Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikding Fuzz Face


Anbefalte innlegg

Vil ikke det funke med en vanlig inverterende krets ved hjelp av en opamp ala 741?

Da trenger man jo i teorien bare to like resistorer før og i tilbakekoblingen for en forterkning på -1?

Hvis polaritet er et problem, så er det vel bare å lodde om to kabler i forsyningsjacken, eller har jeg forstått feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

http://www.tonepad.com/project.asp?id=64

there you go girls!

Ferdige pcb'er og greier! biggrin.gif

Det var den jeg siktet til i tidligere post.

har lyst til å få laget en boks med to dc plugger, hvor den ene er senter negativ INN og den andre er senter positiv UT.

Da kan den settes under brettet i sammen strømforsyninga.

Dette burde vel være mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke det funke med en vanlig inverterende krets ved hjelp av en opamp ala 741?

Da trenger man jo i teorien bare to like resistorer før og i tilbakekoblingen for en forterkning på -1?

Hvis polaritet er et problem, så er det vel bare å lodde om to kabler i forsyningsjacken, eller har jeg forstått feil?

Opamp-løsningen ville fungert hvis opampen hadde en strømforsyning på 18V og var senter-biaset til jord.

Her har man derimot en forsyning på 9V som gir en mulig utspenning som ligger mellom 0V og 9V. Opampen klarer ikke å gi en utspenning som ligger utenfor området til "railsa" eller innspenningen.

Å lodde om forsyningen vil ikke fungere hvis man har pedaler med positiv jord og negativ jord som deler en kurs på forsyningen. Da blir PSU kortsluttet gjennom skjerm/jordleder i patchekabelen mellom pedalene. Løsningen er isolerte utganger (eller separate strømforsyninger), en charge pump/inverter av noe slag, eller å kjøre Fuzz Facen baklengs, med økt risiko for oscillasjoner ala Fuzz Factory.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg kom til å tenke på at jeg har dc ut fra tuneren min (pitchBlack) vil det gå ann å koble en kabel som reverserer polariteten derifra til fuzz facen?

milig dette er en veldig dårlig idé :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EBT: jeg lurer på om en kan koble til strømforsyninga til den bipolare kretsen og bruke både 9V+ og 9V- samtidig fra den?

for eks. slik - strømforsyning - inverter - 9V- fuzz face og 9V+ til en annen.

Høres ut som det kan la seg gjøre... Det viktige er at man i kjeden ikke har to ulike spenninger fra samme strømforsyning til signaljord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt litt lydklipp på slutten av øvinga, var litt tom for inspirasjon så det ble så som så.

Pedalen er stillt inn slik på hele opptaket.

VOL på ca kl. 2. Fuzz på nesten maks BIAS på ca kl. 1.

Gitaren er en Jazzmaster Classic Player i en Fender Blues Deville 4*10 opptager er en Zoom H4n ca. 2 meter fra forsterkeren.

klippet er litt blanding av følgende

gitarvolum på max

bypass

gitarvolum rullet endel ned.

http://home.online.no/~tv79/gitarnorge/FuzzFace_lydklipp.mp3

Link til mp3 hvis ikke du får spilt den av direkte i nettleseren.

FuzzFace-lydklipp

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den låt gromt! Tommel opp.

DC ut fra Pitchblack-tuneren er koblet direkte til DC inn på tuneren, som en helt vanlig ledning. No dice :(

@Andr3as: Yess, det blir som sarge sier.

MAX1044 kan brukes som dette til å lage en enkel -9V-forsyning til pedaler som Fuzz Face med negativ jord, den kan brukes til å generere symmetrisk strømforsyning for å kjøre opamper på +9V - 0V - -9V (eller +18V - -9V som i Klon Centaur), den kan lage +18V for å kjøre vanlige pedaler hardere, eller den kan lage +150V (eller andre vilkårlig høye spenninger) for å kjøre rør som 12AX7. Kretsene for å få til dette er beskrevet i databladet i lenken lenger opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg har forstått er germanium versjonen og silikon versjonen av kitet egentlig samme kretsen men med forskjellige transistorer - ikke sant? Lurer på om jeg skal bestille et silikonkit og lage en ekstern trimpot og få sammenlignet med Loztboys germaniumversjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.