Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billigste Les Paul-lyd?


Ichi

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Takker for alle råd. SG er forsåvidt uaktuelt, jeg får låne naboens Gibson når det trengs. Må også ha en gitar jeg synes ser pen ut, det gir spillinga en ekstra dimensjon kontra et reint arbeidsredskap.

Fordelen med en Epi er at jeg kan hente den rett over gata på Musikklink, som har den til ca 2800 spenn splitter ny. Får da sikkerheten av å kjøpe hos forhandler også. Ser ut som om tusenlappen i prisforskjell mellom Black og Burst ligger kun i finishen da specsa er de samme? Står også at den har orekropp, men den er da vitterlig mahogny?

http://www.musikklin...ony-101254.aspx

Hvordan er lyden i en japansk LP kontra Epi? Har hørt litt på Youtube på diverse Tokai og japanske LP, men de er klarere, åpnere og har mer diskant enn en klassisk LP-lyd, ligner mer på den kinesiskeproduserte LP-kopien jeg har. Savner den gryntende og nasale lyden på en klassisk LP.

Endret av Ichi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har meninger om mitt forrige innlegg?

Har også kikket på J&D LC3, og det ser jo ut til å være en bra gitar for penga med OK Gibson-lyd. Muligens bedre enn Epi Standard?

Se her fra 1:44:

Endret av Ichi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Tsjekkisk Epiphone LP i honeyburst som jeg muligens kan kvitte meg med om du er interessert.....denne er bedre enn ny.

Gitaren er nesten ubrukt og har fått seg en fretjobb og oppsett av Gitarguru Trond Gudmestad før den ble satt i skapet.

post-4412-0-41765700-1318850776_thumb.jp

(Fargegjengivningen er ikke helt på topp pga. billig-kamera)

Sakset fra Marios:

Hei.

Jeg lurer på om Epiphone LP Standard som dere selger er den som lages i Tsjekkia eller Asia. Eventuelt hva som er forskjellen mellom de.

(20.11.2002 15:25:50)

Heisann!

Epiphone Les Paul Herritage er den tsjekkiske varianten Les paul gitarene. Denne har en høyere kvalitet enn LP standard, men er også litt dyrere.

Hilsen Thomas på Marios

(02.12.2002 20:43:35)

Endret av Carpal67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, og pris på PM.

Har også funnet en J&D LS-500 til 3 høvdinger i en norsk nettbutikk, honeyburst, mahogny kropp og limt hals med ekte, tykk flammelønn topp, Kluson mekanikk og Seymor Duncan SH2 og SH4 pickups hvis opplysningene stemmer. Og lyden er 90% Les Paul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.