Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Telecaster, Forslag?


Hallstein

Anbefalte innlegg

Heisann folkens !

Jeg er SVÆRT lite bevandret innen telecasterens verden, og må dermed lage en liten tråd her.

Har lyst på en telecaster, vil ikke betale så svinaktig mye. Prøvde en Squier Telecaster Classic Vibe Custom på den lokale sjappa, og den falt helt greit i smak, og hadde mye av det jeg vil ha i en Tele. Det var desverre en helt forferdelig båndjobb på denne gitaren, som gjorde at strengehøyde var deretter. Jeg er derfor på leting etter en telecaster, der jeg har disse kriteriene: (det viktigste er uthevet)

- Finish er uviktig egentlig. Kan ta NESTEN hva som helst av finisher.

- Må ha rosentre eller ibenholt gripebrett, tåler ikke noe annet. Lønn klarer jeg ikke å bli helt venn med.

- Type sadler KAN være alle typer, men jeg liker best indivuduelle sadler for hver streng.

- Av elektronikk, så må gitaren ha stol og halsmikk, helst av tradisjonelt telecaster oppsett.

- Merke er uviktig, så lenge gitaren er lettspilt.

- Må være sånn at det går an å i det minste justere lav action. (god båndjobb)

- Både brukte gitarer og nye gitarer tas til vurdering

- Budsjettet er på MAX 5000 kroner

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du får jo alle de vanlige Fender Standard Telecaster til den prisen. De nye prisene på Fender Std Tele er jo ca 4490. (ikke veiledende, men street price ny i butikk) Tror jeg rett og slett ville gått for det. Da har du et kvalitetsinstrument til en rimelig penge, og det er en original telecaster, ikke en kopi.

Her kan du se alle fargekombinasjonene:

http://www.fender.com/products/search.php?partno=0145102306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo at std. telecaster kun finnes med gripebrett i lønn. :(

For 5000 kan du kjøpe en ny G&L Tribute ASAT classic eller special inkl frakt og moms fra statene. Forskjellen på de to er at special'en har "saddle lock"-stol og litt mer meaty pickuper samt litt forskjell i utseendet. Begge finnes med rosewood i gripebrett, men ikke så mange finish-kombinasjoner: ASAT Classic. ASAT Special

G&L Tribute kan fint måle seg med Fender USA på kvalitet, spør du meg. Verdt å prøve. Rocketmusic.net kan skaffe alle modellene, og kan virkelig anbefales å handle fra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo at std. telecaster kun finnes med gripebrett i lønn. :(

så ikke det, men:

http://www.fender.com/products/search.php?partno=0131600306

Kanskje finne en slik brukt til en meget god pris, har jo forskjellige finisher også.

Denne koster jo ny 4895, så den er jo innenfor budsjettet både ny og brukt (avhengig av om det var 4500 eller 5000 som var max.

Veldig mye for pengene! Utrolig lettspilte og kan justeres med lav action.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så ikke det, men:

Denne koster jo ny 4895, så den er jo innenfor budsjettet både ny og brukt (avhengig av om det var 4500 eller 5000 som var max.

Veldig mye for pengene! Utrolig lettspilte og kan justeres med lav action.

7.25" radius og lav action er for meg ensbetyende med å "frette" ut på bendinger på 1. og 2. streng over 12. bånd, noe som gjør at jeg ikke ville anbefalt denne som førstevalg.

Forresten, har mexico standard telecaster noengang kommer med rosentre gripebrett? Kan ikke huske å ha sett det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spilte på en Blade tele en gang. En nydelig gitar, som knuste Fenderen som hang ved siden av kvalitetsmessig. Prisen var omtrent den samme.

Hadde jeg sjekket, hvis det ikke gjør noe at det er en kopi.

Støtter den. Har hatt en blade delta som jeg angrer på at jeg solgte. Testet den tilfeldigvis da jeg var ute etter en tele, og det var den klart beste telen de hadde i butikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo alle de vanlige Fender Standard Telecaster til den prisen. De nye prisene på Fender Std Tele er jo ca 4490. (ikke veiledende, men street price ny i butikk) Tror jeg rett og slett ville gått for det. Da har du et kvalitetsinstrument til en rimelig penge, og det er en original telecaster, ikke en kopi.

Her kan du se alle fargekombinasjonene:

http://www.fender.com/products/search.php?partno=0145102306

Åssen er lønnehalsen på disse, er den lakkert? Plages med såkalt "sticky fingers" på de fleste lakkerte halser, og når gripebrettet er lakkert, blir det bare enda værre :P

http://www.fender.com/products/search.php?partno=0131600306

Kanskje finne en slik brukt til en meget god pris, har jo forskjellige finisher også.

Absolutt noe å prøve å se etter. Den ligger i perfekt prisleie om jeg finner en brukt, regner jeg med.

Swampkastere fåes med rosewood gripebrett og 12" radius, dvs muligheter for lav action...

http://cgi.ebay.com/New-Bill-Lawrence-Swampkaster-T-Tele-Guitar-HSC-/150612049217?pt=Guitar&hash=item23112d7d41

Hva er spesielt med "swampkastere" ? Er det noen annen lyd e.l. siden kroppen er i swamp-ash, eller noe sånt?

Jeg spilte på en Blade tele en gang. En nydelig gitar, som knuste Fenderen som hang ved siden av kvalitetsmessig. Prisen var omtrent den samme.

Hadde jeg sjekket, hvis det ikke gjør noe at det er en kopi.

Blade T1 Standard er midt i blinken for meg, en truss rod med enkel tilgang for justering, pene finisher osvosv. Men hvor kan jeg kjøpe en? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.