Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billigere alternativ til Mesa Boogie Mark V


NCWP

Anbefalte innlegg

Halla, hallois, hei, god kveld, etc.

På utkikk etter ny amp. Tenker det er på tide etter å ha spilt el-gitar i tre år, og er fortsatt på en Roland Cube 30X. Vurderte sterkt å kjøpe en Mesa Boogie Mark V fram til jeg så at den koster rundt 25 000 kr.

Det jeg liker med Mark Ven er at den visstnok er utrolig allsidig. Jeg spiller alt fra Muse til Tool til Franz Ferdinand og Sigur Rós. Jeg spiler jazz, metal, pop, indie, rock, og bruker mye effekter.

Jeg er derfor ute etter noe med nøkkelordene allsidig, tube, effects loop, og combo-amp. Jeg er interessert i en kvalitetsamp som jeg kan ha lenge, og som kan gi meg myke og varme toner, samtidig som den skal være god til tunge riff.

Forslag?

Endret av NCWP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være noen allsidige amper som er klassen under Mesaen?

Hei.. Jeg betalte 7k for min Marshall JVM, brukt. Er meeeget fornøyd mtp allsidighet.

Imo trenger den en god booost/overdrive forran. Ikke for å få mer vreng, men for å gi den "det lille ekstra"

Utrolig allsidig til alt fra blues, rock og metal.

Hvis jeg var deg ville jeg gått for to rimelige rørtopper og et bra kabinett.

Eks:

Marshall JVM/Marshall JCM800/Orange Rocker30

Fender/Vox Ac15/30

+ et bra 2x12 kabinett ala Orange, ENGL eller annet..

En brukt Marshall JVM/JCM800 + en god cleanamp ala fender/Vox + et kabinett kan komme deg på rundt 16-18k hvis du handler rett.

Finnes myye bra amper til bra peng der ute.. men jeg syns fortsatt at du ofte får mye mer allsidighet ved å kjøpe 2 amper.

Eventuelt en Axe-Fx? =p

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett billigere alternativ - men likevel av absolutt høyeste kvalitet - er Laboga.

En Laboga Alligator topp låter knall til nesten allt (trenger en boost/overdrive i front for "go all the way metal").

Vil du ha en amp som er knall til metal er Laboga Mr. Hector et alternativ - den har også en veldig god clean kanal. Sjekk Kristoffers mini-review.

Alligator (head: 9.990 - 2x12 kombo: 14.490 - 1x12 kombo: 12.990):

5200-2EQbig.jpg

Mr. Hector (kun head: 12.990):

Mr_Hector.jpg

Endret av rocktrond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.