Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilket studioprogram?


Anbefalte innlegg

Sjekk ut "Presonus Studio One". Du kan teste ut demoversjon i 30dager elns også. Etter min mening så er dette ett av de mest spennende opptaksprogramene i dag. :)

Helt enig! kjøpte 1box-pakka, funker utrolig bra! 2500 kr for programmet(som koster 2000 kr utenom pakka), Lydkort(1500 utenom pakka, god preamp, funkerveldig bra), mikrofon og headset og noen kabler. Kjempefornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ikke for på noen måte bevise/motbevise at jeg har noe peiling her, men Reaper er helt konge og du får det for ett par hundrelapper gjennom nettsidene deres. Fungerer med sånn ca. alle lydkort og er utmerket for alt mellom spontan-innspillinger til større demo-prosjekter. Om du derimot virkelig tror du vil få bruk for programvare for oppimot 5000,- må du for all del kjøpe i veg.

Btw, begge programvarer fungerer best om du har en nyere og kraftigere Mac (en quad-core, eller fetere, prosessor er til å anbefale), altså med noe heftigere specs en det du får ved kjøp av en entry-level maskin. Når du går opp i over 6-7 spor som skal prosesseres og samkjøres vil det, høyst sannsynlig, bli nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen formening om jeg mister noe helt vitalt av Cubase dersom jeg kjøper 6 artist i stedet for fullversonen?

Jeg har titta på sammenligningen på Steinberg.net, men kan ikke se noe jeg tror jeg kommer til å trenge.

Er kun snakk om innspilling av demoer med et ganske standard bandoppsett.

Bruker pr i dag Superior Drummer, men så fort jeg får tak i en adat preamp og litt mikker, så skal vi mikke opp trommesettet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg kan se er det en del begrensninger på antall spor, endel plugins osv. i Cubase artist, men antagelig ikke verre enn at du har mer enn nok til hjemme/demobruk. En ting jeg så, derimot, er at det ikke virker som du har midi-kartene i Artist. Med bruk av midi-trommer som f.eks. Superior, synes i hvert fall jeg det er en kjempefordel å kunne gå inn og endre hele takter og enkeltslag, lage egne fills osv. Jeg vil tippe dette også gjelder midikart for keyboards, men jeg er på langt nær noen ekspert i dette, og har ikke sett/testet Artist i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å kunne "designe" egene trommer med hjelp av en slags "midi mapping" (tror fungsjonen heter drum map på cubase 5) er helt essensielt. Så dersom dette ikke lar seg gjøre, så må vi bare droppe 6 Artist.

Tror jeg må forske litt mer før jeg bruker noe cash her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv veldig fornøyd med Cubase, bruker det mye sammen med VST-plugins.

Hadde jeg bare hatt behov for å spille inn med mikk, så kunne jeg fint klart meg med Krystal, Garageband(mac) eller Audacity til hjemmeprosjekter da disse er mye "lettere" og ikke er så ressurskrevende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv bruker jeg studio one, og er meget fornøyd. Dessverre må man oppgradere til / kjøpe Pro for å få bruke VST f.eks. Pro har heller ingen begrensninger ift antall spor eller effekter ect, men skal man kjøpe det rett fra Presonus uten å få Artist-versjonen med i en pakke med lydkort osv, koster det en god del...

Jeg så en ranking og av Recording-software kom Logic ut best, mens Reaper kom best ut av alle med sine DJ-muligheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.