Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dream Theater Live at Budokan - What can I say?


Gnome

Anbefalte innlegg

Vel, fikk endelig min lenge etterlengtede import av Dream Tehater Live at Budokan DVD i dag. Har ikke så mye tid, men fikk settt første timen...

Og fy faen så bra. har bare hørt As I Am versjonen der fra før, men dette er skikkelig rått. De spiller tightere og mer sammen enn jeg har hørt dem noensinne. Det er nesten ikke en eneste note som ikke etreffer selv i de meste vanskeligste unisonløpene til Petrucci/Rudess.

Må si at dette euten tvil er den feiteste Live-DVD'en jeg noensinne har eid. Alt er gjennomført, menyene er sinnsvakt bra laget, helt perfekt, eneste som kunne vært bedre er 5.1 miksen, så jeg anbefaler stereo. Backstage materialet er også fett, og medfølgende er en 19 minutter lang beyond This Life og en Hollow Years solo som er hgelt nydelig (ble postet for en måned siden eller noe).

Så, absolutt et must, kommer vel ut i butikkene om 6 dager, sist jeg skjekka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Du burde lese teksten til As I Am...

Hva var poenget med den posten der? Hvis du ikke liker dem, ok. Hvis du hadde tenkt å kjøpe den, men ikke liker train of thought, synes jeg du likesågodt kan kjøpe den. Ikke skue et band etter en av 7 studioplater...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde lese teksten til As I Am...

Hva var poenget med den posten der? Hvis du ikke liker dem' date=' ok. Hvis du hadde tenkt å kjøpe den, men ikke liker train of thought, synes jeg du likesågodt kan kjøpe den. Ikke skue et band etter en av 7 studioplater...[/quote']

Jeg skuer et band etter 8 av 8 studioplater.

Jeg elsker I&W og Scenes From A Memory, resten er helt grei musikk. Det jeg ikke liker er måten Petrucci har valgt å spille nå for tiden, steril runkegitar med en horribel lyd. Musikken er blitt mer dyster, og de melodiske aspektene jeg likte med I&W er forsvunnet.

Jeg driter i å ta DT "as they are", fordi det de er nå er noe helt annet enn det de var.

Det jeg lurer på er om Petrucci driver med Michael Angelo-imitasjonen sin, eller om han spiller som han gjorde før i tiden. Det jeg har hørt om DVD-en er mye bra, men det jeg ikke vet er om Petrucci står og spiller masse dritt veldig fort eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest kjapt gjennom postene her så må jeg nesten si at jeg ikke kommer til å kjøpe DVD`en. Har jo plata, men....

Mener å huske den andre DT konserten jeg var på. Tror det var den tredje de spilte her i Norge, hvis mine kilder er riktige så var de her en liten tur etter "Images and words", så konserten jeg sikter til skulle samsvare med Change of seasons, eller Once in a livetime. Samme det! Poenget mitt er at jeg, og mine venner, var litt skuffet over DT`s konsertfremførelse denne kvelden. Det var rett og slett alt for likt plata. De gjorde alt litt for perfekt. Det ble rett og slett litt feil. Det var som å høre på plata og det er ikke det jeg forventer når jeg går på konsert. Da er det veldig mye bedre å få med seg ting som feks Metropolis pt.2 konserten der Niel Morse fra Spock`s beard var med på ekstranummeret osv... Det var sinnsykt mye bedre.

Det jeg skal frem til er at DT uten tvil er et bra band som jeg har tilbrakt veeeldig mye tid sammer med, men når ting blir for perfekt live så blir det bare feil for min del. Trenge det lille ekstra.

En note/tone feil her og der i en livefremføring aka DT`s konserter er bare et bevis på menneskelighet og ikke minst litt sjarmerende.

Vel, det er sent og jeg er ikke spes edru akkurat nå. Bare å beklage som man sier. Vakke min skyld... ;)

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde lese teksten til As I Am...

