Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

kuleste tremolo?


hkh

Anbefalte innlegg

Den kuleste må vel være Pigtronix Tremvelope, men den er ikke akkurat intuitiv i bruk... Masse knapper og knotter, så det er en fare for å skru seg helt ut på sidelinja.

Den siste versjonen av Dr Scientist Tremolessence ser også morsom ut, og den er hvertfall kompakt i størrelse.

Sjekk ut ProGuitarShop sine demo-videoer, så får du en grei oversikt over hva som finnes der ute.

Tremolo er i utgangspunktet en ganske enkel effekt, men det er faktisk stor forskjell på hvordan de høres ut (symmetrisk/assymetrisk kurve, ulike waveforms osv osv osv). Jeg skal villig innrømme at jeg er litt hekta på tremolo-pedaler, så dette er det jeg sitter på per i dag:

T-Rex Tremster

Vox Vibravox Tremolo/vibrato

Danelectro Cool Cat trem

BYOC versjon 1 trem

(Hmmm, fire trem-pedaler, nå kjenner jeg at jeg blir litt flau, omtrent samme følelsen som å innrømme at man fremdeles samler på fotballkort... :blush: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4ms har masse sprø greier. Av tremoloer har de blant annet Tremulus Lune og Stereo Panneur (2 stk Tremulus Lune i en boks, kan kjøres i stereo eller som 2 separate Tremulus Lune ettersom jeg klarte å lese meg til).

Kontrollene på Tremulus Lune:

Speed: rate of the effect, from a steady swell, to a rapid fire arm

Symmetry: from ramp-up sawtooth, to triangle, to ramp-down. (pulse width when Smoothness is at square)

Depth: amount of effect from barely a shudder to full tremulation. Can achieve silence to blaring loud squarewave chop

Spacing: loud/quiet "balance" waveshaper... adjusts spacing between volume pulses

Smoothness: blend between full on/off squarewave "chop" to smooth buttery sine-tri-round wave

Gain: overall boost/cut

Kan få den ferdig moddet også, masse forskjellige muligheter

Har ikke testa den, men har lurt på å bestille den som kit og lage den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EHX Stereo Pulsar er ikke så dum.

4ms har masse sprø greier. Av tremoloer har de blant annet Tremulus Lune og Stereo Panneur (2 stk Tremulus Lune i en boks, kan kjøres i stereo eller som 2 separate Tremulus Lune ettersom jeg klarte å lese meg til).

Kontrollene på Tremulus Lune:

Speed: rate of the effect, from a steady swell, to a rapid fire arm

Symmetry: from ramp-up sawtooth, to triangle, to ramp-down. (pulse width when Smoothness is at square)

Depth: amount of effect from barely a shudder to full tremulation. Can achieve silence to blaring loud squarewave chop

Spacing: loud/quiet "balance" waveshaper... adjusts spacing between volume pulses

Smoothness: blend between full on/off squarewave "chop" to smooth buttery sine-tri-round wave

Gain: overall boost/cut

Kan få den ferdig moddet også, masse forskjellige muligheter

Har ikke testa den, men har lurt på å bestille den som kit og lage den :)

Det er en del folk på forumet her som har bygd Tremulus Lune, bare ved navnet Musikding Das Tremolo. De to er like. GreenMan og jeg har lastet opp videoer av våre tremoloer i den tilhørende tråden,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del folk på forumet her som har bygd Tremulus Lune, bare ved navnet Musikding Das Tremolo. De to er like. GreenMan og jeg har lastet opp videoer av våre tremoloer i den tilhørende tråden,

Oi...visste ikke at det var samma pedalen. Da bestiller jeg den heller fra Musikding. Takk for den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.