Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

OK samling av vintage-stash.


Debris

Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Angrer nesten på at jeg solgte 70talls stratten min når jeg ser hva disse begynner å gå for,en jeg var bare glad jeg fikk solgt: helt død akustisk og tung som et helvette :D

Jeg angrer ikke på den '79 Straten jeg solgte (og fikk overpris for) Alder er ikke nødvendigvis vintage, men det er det mange som ikke helt har skjønt. Mange 70-talls Gibsons og Fenders gåt for mye penger, og det er egentlig ganske merkelig i og med at det er rimelig kjent at gitarene ikke var all verden fra de nevnte produsentene på den tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer ikke på den '79 Straten jeg solgte (og fikk overpris for) Alder er ikke nødvendigvis vintage, men det er det mange som ikke helt har skjønt. Mange 70-talls Gibsons og Fenders gåt for mye penger, og det er egentlig ganske merkelig i og med at det er rimelig kjent at gitarene ikke var all verden fra de nevnte produsentene på den tida.

Sant det.

Jeg solgte min billig for det var tross alt en rævva gitar, men jeg hadde nok fått endel for den idag.

Husker ikke helt men tror det var en 76 eller 77 modell

Var den første "ordentlige" gitaren min og den gang var jeg blendet over at den så skikkelig Blackmore/Malmsteensk ut!

Husker jeg ble ganske lang i maska når en kompis kom med en billig ESP 400 strat som var på et helt annet nivå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventer du at jeg skal kunne navn og, er vel litt lettere å ramse opp kjente gitarister med bra samlinger framfor en Japansk lege eller eiendomsmegler som synnes det er gøy å kjøpe opp gamle gitarer :D

Som sagt er dette noe jeg har hørt av en samler(hovedsakelig Gibson og Fender)

jo det er lettere å ramse opp kjente samlere og gitarister. derfor bør man også forholde seg til påstanden "de fleste golden age instrumenter[/i] blir kjøpt opp av folk som er loaded, men ikke kan spille" som en myte. hvem er disse kjøperene? -ingen navn... Hvem har fremsatt påstanden? -en annen samler (medlem av the inner circle? en med know how?), men ingen navn.. Du kunne vel i det minste ha dratt dirk ziff kortet?

gtrzn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo det er lettere å ramse opp kjente samlere og gitarister. derfor bør man også forholde seg til påstanden "de fleste golden age instrumenter[/i] blir kjøpt opp av folk som er loaded, men ikke kan spille" som en myte. hvem er disse kjøperene? -ingen navn... Hvem har fremsatt påstanden? -en annen samler (medlem av the inner circle? en med know how?), men ingen navn.. Du kunne vel i det minste ha dratt dirk ziff kortet?

gtrzn:)

Måtte google fyren, aldri hørt om han!

Er ikke noe jeg er inni.

Var en diskusjon som gikk rundt temaet at dyrbare vintageinstrumenter burde spilles på ikke gjemmes bort og kun vises fram som statusobjekter påstanden ble fremsatt

av en jeg ser på som meget seriøs og kunnskapsrik, men du vet sikker best, jeg liker moderne gitarutstyr så jeg gidder ikke bry meg mer nå.

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Måtte google fyren, aldri hørt om han!

Er ikke noe jeg er inni.

Var en diskusjon som gikk rundt temaet at dyrbare vintageinstrumenter burde spilles på ikke gjemmes bort og kun vises fram som statusobjekter påstanden ble fremsatt

av en jeg ser på som meget seriøs og kunnskapsrik, men du vet sikker best, jeg liker moderne gitarutstyr så jeg gidder ikke bry meg mer nå.

God helg :)

jeg vet nok ikke best :( var ikke for å diskutere med deg. var mer for å diskutere påstanden du satte frem ;) denne er ikke ny, men heller ikke nødvendigvis riktig.

god helg,

gtrzn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

jeg vet nok ikke best :( var ikke for å diskutere med deg. var mer for å diskutere påstanden du satte frem ;) denne er ikke ny, men heller ikke nødvendigvis riktig.

god helg,

gtrzn

Er nok litt av hvert, og å vite i hvilke omfang er vel nesten umulig da ikke alle samlere er oppmeksomhetssøkende i like stor grad heller.

Kan ikke være lett å vedlikeholde slike samlinger uansett. Har mer enn nok med å holde en 10-12 gitarer i spillbar stand jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.