Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tokai......


3rl3nd

Anbefalte innlegg

jeg var innpå Rebel music og kom tilfeldig over ett billig-merke som het Tokai. jeg lurer på om det er ett bra merke eller plastikk-gitar.

har noen prøvd den?

er den god nok til vi som ikke har råd til "The Real Deal"?

har sett mange videoer og hørt mange lydklipp, og det høres ikke galt ut for meg.....

Endret av 3rl3nd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tokai er et velrenomert asiatisk merke. Har ikke erfaring med nye modeller, men i hvert fall på 80-tallet lagde de veldig gode Stratocaster-kopier. De er også kjent for gode Les Paul kopier. Spesielt de som ligger litt opp i prisklasse, naturlig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt ann på hvilken model det er. Selv har jeg bare kjenskap til Les Paul modellene så det er kun de jeg kan uttale meg om.

Tokai produseres i Japan, Korea og Kina. De kinsesiske vet jeg lite om men vil tippe de er omtrent som de billigste Epiphone gitarene. De Japanske modellene i nedre sjiktet er litt under en Gibson Standard. Topp modellen er sammenliknbar med en brazillian board R9. De koreanske faller et sted i mellom de kineskiske og japanske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt ann på hvilken model det er. Selv har jeg bare kjenskap til Les Paul modellene så det er kun de jeg kan uttale meg om.

Tokai produseres i Japan, Korea og Kina. De kinsesiske vet jeg lite om men vil tippe de er omtrent som de billigste Epiphone gitarene. De Japanske modellene i nedre sjiktet er litt under en Gibson Standard. Topp modellen er sammenliknbar med en brazillian board R9. De koreanske faller et sted i mellom de kineskiske og japanske.

det er les paul modellene jeg tenker på, kansje en explorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er les paul modellene jeg tenker på, kansje en explorer.

De modellene på Rebel Music ser ut til å være de kinesiske modellene. Jeg vet som sagt lite om dem men de er vel sikkert helt greie. Jeg vil råde deg til å sjekke http://www.tokaiguitar.de/produkte.php?kategorie=1-1 Jeg kjøpte en Anniversary model av dem tidligere i år og er svært fornøyd med den handelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det står mellom en Tokai ALS48, en Tuscany Rush, eller en LTD EC-256 AHB.

Av disse tre?

Tuscany'en....uten tvil.

Jeg ser du har/hadde en Les Paul fra før og er ute etter "The real deal".....med det i tankene lurer jeg litt på hva/hvor du vil med nykjøpet?

Kan kanskje hjelpe deg med et gromkjøp....

Endret av Carpal67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.