Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Telecaster, Forslag?


Hallstein

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva er spesielt med "swampkastere" ? Er det noen annen lyd e.l. siden kroppen er i swamp-ash, eller noe sånt?

Headstock m/ krok er vel det mest spesielle med den :P Kroppen skal være lagd av Louisiana swamp ash, som er kjent for å være meget resonant, men det er neppe 1. sortering som er i swampkasteren... Pickupene er basert på Bill Lawrence design fra 70/80-tallet, og låter ganske bra. Den var også overraskende bra satt opp fra produsent (kjøpte en på impuls). Helt grei medium/slank C-profil hals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en bajacaster med lakkert lønnehals, kan nevne at jeg syntes den kanskje var mer "sticky" i begynnelsen.. Er ikke sikker på om jeg vendte meg til det, eller om det gikk bort..

Verdt å prøve i en forretning hvertfall, så får du en viss peiling.. Er forsåvidt ganske fornøyd med pups'a i den, ABSOLUTT INGEN PLANER OM Å BYTTE DE..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp brukt Baja Tele eller en brukt Japantele. Skal du ha Tele har du flest valgmuligheter hvis du går for lønn gripebrett, men rw halser finnes selvfølgelig.

Når det gjelder Standard Tele (MiM) mener jeg at det er mye mer lønnsomt å kjøpe en Baja/ Japan med tanke på mikrofoner, hardware, treverk. Har hatt et par-tre standard selv, og ble ikke så overvettes imponert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spilte på en Blade tele en gang. En nydelig gitar, som knuste Fenderen som hang ved siden av kvalitetsmessig. Prisen var omtrent den samme.

Hadde jeg sjekket, hvis det ikke gjør noe at det er en kopi.

Støtter Blade. Har en delta standard. Kjøpte den brukt for 2300 og bytta stemmeskruene( Da de originale er meget dårlige) ,og outputjacken da den også er av dårlig kvalitet. En meget lettspillt gitar med kanongod lyd i forhold til pris. Har hatt Fender USA standard før, og kan ikke huske at den var så mye bedre egentlig. Sadlene er individuelle på Bladen, men ikke av beste kvalitet. Med modifikasjoner på en 1000lapp eller mindre har du en knall gitar.

Er også en aktiv preamp som er hendig rett som det er.

Endret av Brekkvasselven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Logan custom tele som jeg vurdere å selge. http://logancustoms.com/

Butterscotch finish m rosewood hals. Matt bakside på halsen. Oppgradert elektronikk, håndlaget i USA av Bob Logan, nitro finish, USA hardware. De mikkene som står i nå vil jeg beholde, men du kan velge mellom SD hotrail eller fender nocaster i bridge, og Fender USA standard eller USA highway one i neck. Knall gitar som lett slår alt annet jeg har prøvd i denne prisklassen. Send meg en PM hvis du er interressert, så kan jeg fikse bilder. Kan selge den for 4800 inkl frakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får en topp Tele for ca. 10k. hvis du setter den sammen sjøl.

Jeg er desverre ikke intressert i å sette sammen selv, da jeg ikke føler jeg er helt trygg på dette å sette sammen gitarer selv enda.

Spar og kjøp en Suhr Classic T :D

Hehe, telecasteren vil ikke være hovedgitaren min, så det er nok ikke aktuelt å legge så mye i en telecaster. Da kjøper jeg meg heller noe annet snacks jeg har mer bruk for.

Det skal vel la seg gjøre å finne en god Tele på eBay til 5000,-

Ja, kunne virkelig tenkt meg å funnet en billig og god tele, spørs om jeg må vente til alle pengene er på konto og eventuelt by på noe. Kanskje enklere å komme over et aldri så lite kupp, da.

Dette er også kanskje litt vanskelig, da jeg ikke har noen peiling på hva diverse telecastere er verdt. Det eneste jeg vet verdien på er de som selges ny...

Har en Logan custom tele som jeg vurdere å selge. http://logancustoms.com/

Butterscotch finish m rosewood hals. Matt bakside på halsen. Oppgradert elektronikk, håndlaget i USA av Bob Logan, nitro finish, USA hardware. De mikkene som står i nå vil jeg beholde, men du kan velge mellom SD hotrail eller fender nocaster i bridge, og Fender USA standard eller USA highway one i neck. Knall gitar som lett slår alt annet jeg har prøvd i denne prisklassen. Send meg en PM hvis du er interressert, så kan jeg fikse bilder. Kan selge den for 4800 inkl frakt

Hørtes svært intressant ut, spørs hvor mye det haster for din del å selge gitaren, da pengene ikke tikker inn før om en 8-10 dagers tid.

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes svært intressant ut, spørs hvor mye det haster for din del å selge gitaren, da pengene ikke tikker inn før om en 8-10 dagers tid.

Haster ikke i det hele tatt. Har ikke 100% bestemt meg for å selge den enda, men begynner å få litt mange gitarer nå. Gi meg en lyd om du fremdeles er interressert når du har penger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Unisong annonserer på Finn.no med en telecaster som har rosewoodhals og 6 sadler i stolen til 5000 Kr. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=20757855

Mener det var en tråd på forumet om dette merket for ei tid siden, men har ellers ikke hørt noe om hvorvidt dette er bra gitarer eller ikke.

Hadde ikke på noen måte tort å handlet en slik uten å prøvd den først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.