Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Minst 20w rør, god clean, god OD, hvor rimelig?


sarge

Anbefalte innlegg

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hagstrøm i Bergen (som jeg tror er under 4sound-kjeden).

Ja, de hører til 4sound. Men dessverre er ikke Bugera V22 i nettsortimentet til 4sound, så jeg mistenker at den du har prøvd er noe denne butikken har valgt å ta inn, eller så er det en rest fra et tidligere parti.

Noen som vet om noen som har den så man kan prøvespille i Oslo/Østfold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg begynner å varme opp GASen mot en Fender Super Champ XD. Den får nesten utelukkende gode tilbakemeldinger, og det jeg har hørt av klipp når det gjelder clean sound (som er viktig for meg i denne sammenhengen) låter veldig bra. Er fortsatt en tanke skeptisk til at den har 10" element og kun 15W istedenfor 12", men det virker som de fleste mener den spiller høyt nok og med nok fylde for mindre gigs. Tror det står mellom den og Bugera V22... B)

Noen som vet butikker som har Super Champ XD (evt. både den og Bugera V22) stående klar for prøvespilling i Oslo/Østfold?

EDIT: Kjenner jeg synes dette er vanskelig. Både Bugera V22 og Fender Super Champ XD har positive egenskaper. Jeg tror jeg MÅ prøve før jeg kjøper her...

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bladd litt rundt på TGP (theGearPage), og det er mange som rapporterer om problemer med V22, dessverre. Det dreier seg om reverb og channel switching som blir ustabil på grunn av en eller annen spenningsregulator som er feil i forsterkerdesignet og som oppfører seg merkelig når den går varm.

Behringer/Bugera har erklært at feilen skal være rettet, men flere rapporterer om feilen også på nyere enheter. Dette er jo ikke noe gøy, for slike varmerelaterte ting dukker jo gjerne ikke opp i et stort butikklokale når man tester den, men kanskje i en varm klubb eller i et tett kjellerlokale når man skrur litt høyere og spiller over litt tid.

Jeg er definitivt i tenkeboksen. Prisen på Bugera V22 er jo veldig fin, og når den fungerer som den skal er visst lyden veldig bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøker å 'kuppe' denne tråden...

Har nå fått solgt ENGL Thunder 50 Reverb-comboen min og da starter jakten etter en arvtaker i Casa Truckstop.

Jeg har ikke all verdens budsjett (maks 8k for combo eller topp + kabinett), og ønsker en halvallsidig sak i 10-20w-landet.

Aller helst en to-kanaler, med en vrengkanal som kan gå fra ganske clean lyd (med 'sparkle', noe ENGLen ikke helt klarte (Jeg har fortsatt tilgode å teste en flerkanals amp som klarer å leve god, touch-sensitiv skranglevreng alá en Fender-amp på knekkpunktet (på vrengkanalen), men nå har jeg prøvd et beskjedent antall amper)) til medium rockevreng (ev. mer), og som tar pedaler godt.

Noen som brenner inne med hete tips?

Jeg er glad i Fender.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truckstop Chuckie:

I ditt prisleie ville jeg forsøkt en Fender Hot Rod Deluxe. Den har herlig clean med spenst og trøkk, og to overdrive-nivåer (OD og more OD). Jeg forsøkt også å koble på en Tube Screamer på den, og det fungerte meget bra.

Uten effektpedaler synes jeg nok ikke Fender generelt fungerer optimalt på OD, men med en skikkelig pedal foran så våkner dyret i de fleste Fender-amper også. Men "more OD" på Hot Rod Deluxe er faktisk en av de bedre OD-versjonene til Fender som absolutt tar deg inn i rockeland, der man kanskje ikke vil behøve separate effektpedaler. Og vil man ha OD nær clean, så har man "vanlig" OD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte visst å nevne at jeg ikke har nevneverdig sans for Hot Rod-serien til Fender. Vrengkanalen syns jeg er ca helt ubrukelig, og heller ikke cleankanalen syns jeg klarer å levere noe i nærheten av hva jeg leter etter (tenk klassisk Fender-clean, type Deluxe Reverb, Bassman etc). Den har jo også en volumkontroll som er til å le av. Spill enten lavt eller altfor sykt høyt.

Men pedaler, det tar ampen bra. :)

EDIT! Jeg har tenkt på Blues Deluxe, men 40 watt (noe den sorte Hot Rod-versjonen vel også er på), er nok litt mye..., i hvert fall hvis en skal få sluttrinnet til å jobbe litt (ja, justerer meg meg ned til 10-20w).

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egnater Tweaker tror jeg fort blir litt for mye 'leketøy' for min del (altså, altfor mye å skru på). Jeg kontaktet Godlyd i våres om Tweaker 40, da denne har to kanaler, men den ble fort ikke så aktuell med den ventetiden det var på den (den kommer vel ikke til landet før i disse dager?).

Ser at Godlyd har en Cornford Roadhouse 30 på kommisjonssalg. Den virker ganske interessant. Noen som har erfaring med den? (PS! Jeg kommer ikke til bruke den for og høres ut som Guthrie Govan).

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.