Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Minst 20w rør, god clean, god OD, hvor rimelig?


sarge

Anbefalte innlegg

Folk har A/B testet Bugera mot originalene og så og si ikke merket forskjeller i lyd ;) Greit å gjøre litt research før man stempler produkter med negativitet, selv om jeg skjønner skepsisen din en smule..

I den prisklassen kan du jo sjekke ut Laney, Rivera, H&K og Carvin-sine amper også. Mye bra amper som dukker opp på markedet iblant til utrolig lave priser. Spesielt her på forumet.. Eneste grunnen til lave priser, er fordi folk har fobi mot merker som ikke er Fender, Gibson og Marshall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Folk har A/B testet Bugera mot originalene og så og si ikke merket forskjeller i lyd ;) Greit å gjøre litt research før man stempler produkter med negativitet, selv om jeg skjønner skepsisen din en smule..

I den prisklassen kan du jo sjekke ut Laney, Rivera, H&K og Carvin-sine amper også. Mye bra amper som dukker opp på markedet iblant til utrolig lave priser. Spesielt her på forumet.. Eneste grunnen til lave priser, er fordi folk har fobi mot merker som ikke er Fender, Gibson og Marshall.

Jeg vet at Behringer/Bugera-skepsisen er litt irrasjonell, og jeg er sikker på at rådene er gode. Mener ikke å være overdrevent negativ, og er derfor nøye med å si at dette er min personlige merkefobi. Akkurat nå vurderer jeg noe 20W greier fra Jet City, men utfordringen er jo å få prøvd ting... Er Jet City bedre enn Bugera? Sikkert mye det samme, sånn kvalitetsmessig, men noen ganger har selv jeg (som bygger ting selv av eBay-deler og jakter mye bang for lite bucks hele tiden og sjelden sjeler til de store merkene) litt irrasjonelle merkepreferanser. :ninja:

Takk for thumbs up for aktuelle merker. Laney er i kikkerten allerede, mens de andre er ukjente for meg. Utfordringen med ukjente merker er at man jo ikke vet hva de står for lydmessig...

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, jag har haft en hel del amper och Jet City är ett av de klart bästa märkena som jag har haft (Marshall, Jet City och Orange är de som jag har landat på). Jag har bland annat en Marshall JCM 800 och en Jet City 100 wattare ståendes i replokalen. Jag får kanonljud av bägge men just nu använder jag Jet Cityn. Obs, jag går bara på vrengen och tar inte någon som helst hänsyn till clean eller headroom och sånt :) .

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender Pro jr? Da mangler man vel mer enn bare overdrive for å komme nær Blackstar HT-20 i fleksibilitet? Det er en amp jeg klassifiserer i "altfor spartansk utstyrt"-kategorien.

Eneste pedal jeg kommer på i farten er vel Blackstars egne pedaler HT Dist, HT DistX eller HT Dual. Men disse pedalene er såpass dyre at man i sum nærmer seg HT-20, skulle jeg tro.

Dessuten har vel Pro jr kun 10" element...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Japp, kan stemme ganske godt det :)

Har handlet hos han som selger denne ampen, grei fyr som har grei peiling på amper. SÅ jeg ville ikke nølt for mye med å kjøpe ampen hans hvis du liker det du hører på f.eks youtube. Litt vanskelig å få prøvd slike amper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en Peavey Triumph 60W 1x12 rørcombo med nye mesa 6l6-rør? En god higain amp med tre kanaler for pengene!

Google ampen for klipp og info. Er visst en del kule modder som kan utføres på den iflg internettet hvis du har sansen for slikt :)

Du kan få den for 2500,-

Evt 2000,- hvis du gidder å hente i Drammen/Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at jeg kjenner såpass lite til de ulike forsterkerne at det er vanskelig å velge. Og så kom det noen "etterferiekredittkortregninger" nå som tømte kassa mer enn normalt. Uansett er svarene interessante. Om jeg ikke oppgraderer akkurat nå, så tror jeg det skjer før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lander nok garantert ikke på en forsterker du er 100% fornøyd med første gangen uansett! :lol:

Har nå hatt 3 stykk rørfortserkere, og likt allesammen meeget godt.. Men så dukker det plutselig opp noe du har lyst på igjen.. :P

Og det å eksperimentere med forskjellige amper er sinnsykt gøy, da man merker at spillestilen din fort endrer seg etter hva du kan klare av toner på forsterkeren osv.. :P Ser for meg at jeg sitter igjen med 3-4 gitarer og 6-7 forsterkere når jeg er kommet meg ut i arbeid.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behringer lager masse billige greier, noe er helt ok, noe er direkte dårlig eller har opplagte feil/mangler. Men noen av produktene er faktisk meget bra. Enkelte av Bugera forsterkerne får meget god omtale på forum som TGP og omtales som "budsjett-Boutique amper" til prisen av en grei pedal.

Er du ute etter en rimelig rør-forsterker ville jeg ikke hoppet over disse. Det andre du får i prisklassen er neppe bedre bygget eller av bedre kvalitet rent lydmessig, da det uansett er laget i Kina og potensielt langt mindre påkostet.

Vel, det er hva jeg tror da, etter å ha sett litt på rimelige rør-amper.

Hva er egentlig budsjettet ditt? Jeg mener hvis 6K er mye og du ønsker 20+ watt, reverb, masse clean-headroom, bra hi-gain lyd osv så er de jo i utgangspunktet rimelig lite å velge i kanskje?

Jeg er jo en budsjettmann, og siden jeg tydeligvis må endre mening om Bugera så lurer jeg på om noen har erfaring med Bugera V22 eller V55?

(Jeg spurte for lenge siden om Bugera V5 i en annen tråd, og da var det ingen som hadde prøvd den. Siden den var relativt "uprøvd" ble det sett på som litt risikosport å kjøpe V5-modellen den gangen.)

Ser at både V22 og V55 kan bytte mellom triode og pentode-drift. Hva har det å si lydmessig? V55 kan også fåes som head, noe som jo er en temmelig fleksibel løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.