Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Thim Alvestad


Anbefalte innlegg

Hallo godtfolk!

Da er det vel på tide at jeg tar meg tid til å lage en liten presentasjon av meg selv. Jeg er en ung mann på 21 år født og oppvokst i ei lita bygd (orstad) ca 20 min sør for stavanger sentrum. Min store livslidenskap er da selvfølgelig musikk og gitar, som sikkert de fleste andre her på forumet.

Det hele starta med tvangsøving fra min kjære far i allerede i 5 årsalderen, samt. at jeg aldri fikk høre på noe annet enn dire straits, toto og madonna (faktisk). Husker enda min første walkman jeg fikk med "making movies" på kassett. Som tiåring startet jeg med trommer, og spilte aktivt i rundt 5 år, men etterhvert synes jeg det ble kedelig, og begynte å bruke mer og mer tid på en gammal nylonstrenger som fattern fikk til sin konfirmasjon (hehe). Etter å ha lært seg en D og jukse G, og introen til nothing else matters, fant fattern ut at dette var noe jeg likte, og fikk kjøpt en brukt fender telecaster, ja du, en skikkelig amerikansk håndlagd stratocaster, noe jeg tror økte interessen min betraktelig, da dette var en gitar jeg siklet etter på bilder og todde kosta flere hundre millioner kroner, men det gjorde den altså ikke. Senere ble jeg heelt hekta på Joe Satriani, og er det enda, er nok han som har leda meg jevnt og trutt gjennom hele gitarhistorien, og gitt mye inspirasjon og lærdom. Men som musiker er man stadig ute etter nye utfordringer, og da dukka nemlig Andy Mckee opp, på youtube. Jeg ble helt frelst av det jeg hørte, og fant ut at jeg trenger en akustisk gitar, ikke lenger enn et snaut år siden, kjøpte jeg min første akustiske gitar, en martin D1E som lukter utrolig godt, og ikke minst er fantastisk og spilel på.

Etter mange timer med øving fant jeg ut at dette er det jeg vil fortsette med, er du interessert i å se resultatet er det bare å skjekke sidene mine.

Takk for at du tok deg tid til å lese :)

Skjek gjerne ut sidene mine på facebook og youtube, og bli tilhenger om du liker det!

Facebook Side

Youtube Side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Veldig flott spilt! :) Imponerende, og det er så man ønsker at man selv hadde hatt pådrivende foreldre i ung alder. ;)

Og om jeg får lov å si det, en herlig variasjon fra de mange high gain overdrive metal djent soloene her inne (som også er bra, men ikke så sjeldne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Fantastisk musikk på YouTube kanalen din. Det er ikke så mye mer å si en fantastisk! Riktig nok ikke min spillestil, eller smak heller, men det måtte jo høres på og det hørtes kanon ut. Hvis du noen gang gir ut plate (eller har gitt ut) så skal jeg kjøpe! Promise ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.