Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Minst 20w rør, god clean, god OD, hvor rimelig?


sarge

Anbefalte innlegg

Hei

Var og testet clean headroom på hhv Blackstar HT-5R og HT-20 combo i dag. Fant ut at jeg synes jeg må ha såpass headroom som HT-20 kan gi, HT-5R bryter opp for tidlig. Samtidig trives jeg veldig godt med OD-kanalen på Blackstar-ampene (bruker ISF oftest på "kl 1 til kl 2", altså svakt mot britisk side).

Men over 6000 er langt forbi budsjett. Noen gode alternativer? Hvor rimelig kan jeg slippe unna? Fint om det er innebygget reverb også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ibanez TSA-15, riktignok bare 15 watt, men den er clean hele veien, nesten til fullt før den brekker opp og rørvrengen kommer..

Og innebygd Tubescreamer, pluss fx-sløyfe. Tar også pedaler som en drøm, og du får toppen for 2600 kr, finnes i kombo også. Men ingen reverb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett Jet City sine amper på 4Sound. Ellers så er det jo flere nettbutikker som selger dem da. (sound1, gitarhuset) Kan jo også nevne Laney Lionheart sine comboer på 20W. Effektloop, reverb og 2 kanaler (clean og drive) Tror at 1-12 versjonen kan fåes for nedi 5K ny, og de dukker opp på finn.no fra tid til annen. Har 4-10 comboen selv, og synes det er er en kjempeamp. Kan også fåes som head. Er nok ikke den mest dedikerte metal-ampen out there, men med en pedal i front så lar det seg nok høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste problemet er at den har to forskjellige høyttalere. ;)

:)

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29821732

Moroklumpen. Regner med du sikter til en annen tråd der jeg hevder at man ikke skal seriekoble ulike elementer. Jeg lar den tråden stå for det den er.

Når det gjelder Bugera, så regner jeg med at de har full kontroll på impedanseforløpene i egne elementer. Men jeg kommer nok ikke til å kjøpe Bugera. Assosierer Bugera litt for mye med Behringer. Jeg har hatt to gitarprodukter fra Behringer, og er ikke 100% fornøyd med noen av dem. Har også andre Behringerprodukter, og synes de fungerer mye bedre. Personlig konklusjon: Behringer kan ikke gitarprodukter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behringer lager masse billige greier, noe er helt ok, noe er direkte dårlig eller har opplagte feil/mangler. Men noen av produktene er faktisk meget bra. Enkelte av Bugera forsterkerne får meget god omtale på forum som TGP og omtales som "budsjett-Boutique amper" til prisen av en grei pedal.

Er du ute etter en rimelig rør-forsterker ville jeg ikke hoppet over disse. Det andre du får i prisklassen er neppe bedre bygget eller av bedre kvalitet rent lydmessig, da det uansett er laget i Kina og potensielt langt mindre påkostet.

Vel, det er hva jeg tror da, etter å ha sett litt på rimelige rør-amper.

Hva er egentlig budsjettet ditt? Jeg mener hvis 6K er mye og du ønsker 20+ watt, reverb, masse clean-headroom, bra hi-gain lyd osv så er de jo i utgangspunktet rimelig lite å velge i kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er klar over at det sikkert finnes gode greier fra Behringer/Bugera, men brent barn skyr ilden... ;)

Jeg er også klar over at utvalget av rørampe med de spesifikasjonene jeg nevner er lite, men så langt har det kommet fram litt av hvert interessant. :) Jeg er ikke på kjøpern akkurat nå, men det er greit å ha et knippe av modeller man kan holde øynene oppe for den virkelig gode dealen på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.