Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gittar in the real world


JoachimR

  

28 stemmer

  1. 1. Er du:

    • Helproff?
      4
    • Halvproff?
      24


Anbefalte innlegg

Har en nydelig Suhr Pro S3 nå som er min faste gitar, faktisk solgt alt av ibanez og lignende etter att den er kjøpt.

Skaffet meg også en mye omtalt axe fx som jeg gleder meg til å prøve å få brukt med band på scene, hehe!

259838_10150674009820134_856925133_19180661_3289114_n.jpg

nice mann :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei, har ingen erfaringer :ninja: .

Har brukt Pod en (1) gang. Det låt ok til formålet.

11rack funker veldig godt live. Jeg får akkurat det jeg vet jeg skal ha og det jeg er vant med, lydmannen får en uhyre mye enklere jobb en vanlig og det låter veldig godt. Dette er kanskje å banne i kirken, men: Det låter MYE bedre med 11rack enn en 100w røramp man ikke kan kjøre på fult,IMO.

Skulle jeg bestemt helt selv, hadde jeg bare spilt stadionkonserter, hatt 4-5 amper av ypperste kvalitet som gikk på full pinne. Dessverre er ikke det min situasjon pdd.

sjæl... :) Åssen er 11r i.f.t. forskjellige gitarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar med 3 gitarer på spilling, en for nedstemming ei halvtone, 2 for standardtuning (1 backup)

Blir som regel Suhr eller Tylergitarer, har strat og Les paul men de blir hjemme -Er avhengig av superstrat oppsettet med H/S/S og flytende trem.

Har brukt Axe FX rett i bordet på alt jeg har gjort siden 2007.

Hvis ikke jeg er 100% sikker på PA`n hender det jeg tar med en eller to FBT Verve 12ma for å kjøre min egen monitoring :)

vi må snakke AxeFx en dag... er ganske rookie og har bare brukt den i studio menne fy f.. den gjør jobben :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker stort sett Orville Firebirden min på gigs. Jeg tar med en backupgitar som blir Epi Firebird, Yamaha halvak. eller bjørke-RD'n min, alt etter humør.

Ikke så kresen på amp egentlig, bruker Laney Lionheart med 2x12" evt. det som står på lokalet. AC30 er en gjenganger og da er jeg godt fornøyd :)

Endret av el_roffo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt mye om de splawn ampene. er jo gammel marshall/LP mann selv ;) Er det mye gain i den?

Ikke så mye som man skulle tro. Hadde en Nitro og, og den var det MYE gain i. Quickroden kommer liksom ikke forbi 80-talls heavy og over i den moderne sounden. Noe jeg syntes er en bra ting. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studiojobber: Som regel Triaxis - 2:90\Seymour Duncan KTG100

Livejobber: Mesa/Boogie F-50 | t.c electronics Nova System, Athana signature overdrive, suhr riot.

Gitarer: i hovedsak en 06 deluxe HSS Fender Stratocaster, 72 Les Paul Custom, 03 Fender Telecaster HW1, 07 Edwards Explorer..... Blir som regel 2 eller 3 av disse.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi må snakke AxeFx en dag... er ganske rookie og har bare brukt den i studio menne fy f.. den gjør jobben :D

Absolutt.

Funker ikke altid så bra å diskutere Axe her inne, er noen rørsnobber(var en før jeg og) som blir sure når vi påstår at noe annet en en rein røramp faktisk kan funke like bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt.

Funker ikke altid så bra å diskutere Axe her inne, er noen rørsnobber(var en før jeg og) som blir sure når vi påstår at noe annet en en rein røramp faktisk kan funke like bra :D

well well... sånn er det avogtil med uvitenhet ;) Rør er fett... menne for min del handler det ikke om rør eller ikke rør, mere om musikk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studiojobber: Som regel Triaxis - 2:90\Seymour Duncan KTG100

Livejobber: Mesa/Boogie F-50 | t.c electronics Nova System, Athana signature overdrive, suhr riot.

Gitarer: i hovedsak en 06 deluxe HSS Fender Stratocaster, 72 Les Paul Custom, 03 Fender Telecaster HW1, 07 Edwards Explorer..... Blir som regel 2 eller 3 av disse.

:-)

Kult! Stacker du vreng med Novaen eller er den bare for effekter? GENIAL liten sak forøvrig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker stort sett Orville Firebirden min på gigs. Jeg tar med en backupgitar som blir Epi Firebird, Yamaha halvak. eller bjørke-RD'n min, alt etter humør.

Ikke så kresen på amp egentlig, bruker Laney Lionheart med 2x12" evt. det som står på lokalet. AC30 er en gjenganger og da er jeg godt fornøyd :)

Må spørre: Er det Roffe fra Bergen eller?

BOT: Hva syntes du om de nye CC AC30 ampene? de er overalt føles det ut som og stort sett feilusterte og låter spisst og kaldt... har en fra '63 som referanse og merker godt når de nye ampene ikke er rett satt opp... Jeg prøver faktisk å unngå dem p.g.a. mye dårlig erfaringer. det kan og hende det er jeg som har hatt uflaks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjort bergenser av meg nei, jeg er fra Stavanger :)

Jeg har stort sett gode erfaringer med CC-ene, syns de funker ganske så greit og liker dem godt når de er heeelt på grensen til å brekke opp. Men de er selvfølgelig ikke i samme klasse som modellene fra 60-tallet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.