Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikding Fuzz Face


Anbefalte innlegg

En tråd alle kan bruke til å stille spørsmål osv. ang Musikding fuzz face kit.

Ettersom denne kommer i både silicon og germanium er det viktig at man presiserer hvilken man holder på med når man legger inn spørsmål.

Link til Germaniumsversjonen

Link til Silicon versjonen

Jeg skal bygge en germaniums versjon.

Jeg har tenkt til å gjøre følgende ekstraarbeid.

Av/på bryter for batteriet (så jeg slipper å dra ut jacken når den er montert på brettet)

gjøre trimpoten ekstern for å kunne tweake på samme måte som med sunface'n til analogman.

så til spørsmålene:

Når det gjelder batteri av/på bryter, er det det samme hvilken leder jeg kobler bryteren på?

Trimpoten, hvilke ben hører til hvor på kretskortet :) og vil denne fungere til formålet?

EDIT.

Legger ved bilde av ferdig pedal og lydklipp i første post. det er flere bilder av pedalen lengre ned.

FF_pers.jpg

http://home.online.no/~tv79/gitarnorge/FuzzFace_lydklipp.mp3

Link til mp3 hvis ikke du får spilt den av direkte i nettleseren.

FuzzFace-lydklipp

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 4 weeks later...

Hvis du tar bort den blå ledningen blir pedalen veldig stille, siden dette er signalveien.

Du tar bort 9V-pluggen, bytter input med en monojack, og så kobler du den røde ledningen fra batteriklipsen til gods/signaljord på noe slags vis. Hvor og hvordan du gjør denne koblingen er ikke så nøye, og det avhenger av hvordan det ser ut inni pedalen din.

Siden du sikter mot batteridrift er det viktig for driftssikkerheten at batteriklipsen har strekkavlastning. Det kan derfor være naturlig å gjøre koblingen et sted nær 3PDT-bryteren eller jackene, siden batteriet ditt ligger "sør for" 3PDT, og dette dermed gir god plass til strekkavlastningen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EBT, så da kan jeg koble batteriklipsen slik:

Rød leder til sleve på inputjack? sort til (7) på kretskort? dropper den sorte kabelen fra inputjack til kretskort?

Sarge:

Mulig jeg er litt sær, men som jeg skriver i første post, skal jeg ha en av/på bryter for batteriet slik at pedalen kan være koblet til et brett uten å måtte dra ut input når jeg ikke bruker brettet.

(det blir ofte trangt mellom pedalene :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarge:

Mulig jeg er litt sær, men som jeg skriver i første post, skal jeg ha en av/på bryter for batteriet slik at pedalen kan være koblet til et brett uten å måtte dra ut input når jeg ikke bruker brettet.

(det blir ofte trangt mellom pedalene :) )

Man kan ha både bryter og stereoplugg uten at det er noe problem, vel... Jeg har ofte tenkt tanken selv, siden jeg ikke har fått meg power supply til alle pedalene ennå, og da sitter det 9V batteri tilkoblet kretsen så lenge det er plugget inn noe på inngangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.