Hva var poenget med den posten der? Hvis du ikke liker dem' date=' ok. Hvis du hadde tenkt å kjøpe den, men ikke liker train of thought, synes jeg du likesågodt kan kjøpe den. Ikke skue et band etter en av 7 studioplater...[/quote']

Jeg skuer et band etter 8 av 8 studioplater.

Jeg elsker I&W og Scenes From A Memory, resten er helt grei musikk. Det jeg ikke liker er måten Petrucci har valgt å spille nå for tiden, steril runkegitar med en horribel lyd. Musikken er blitt mer dyster, og de melodiske aspektene jeg likte med I&W er forsvunnet.

Jeg driter i å ta DT "as they are", fordi det de er nå er noe helt annet enn det de var.

Det jeg lurer på er om Petrucci driver med Michael Angelo-imitasjonen sin, eller om han spiller som han gjorde før i tiden. Det jeg har hørt om DVD-en er mye bra, men det jeg ikke vet er om Petrucci står og spiller masse dritt veldig fort eller ikke?

Er veldig enig i det du sier, poenget mit er at hans spillestil i de låtene fra albumet du nevner har ikke forandret seg. selv om de lager et heavy-album som har masse shredding betyr ikke at han begynner å shredde på alle de andre låtene deres av den grunn. Den dystre spillinge er bare i det albumet, noe du sikkert veit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig enig i det du sier' date=' poenget mit er at hans spillestil i de låtene fra albumet du nevner har ikke forandret seg. selv om de lager et heavy-album som har masse shredding betyr ikke at han begynner å shredde på alle de andre låtene deres av den grunn. Den dystre spillinge er bare i det albumet, noe du sikkert veit.[/quote']

Jaja, da får jeg vel hoppe over Train Of Thought låtene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Completely off topic:

Jeg fikk skrekken av DT etter å ha sett Metropolis DVDen. De teite småfilmene som ble spilt under sangene var bare latterlig. Samtidig som James LaFag syter og klager falskt: "Young girl, murder, kiiiill". Altså, det er sikkert ikke ordrett, men håper at dere skjønner hva jeg prøver å påpeke :P

Bwhahaha.

Sikkert en flott DVD da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Completely off topic:

Jeg fikk skrekken av DT etter å ha sett Metropolis DVDen. De teite småfilmene som ble spilt under sangene var bare latterlig. Samtidig som James LaFag syter og klager falskt: "Young girl' date=' murder, kiiiill". Altså, det er sikkert ikke ordrett, men håper at dere skjønner hva jeg prøver å påpeke :P[/quote']

Nevner at hvis du hadde posted den tråden på DT-forumet hadde du blirr ledd ut og delvis skjelt ut...

Du kunne jo kanskje ha tenkt over at det faktisk er en historie som blir fotsalt gjennom de 13 første låtene på den dvd'en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Completely off topic:

Jeg fikk skrekken av DT etter å ha sett Metropolis DVDen. De teite småfilmene som ble spilt under sangene var bare latterlig. Samtidig som James LaFag syter og klager falskt: "Young girl' date=' murder, kiiiill". Altså, det er sikkert ikke ordrett, men håper at dere skjønner hva jeg prøver å påpeke :P

Bwhahaha.

Sikkert en flott DVD da :P[/quote']

Jess da.

Jeg vet ikke hva du ser etter i et band, men lær deg i det minste teksten før du argumenterer om hvor dårlig det er da. LSFNY sparker rumpe , men Live at Budokan er bedre, den gir meg gåsehud :P . LaBrie er for meg uerstattelig. Jeg foretrekker en vokalist som kan synge med følelser, enn en som bare skal være tøff i tryne hele tida. LaBrie er pure class.

De småfilmene du snakker om er bare en illustrativt måte å vise hva scenes from a memory handler om. Som gnome sier, alle sangene fra den skiva er som en historie som blir fortalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.