Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikding Fuzz Face


Anbefalte innlegg

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nå er den ferdig og den låter fett! Jeg er veldig fornøyd med at jeg gjorde Bias poten ekstern, her er det mye variasjon å hente!

Likte den, ser veldig heimlaga ut og det er tøft. I og med at du kjører på batteri regner jeg med at det er germaniumversjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres den like bra som den ser ut?

Jeg vet ikke om jeg skal tolke dette sarkastisk? :)

Den låter bra i mine ører, brøler og "cleaner" opp fint ved bruk av gitarens volumkontroll.

Skal teste den på øvinga i dag på HØYT volum på blues devillen min :)

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også inne på tanken, men om jeg skulle hatt germanium så tror jeg at jeg hadde lagd en inverter og stappa inni slik at den kunne gått på samme forsyning..

har tenkt litt på å lage en inverter i en liten boks jeg kan ha på undersiden av brettet, da kan jeg bruke den til flere pedaler også.

Husker jeg fant noen som lagde PCB til slikt, men husker ikke hvor jeg fant det.

Må vel ikke ha PCB med det kan jo være praktisk.

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke bare å bruke fire dioder og lage en likeretter da? da kan man jo kjøre alle polariteter + vekselstrøm?

Hvis du tenker slik jeg tror, så er det dessverre ikke så enkelt. Du vil få en kortslutning mot jord selv med diodebro.

Men en inverterkrets vil gjøre susen. Det er en liten IC med noen få komponenter rundt, så ekstraprintet blir veldig lite.

Maxim har et bredt utvalg av små regualtorer.

Jeg tror kaskje denne kan funke MAX765. Den riktignok -12V ut, men jeg tror ikke det er noe problem å kjøre fuzz face-en på denne spenninga. Kanskje man må justere trimpoten litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Loztboy: Denne ble kul!

Når det gjelder forsyningen kan MAX765 brukes i "Dual mode" med ekstern spenningsreferanse for å gi en spenning på -9V, men denne krever blant annet en ekstern induktor, noe som neppe ligger i skuffen til typiske DIY-ere. Se krets i figur 3 på side 9: http://datasheets.maxim-ic.com/en/ds/MAX764-MAX766.pdf

Det er mer vanlig å bruke MAX1044 eller ICL7660S, som bare trenger en vanlig kondis. Var såvidt innom dette, inkludert begrunnelse hvorfor dioder ikke virker, og alternativ workaround med forsyning med isolerte utganger på

Hvis man vil spare penger kan en helt ordinær 555 med diode og kondis også brukes, men det er litt ekstra styr for å sikre at den jobber på en frekvens som ikke "lekker" inn i signalveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.