Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dream Theater Live at Budokan - What can I say?


Gnome

Anbefalte innlegg

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oi oi oi. Mange innlegg rettet mot Slayer her. Kan begynne med Anders. Det du sier nå blir bare teit. Faktisk så teit at jeg ikke orker å bruke tid og krefter til å svare på ditt tåpelige innlegg...

Aiwass:

Det med at Araya ikke kan synge kan jeg forsåvidt si meg enig om. Det han gjør best er å rope (eller gaule, om du vil). Ingen skriker like troverdig som Tom Araya. Stemmen hans passer veldig bra til konteksten av Slayers musikk. Sangen hans har fungert veldig bra et par ganger. F.eks. låten, Bloodline. På South Of Heaven synger han også kult. Men det er på låter som Spill The Blood, Expandable Youth og Seasons In The Abyss han synger greit. Araya synger litt sytete på disse sangene. Men han er en vokalist som holder seg til det han kan, noe ikke LaBrie gjør. Ta f.eks. God Hates Us All, Slayers siste plate. Araya skriker og bæljer som han aldri har gjort før, og jeg synes det er kjempekult.

Gnomen sa:

Og, tror Tom Araya er mer kompisen som turte å synge foran et publikum enn noen som ble dratt inn pgs. peil...

Hahaha. Det er godt mulig at Tom Araya ikke har peil, men han vet hva han gjør for faen. LaBrie har ikke peil.

Og forresten. Hadde LaBrie prøvd seg på Angel Of Death hylet, hadde han knekt sammen allerede etter en tostrøken G. LaBrie i Slayer? Blasphemi!!!

Men Gnome: Jeg kan alltids beklage meg etter mine banale utspill om DTs tekster. Det var ikke meningen. Håper jeg ikke har upset deg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange på andre forumer bærer seg over JPs lyd på denne disken. Hvordan er lyden her i Norge?

Hakke peil på hva de snakker om. Kan være den morsommme feilen i 5.1 miksen, som jo er retta lenge før den kom tile europa (og da seff ikke på den jeg kjøpte fra statene...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sku likt å høre labrie gjøre introhylet på skiva i master_k's avatar :D Hans stemme passer bandet perfekt' date=' mens jlb er det svakeste leddet imho..[/quote']'

..skulle likt å hørt de gutta i avataren hans spille MUSIKK...

Ignorant.. Bæssmora di hadde sikkert ikke kalt Dream theater musikk heller... Og det var vel forresten ikke beatles heller da det kom.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah.. unnskyld jeg leste nok innlegget ditt feil. Jeg tar tilbake det ja sa, dessuten viste jeg ikke en gang hvilket band det var bildet av i avataren.

Til Master_k: ja det var veldig teit sagt av meg, var ikke meningen, Trekker som sagt alt tilbake. Det har vært så mye dritt slenging om DT her så hvis jeg ser et innlegg der de er nevnt regner jeg med at det er negativt.

No hard feelings?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvsagt klar over at Araya passer perfekt i Slayer. Det er jo ikke meningen at han skal kunne synge, akkurat. Måtte bare erte litt... :P

Når det er sagt, så tror jeg faktisk LaBrie KUNNE ha fikset akkurat det skriket i Angel of Death. Han har faktisk sunget så høyt et par ganger (nå til dags kanskje ikke så ofte som før, men likevel), og han beviser i refrenget i Under a Glass Moon at han definitivt kan skrike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig han hadde nådd så høyt, men det hadde ikke lått like bra ;D

Det er det som er greia med labrie for min del. Han er nok en flink vokalist og alt, men jeg liker bare ikke stemmen hans. Greit når han roer ned litt, og det hender (skjelden imho) at han glimter til.. Men vil påstå han er det svakeste leddet i dt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel.. det svakeste leddet i DT vil jeg ikke akkurat kalle han.. bandet hadde ikke vært det samme uten JLB, for med en annen vokalist ville lyden blitt helt annerledes.. det er ikke snakk om noe svakeste ledd, synes jeg.. Mulig at det finnes bedre vokalister, men hadde Dream Theater blitt bedre med en annen vokalist? tror nok ikke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, personlig ser jeg på den James LaBrie som synger på Images and Words (bare på albumet, altså) som helt forskjellig fra ham vi ser på scenen idag. Er ikke spesielt begeistret for ham nå til dags, men DIGGER vokalen på I&W (og i stor grad også Awake).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.