Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lindy Fralin pickups


davez

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vurderer å bytte ut begge mikrofonene på Telecasteren min. Jeg ønsker meg en tykkere lyd, men samtidig beholde twangen. Er det noen som har forslag til gode telecaster mikker som ikke er så skarpe i lyden?

Jeg har hørt mye bra om Lindy Fralin mikker, spesiellt blues special mikkene..

det er disse jeg har vurdert å bytte til frem til nå.

Håper på svar

mvh David

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei David

Jeg hadde samme "problemstilling" som deg. Tok en telefon til Vintagegitar-gutta (vintagegitar.no) og forklarte hva jeg hadde og hva jeg var på jakt etter.

Hyggelige karer og de vil sikkert kunne hjelpe deg i riktig retning.

Ente selv opp med Lollar Special og syns selv det gjorde susen. Låter fortsatt tele, men ikke fullt så kvass diskant som tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei David

Jeg hadde samme "problemstilling" som deg. Tok en telefon til Vintagegitar-gutta (vintagegitar.no) og forklarte hva jeg hadde og hva jeg var på jakt etter.

Hyggelige karer og de vil sikkert kunne hjelpe deg i riktig retning.

Ente selv opp med Lollar Special og syns selv det gjorde susen. Låter fortsatt tele, men ikke fullt så kvass diskant som tidligere.

Ja etter det jeg vet, så er det bare dem som importerer Lindy Fralins til Norge.. Skal nok kontakte dem, virker som flinke folk ;) Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i kontakt med vintagegitar for å høre om fralin mikker til jazzbass, og de sa det var lang ventetid på fralinmikker. Var snakk om måneder ettersom jeg skjønte. Jeg endte opp med aguilarmikker istedenfor etter å ha snakket med dem. Men ta en tlf til dem, de er hyggelige og kan nok komme med forslag til hva du kan bruke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fralins, Lollars, Duncan Antiquities, Bare Knuckles, Klein, Vintage Vibe etc... De aller fleste pickupmakere har sine reprovarianter av single coils og humbuckere fra 50, 60 og 70-tallet. Det er grenser for hvor store forskjeller det er mellom Fralins, Lollars og Duncan Antiquities ++ når de prøver å reprodusere "samme" mikrofon fra et gitt tidsrom i den elektriske gitarhistorien. Uansett hva du velger vil jeg tro at du blir fornøyd, med mindre du bommer fullstendig på typen mikrofon.

Jeg hadde Fralin Blues Special i en japantele jeg hadde for noen år siden. Veldig gode pickuper, uten tvil. Eneste 'aberet' jeg hadde var at neckpickupen låt litt for mye strat. Noen liker dette siden en teleneckpickup fort kan låte fryktelig ullent. Selv syns jeg dette er mye av sjarmen. Blues Special kan sammenlignes med Fenders Texas Specials (som den nevnte japantelen ble levert med), men låter litt mer åpent. Litt mer diskant i de enn Texas Specials. Låter rett og slett mer tele.

Når det gjelder bridgepickup har jeg så langt vært mest fornøyd med Duncans Broadcaster-pickup (Seymour Duncan Vintage Broadcaster® Lead STL-1b). Grisete pickup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.