Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikding Fuzz Face


Anbefalte innlegg

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Viss det er true bypass du brukar er det jo ikkje så mange ting som kan gå gale. Gått over alle loddingar og ohma alt?

Ledningen ser greie ut - og det er jo lyd når den ikke bypasses. Noen tips til konkrete målepunkter?

her er ihvertfall et lydopptak. Telecaster - broposisjon volum og tone på fullt. Helt clean forsterker. Røde M1 mikrofon ingen effekter i Garageband.

http://gitar.greenphoto.org/fuzz_test.mp3

Endret av GreenMan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste feilen som er mulig å gjøre er å koble feil på selve bryteren, sjekk at du får kontakt mellom de riktige punktene når bryteren er av :)

Og det hadde jeg gjort. Hvis man som meg ikke har koblet så mange slike brytere (dette var min fjerde boks), og ikke har koblingen i hodet så har musikding får å utfordre oss litt, lagt inn en liten feil på tegningen sin ;) Men nå funker det.

Endret av GreenMan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg kunne legge ut noen bilder av min. Begynner med printkortet. Det er ikke mange komponentene men når man får på plass alle ledningene er det ikke like ryddig lenger.

post-749-0-68119100-1304714736_thumb.jpg

Baksiden:

post-749-0-12460200-1304714729_thumb.jpg

Ganske fornøyd med loddinga i dag. Litt penere enn den første pedalen.

Pedalen ferdig montert:

post-749-0-70755200-1304714718_thumb.jpg

Hadde bare grønn lakk - så da ble den grønn denne også - akkurat som compressoren min. Lakket kjapt og gæli. Boksen er 125B - ferdig drillet. Ble litt inspirert av Loztboys gullskrift. Dessverre rant gullet litt da jeg sprayet på topplaget med klarlakk.

Neste del av dette prosjektet må jo være å få boksen min og Loztboys sammen og teste dem opp mot hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kanskje tenkt til å kjøpe en distortion + fra musikding og lurer på om dette er en enkel sak å sette sammen for en som aldri har satt sammen en pedal. Er det bare å lodde i vei, eller trenger man andre verktøy?

Den har vel omrtrent like mange komponenter som fuzzen og ser ganske så grei ut. Bestiller du en ferdigdrilla 125B boks så trenger du ikke mer verktøy enn loddebolten, selv om jeg anbefaler sterkt en såkalt helping hands

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kanskje tenkt til å kjøpe en distortion + fra musikding og lurer på om dette er en enkel sak å sette sammen for en som aldri har satt sammen en pedal. Er det bare å lodde i vei, eller trenger man andre verktøy?

Hvis du skal bygge deg en ny vrengpedal vil jeg absolutt anbefale en RAT framfor Dist +, fordi RAT´en har tonekontroll som Dist+ ikke har!

Endret av Hank Annicke Noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor forskjell på RAT og Dist+ eller? Sånn lydmessig?

Trengs vel bare et potmeter og en kondis ekstra for å sette inn en tonekontroller for Dist+ og.

Ikke store greier! Men enkel og kul pedal å bygge. Bruker min som en OD av og til, for å booste signalet pittelitt.

Bygget to stykke med litt forskjellige komponenter, og begge låter bra på sine måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

jeg har bygget denne nå, men får ikke lyd (bypass funker). er C5 noe som skal være der? står at den skal være tom, men kondensatoren som skal være der følger med i kitet. Noe annet som "typisk" kan være feil? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk polariteten på elektrolyttene, c1 kan være med til å forvirre ettersom den er vendt etter hvilken polaritet en bruker.

Lagde just en selv (ikke musikding sin), men låt veldig bra.. hadde et par ac128 transistorer som matchet meget godt, eneste minuset er at 3pdt bryteren min er fuckd så ny er på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt står rett vei, sjekket opp mot greenman sitt bilde i denne tråden. nesten som om jeg lurer på om noen av motstandene er feil-merket av musikding, får se om jeg får lånt meg et multimeter. i samme slengen: når pedalen er på/i funksjon, skal da signal fra gitarkabel gå til punkt "1" på pcb-kortet, og ut-signalet fra midtre pinne på volum-pot? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, første spørsmålet er om du har bygget silicon versjonen eller germanium versionen? fordi her må en holde tunga rett i munnen med tanke på polariteter ;)

Og ja, 1 er effekt inn, lug 2/midterste pinne på potmeteret(500k) er effekt ut..

Jepp alle elektrolytt kondensatorene må skiftes vei på viss du har sett på greenman sitt bilde og bygget en annen versjon, en annen idé er også å sjekke om transistorene står riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.