Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til valg av forsterker


Gjest KAARVAAG

Anbefalte innlegg

Gjest KAARVAAG

God dag alle forumfolk!

Skal kjøpe ny forsterker om ikke meget lenge,og trenger litt hjelp og tips til hva jeg skal kjøpe :)

Vil helst at forsterkeren har

- rør

- ikke latterlig mye watt (skal hovedsaklig brukes hjemme i huset,og er ikke nødvendig å tvinge bort naboene)

- God vreng (spiller hovedsaklig metall og classic rock)

- Brukbar clean (prioriterer god vreng fremfor clean,men må nesten ha i det minste brukbar clean)

- ikke for dyr (så lite som mulig egentlig,men kan strekke meg til ca 7k)

Om det er combo eller stack har ingenting å si for min del.

Har ingenting å si for min del om det er brukt eller ny,så lenge prisen ikke blir altfor høy.

Takker for alle tips og innspill! :)

-Kaarvaag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KAARVAAG

Glemte å nevne at jeg setter meget stor pris på linker :)

Gjerne også litt info om hvor mye frakt på forsterkere koster, da jeg er helt blank på dette også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt forslag: Laboga Caiman Combo :)

+ 1!!

Har prøvd denne.. låter rå bra!

Eller, så tror jeg denne vil funke bra for deg! http://sound1.com/portal/asp/produktdetalj1.asp?Produkt_ID=5281

Den låter faen meg helt sinsykt rått! Cleanlyden er.. Laney.. fantastisk! OG vrengen passer perfekt til classic rock, og utrolig nok også til tyngre metall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om du er ute etter en skikkelig Marshall!

Hvilken vet jeg ikke! :P

Orange Rocker 30 combo + TS-9?

Jeg kan tipse om en Marshall Silver jubilee 2554 kombo eller en Oranger Rocker 30 kombo! Har selv begge og mener at de gjør jobben bra både til rock og heavy. Det er derimot ikke noen sjanse å få ut lignende metal lyd som man får av en 5150 eller lignende, men hvem vil vel ha det? :P Clean er de vel heller ikke spesielt gode på noen av de, men greit nok synes jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt gått for en Orange Rocker 30 eller Thunder 30.

Har selv lyst på en av delene i tillegg til JVM'en og selv om jeg har en 15w røramp på vei nå.

Du får også en god Marshall JVM combo til den prisen. Fantitisk fine cleans og god vreng, som imo krever TS-9 eller tilsvarende forran. Men enhver rørampeier bør ha en god OD-pedal på lager uansett ;)

Men skal den brukes hjemme, så ville jeg som sagt gått for noe ala 30w og under der igjen. Thunder 30 kan switches hvis jeg ikke tar feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orange Rocker 30 combo + TS-9?

Henger meg på denne jeg, men Rocker 30 er jo gått ut av produksjon, og Thunder 30 er nok en like god eller bedre amp. Switchbar 7/15/30 watt, og effektloop, gode greier ja !

http://www.thomann.de/se/orange_thunder_30c.htm

Vintage 30 element og greier, good shit ja :)

Koster ca. 6100 eller noe sånt, ferdig levert (trekk fra tysk moms 14%)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.