Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dream Theater Live at Budokan - What can I say?


Gnome

Anbefalte innlegg

Synes metropolis dvd'n er kjempefet. (Bortsett fra et par blundere, som theresa solo spot'en. Dårlige saker.) The spirit carries on tar sinnsykt av....Enig i at de småfilmene blir jalla.

Men jeg liker heller ikke labrie. Er nok han som gjør at jeg ikke hører så mye mer på dem. Vet ikke hva det er, men får litt samme feelingen av ham som av malmsten. Blir litt uggen i magen.

Men får kjøpe meg den der budokan saken. Som sagt: Er mange ting jeg liker med DT. Drivet, de fete riffa, og en sjelden gang petrucci sine soloer. De har masse bra låter. Synes også portnoy har punch, men han mayung er veldig kjip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Småfilmene er ikke akkurat så bra laget, men de er jo bare med for å fortelle historien bedre.. jeg synes det er et pluss med de filmene, jeg..

og the spirit carries on er jo bare dritfet på Metropolis:D

Når det gjelder Budokan DVDen er jo den strålende! utrolig mange deilige sanger og solospots hvertfall=) Petrucci spiller som en Gud på den DVDen :)

DT er bare dritbra=) kos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Completely off topic:

Jeg fikk skrekken av DT etter å ha sett Metropolis DVDen. De teite småfilmene som ble spilt under sangene var bare latterlig. Samtidig som James LaFag syter og klager falskt: "Young girl' date=' murder, kiiiill". Altså, det er sikkert ikke ordrett, men håper at dere skjønner hva jeg prøver å påpeke :P

Bwhahaha.

Sikkert en flott DVD da :P[/quote']

Jess da.

Jeg vet ikke hva du ser etter i et band, men lær deg i det minste teksten før du argumenterer om hvor dårlig det er da. LSFNY sparker rumpe , men Live at Budokan er bedre, den gir meg gåsehud :P . LaBrie er for meg uerstattelig. Jeg foretrekker en vokalist som kan synge med følelser, enn en som bare skal være tøff i tryne hele tida. LaBrie er pure class.

De småfilmene du snakker om er bare en illustrativt måte å vise hva scenes from a memory handler om. Som gnome sier, alle sangene fra den skiva er som en historie som blir fortalt...

Gnome sa:

Nevner at hvis du hadde posted den tråden på DT-forumet hadde du blirr ledd ut og delvis skjelt ut...

Du kunne jo kanskje ha tenkt over at det faktisk er en historie som blir fotsalt gjennom de 13 første låtene på den dvd'en...

Haha. Det kom som ingen overraskelse dette akkurat. Jeg driter i hva kukene på dt forumet mener, fordi fans som regel tror blindt på favorittbandet, og tåler så klart ikke at folk disser bandet sitt. So laugh all you want...

Tekstene er noe av det mest kvasi-dype jeg har hørt. Å få en eller annen c-film regissør og c-film skuespillere til å illustrere tekstene, kan vel ikke regnes for å være et sjakktrekk. Og Petrucci: Jeg lærer meg ikke tekstene for å få deres DT hjerter godgjort. Tekstene deres er like meningsløse som en brukt kondom.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor LaBrie ikke blir kicka ut av dette bandet. Er ikke gutta i DT musikalsk nok til å skjønne at LaBrie ikke duger sangmessig? Det høres ut som noen har stappet en osterasper i halsen hans. DTs cover av Master Of Puppets er nok til å påpeke hva jeg sier.

Og Petrucci: Jeg skjønner at du er blodfan, og det er akseptabelt. Men det at du kaller LaBrie for pure class, blir bare teit... Fyren er inkompetent og udugelig. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Det er ikke spennende å høre på en kvasi Rob Halford/Bruce Dickinson kopi. Spesielt ikke når fyren poser i skinnbukse og holder mikrofonstativet på en så... ubeskrivelig harry måte!

Nei, måtte James LaBrie brenne et eller annet sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du aner ikke hva du snakker om. Når du hører JLB på Budukan-DVD'en, finner du ut at han ikke har stappet noe som helst i halsen. Han var uheldig på Once in A LiveTime, men det betyr ikke at han ikke kan synge. Og, jeg veit ikke om du i det hele tatt har sett på tekstene engang.

BTW: Når jeg ser på avataren din: Metallica?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dvd'n, og syntes faktisk ikke jlb låter like ille som han pleier live. Nå treffer han ihvertfall de fleste tonene....

Har for øvrig lastan ned :shock: ulovlig :shock: (er vel strengt tatt lov å laste ned, men ikke å ha, eller distribuere..), så har ikke stereomiksen med :? Kjedelig når man ikke har 5.1 lyd i stua.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du aner ikke hva du snakker om. Når du hører JLB på Budukan-DVD'en' date=' finner du ut at han ikke har stappet noe som helst i halsen. Han var uheldig på Once in A LiveTime, men det betyr ikke at han ikke kan synge. Og, jeg veit ikke om du i det hele tatt har sett på tekstene engang.

