Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

OK samling av vintage-stash.


Debris

Anbefalte innlegg

Jeg har seks gitarer og eier ikke nåla i veggen. Go figure :D

:lol:

Ellers enig med Gluke. Vi har absolutt ingen kjennskap til denne Scott (bortsett fra Gluke, vil jeg tro), annet enn bilder av hans meget imponerende samling av gitarer og amper. Hva folk velger å bruke penger på, er da vitterlig helt opp til dem selv? Jeg ville garantert gjort det samme om jeg hadde muligheten. Det er også bedre, mener jeg, at det faktisk er folk som samler og tar vare på en del av disse instrumentene, i stedet for at de kommer bort eller evt. havner i hendene til folk som ikke vet hva de har.Dette er jo nærmest som en kulturskatt å regne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noe som kommer opp fra tid til annet, og som jeg ikke klarer helt å fri meg fra selv også, er tanken om at man liksom må gjøre seg fortjent til en gitar av en eller annen grunn. Tar meg selv i å tenke sånn før jeg tar meg selv i nakken og avfeier det. Elendige bilister freser rundt i Ferrari, og elendige gitarister sitter og spiller på rådyre gitarer, rett og slett av den enkle grunn at de har råd og ønsker å prioritere sånn.

Dessuten- gitar er ikke dyrt i det hele tatt. Du får en veldig bra gitar for det en brukt Harley koster, og det siste er det da nok av folk som unner seg både en og flere av. De fleste av dem bruker de jo stort sett til å pynt opp oppkjørselen på solskinnsdager.

Kjører sykkel selv, og det er da ikke noe prat på at "Du burde kjøre moped som er så dårlig til å kjøre" eller noe slikt. Eller ikke så jeg hører det i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gjør ikke noe annet enn det hvem som helst av oss hadde gjordt hvis vi hadde hatt penger. 5-8 gitarer my ass. Det er "ingen" av oss som hadde hatt 5-8 gitarer med penger som Røkke eller Fredriksen. Get real.

So true.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg pisset på noens legger her... :lol:

Trekker uttalelsen tilbake.. Var litt kjapp i avtrekkeren :-) Ser absolutt verdien i at det finnes slike "idioter", da mye av vår kulturarv som befinner seg på museer rundt om i verden nettop er skapt av slike samlere gjennom tidene. Antakelig fikk de alle sammen spydige kommentarer i sin samtid av slike som meg.. Jeg får riktignok ingen whaaaa-ooooooj feeling av å se en slik samling, men det har nok med at jeg ikke har noen lidenskapelig interesse for gamle gitarer/amper.. Men det har jeg derimot på andre felt, fjollete interessert i WWII jagerfly, så jeg burde catchet poenget (og holdt kjeft) :)

Når det er sagt, så skal det nevnes at det finnes mer enn nok av rike tullinger som samler utstyr, ikke fordi de er oppriktig interresert, men heller for at det er flott å vise frem. Og ja, jeg kjenner dessverre flere.. Det er helt tragisk å snakke med dem om hva de har av utstyr, da de har tilnærmet null peil på hva de har stående.. Slike irriterer meg, og det var en slik kar jeg så for meg når jeg leste denne tråden.. My bad... Peace...

PS: ang å forsure og spre neg feeling i tråder, så er det jo ikke alltid like lett å være en slik overpositiv lystig liten solstråle som deg Gluke.. Men jeg prøver, jeg prøver.... ;-)

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: ang å forsure og spre neg feeling i tråder, så er det jo ikke alltid like lett å være en slik overpositiv lystig liten solstråle som deg Gluke.. Men jeg prøver, jeg prøver.... ;-)

What? Me? Glasshus? Noooo? Pot calling the kettle black? WTF? Skjønner overhodet ikke hva du sikter til ass, he he he....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Ellers enig med Gluke. Vi har absolutt ingen kjennskap til denne Scott (bortsett fra Gluke, vil jeg tro), annet enn bilder av hans meget imponerende samling av gitarer og amper. Hva folk velger å bruke penger på, er da vitterlig helt opp til dem selv? Jeg ville garantert gjort det samme om jeg hadde muligheten. Det er også bedre, mener jeg, at det faktisk er folk som samler og tar vare på en del av disse instrumentene, i stedet for at de kommer bort eller evt. havner i hendene til folk som ikke vet hva de har.Dette er jo nærmest som en kulturskatt å regne.

Bra poeng!

De fleste verdifulle vintageinstrumenter blir jo kjøpt opp av folk som ikke spiller/bruker de som innvesteringsobjekter eller

for å plassere de i en glassmonter for å skryte av de.

Liker at de faktisk blir brukt og er eid av en gitarist.

Hadde jeg hatt økonomien hadde nok samlinga vært like stor, men det hadde bare vært Suhr og Tylere, -og en stk Axe FX! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra poeng!

De fleste verdifulle vintageinstrumenter blir jo kjøpt opp av folk som ikke spiller/bruker de som innvesteringsobjekter eller

for å plassere de i en glassmonter for å skryte av de.

Liker at de faktisk blir brukt og er eid av en gitarist.

Hadde jeg hatt økonomien hadde nok samlinga vært like stor, men det hadde bare vært Suhr og Tylere, -og en stk Axe FX! :)

oh, the fanboyism... spar meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er en myte.

gtrzn

Japanske businessfolk med for mye penger har kjøpt opp veldig mye gamle stratter og Les Pauler og drevet opp prisene ytterligere, dette har jeg fra en vintagesamler.

Er ikke så veldig interessert i hele vintagegreia sjøl, mener dem lager vel så bra gitarer nå, men dette er hva jeg har hørt ihvertfall.

Noen andre som har synspunkter på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er vel som med alt annet som kan antas å kunne gi avkastning på sikt? De som har masse penger ønsker å øke formuen sin ytterligere, så da kan jo naturligvis vintage gitarer være et investeringsobjekt i så måte. Om det er først og fremst japanske forretningsmenn som står for dette, tviler jeg på, men det er så. Jeg vet ingenting om det. Uansett er det vel begrenset hvor mange '50 tallere som fortsatt eksisterer, både av Gibson og Fender, så det vil nok ikke bli et "prisras" med det første. Vi som ikke har ubegrensede midler får vel nøye oss med saker som ikke har fullt så høy verdi, rent pengemessig. Noe jeg har null problemer med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.