helt okei lyd, nå sitter det EMG 60/81 combo i den som imo har gitt gitaren et nytt liv. Treverket i disse Epiene er utfattelig mørkt og bassete. Da er det greit med noen gode pickups som gir en del mellomtone, ala EMG81 eller tilsvarende passive pickups.

Kvaliteten på disse er litt chubby fra frabrikk, men etter et par justereinger her og der, så har jeg spilt på gitaren i snart 3-4 år uten å justere halsen, broen eller stemmeskruene. Og den kan holde seg stemt i flere uker :)

Har man et par lapper til overs, så ville det vært fint med en japansk Epi eller en Edwards, men til 3-4k bruktpris så er det ikke mange gitarer som låter så overkommelig som de Epiene jeg har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er villig til å handle fra eBay ville jeg også sjekket ut Vintage V100. Aldri prøvd dem selv, men har lest at kvaliteten er mye samme som Tokai Love Rock, men at de bruker samme treverk som Gibson i motsetning til Tokai. :)

Jøss....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt ut av kontekst? :unsure:

Ikke vet jeg. Det jeg fant på nettsida deres, var at de bruker Mahogny i kroppen, lønnetopp med finer i flammlønn på toppen. Mahogny og lønn bruker jo Gibson også, så den er grei, men jeg vil tippe at dette er snakk om asia-produserte gitarer, og bla.a. Greener har vel hevdet at det asiaterne kaller Mahogny ikke er helt den samme som bla.a. Gibson bruker. Ellers er sikkert gitarene greie nok de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke noe om, jeg har ingen forutsetning for å vite om de lyver eller ikke.

Uansett, jeg skrev "...i motsetning til Tokai." som var omtrent hele poenget. Jeg har lest at Vintage holder omtrent samme kvalitetsnivå som Tokai, men at de også bruker samme tresorter som Gibson, det gjør ikke Tokai. I alle fall ikke i ALS48. Det var ment som en kommentar i favør av Vintage i forhold til Tokai ikke i forhold til Gibson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig at EPI Std. kan være bassete og at pickupene kan være noe uniansert, men for 3800 kr finnes ikke noen bedre LP lyd enn det,.....tror jeg :huh: .

Egentlig,....det som jeg ikke liker på EPI er noe plastikk-følelse av halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg og kjøpe brukt, og få en Les Paul Studio Faded ned i 4000 på finn kan ta lang tid. Så enten spar opp 1-2 lapper eller gå for en SG faded, det er en SG faded nå på finn til 3900 (den har EMG pickups) så vist du vil ha Les Paul lyd er kanskje ikke den aktuell, selv om EMG mikker minner meg ganske mye om Gibson mikker.

Jeg har hatt en SG faded som jeg solgte (angrer på det), men har nå byttet til Les Paul. De er veldig lik i lyden. Les Paul har mer sustain og kanskje en litt mer "kraftig" lyd. Men vil du ha Les Paul lyd til 3000-4000kr. Så skal du være veldig fornøyd med en Gibson SG faded. De er også veldig gode og spille på, kan brukes til alt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mulighet for å gå opp i 5000, i så fall hadde jeg kjøpt meg en Gibson Les Paul Studio Faded (og det har jeg og). Min Gibson Les Paul Studio Faded er et under å spille på og er et fantastisk instrument. Jeg tipper du kan klare å prute en ned fra 5000 til 4500. Hvis du ikke har muligheten til å dra litt på budsjettet ditt, ville jeg kanskje gått for en SG hvis jeg var deg, men hvis du har det ville jeg tatt en Gibson Les Paul Studio Faded ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.