BTW: Når jeg ser på avataren din: Metallica?[/quote']

Det er godt mulig at han synger bra på Budukan DVDen, men det jeg har hørt ellers er ikke så bra. Grunnen til at jeg misliker han så sterkt, er fordi han synger så klisjée. Det han synger har 1000 andre gjort før han. Det er så kjedelig.

Jeg er vel litt bombastisk i uttalelsene mine angående DTs tekster. Har helt ærlig ikke studert de, but hey, det alltid like morsomt å disse :D

Men jeg likte ikke hva jeg så på Metropolis. Det ble bare tåpelig synes jeg, men det driter dere så klart i ;)

Avataren min er fra baksiden på Reign In Blood, av Slayer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke at han synger så veldig klisjè akkurat, men musikken synes hvertfall jeg er utrolig bra, og det er interresant og morsomt å se på Petrucci når han tar av på gitaren! og når musikken er bra, lærerik og tekstene ikke er så reint gale heller, synes jeg DT er helt konge, jeg..;P men vi har jo forskjellige oppfatninger, da..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke du har noen ambisjoner om å bli tatt alvorlig etter å ha disset tekster bare for pur faen...

Problemet til JLB, er at han sliter med jetlag, det er derfor han noen ganger ikke treffer tonen, som han gjorde på As I am i Oslo Spektrum, som han også gjør noen steder i Budokan. Men syngemessig er han helt enorm. Ok, IaW var hans beste noensinne, men han er ikke langt unna.

Synes heller ikke han synger klisje på noen måte. Du har James, som synger grovt i likhet med absolutt alle andre bortsett fra Iron Maiden og andre åttitallsband. jeg ser mer på JLB som en med peil, som bruker sin stil, og sin særpregede stemme helt vilt bra i den sjangeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gnome sa:

jeg ser mer på JLB som en med peil, som bruker sin stil, og sin særpregede stemme helt vilt bra i den sjangeren.

Jeg... jeg... greier ikke å holde kjeft når du kommer med sånne banale påstander. Du tar så skammelig feil, Gnome! Dette er ikke en gang en sak man har lov til å beskytte sine meninger ved å si: "jeg mener at..."

This is to fuckin' big!

Og Gnome:

Jeg har skrevet mange "alvorlige" innlegg på dette forumet. Bare fordi jeg disser DTs tekster uten og ha studert de, blir jeg da stemplet som en seriøs idiot? Hehe... Nei takk. Den må du lenger ut på landet med. LaBrie er useriøs. LaBrie er roadien som ble sakte men sikkert med som vokalist, fordi han maste så mye :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En med Slayer-avatar som synes DT har dårlig vokalist? Artig... :P

Personlig synes jeg LaBrie kunne vært bedre når det kommer til liveopptreden (selv om han nylig har blitt MYE bedre), men på Awake og Images & Words var han absolutt uslåelig. Hør på Metropolis, Under a Glass Moon, Innocence Faded, Another Day, osv. og fortell meg at mannen ikke har vært en av rockens desidert beste vokalister. Etter Awake-turneen skadet han stemmebåndene stygt, og har derfor ikke sunget like bra etter det, men de to første albumene er likevel bevis nok på fremragende vokalprestasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En med Slayer-avatar som synes DT har dårlig vokalist? Artig... :P

Personlig synes jeg LaBrie kunne vært bedre når det kommer til liveopptreden (selv om han nylig har blitt MYE bedre)' date=' men på Awake og Images & Words var han absolutt [i']uslåelig. Hør på Metropolis, Under a Glass Moon, Innocence Faded, Another Day, osv. og fortell meg at mannen ikke har vært en av rockens desidert beste vokalister. Etter Awake-turneen skadet han stemmebåndene stygt, og har derfor ikke sunget like bra etter det, men de to første albumene er likevel bevis nok på fremragende vokalprestasjon.

Hva faen mener du med det?!

Og hvis fyren er så dårlig, hvorfor i helvete quiter han ikke da? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi.. rolig nå folkens..:P

Jeg synes han synger bra, men noen sure toner synes jeg han har av og til, men han er vanvittig god når han ikke synger falskt.. (og jeg synes ikke han synger falskt så ofte egentlig)

men ja, ingen har feil;P INGEN.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevner at han ble plukket ut foran over 200 andre håpefulle vokalister.

Helt riktig, han synger skjeldent falsk, og grunnen til at han synger falsk, er som sagt jet-lag. Og som du også sa, han er uslåelig når han først får vist seg.

Og, tror Tom Araya er mer kompisen som turte å synge foran et publikum enn noen som ble dratt inn pgs. peil...

Og, bare en ting om de argumentene. Det du har sagt kan leses slik: "Jeg disser DT's tekster uten å i det hele tatt vite hva de handler om"

Jeg stempler ikke seg som notorisk useriøs, men jeg synes det bare er litt teit å si sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.