Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tokai......


3rl3nd

Anbefalte innlegg

Av disse tre?

Tuscany'en....uten tvil.

Jeg ser du har/hadde en Les Paul fra før og er ute etter "The real deal".....med det i tankene lurer jeg litt på hva/hvor du vil med nykjøpet?

Kan kanskje hjelpe deg med et gromkjøp....

jeg trenger en gitar som har 2 eller fler pickuper.

du må bare hjelpe meg med ett gromkjøp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, bra nok for pastor Willie G ihvertfall, tone og sustain herifra til evigheten: B)

Det der skal visst nok være en LS-320

post-3876-029185200 1291299158_thumb.jpg

Billy bruker ikke en "stock" Tokai. Denne som er vist her, er en av de flere Tokai gitarene han har fått bygget om.

Til Tokai spm'et. Tokai som produseres nå i disse dager, er det de dyre Japan modellene som holder kvalitet. Kina Tokai, de som koster rundt 3-4.000,- skal man ikke forvente så mye av.

Endret av Cream T Pickups
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billy bruker ikke en "stock" Tokai. Denne som er vist her, er en av de flere Tokai gitarene han har fått bygget om.

Har du noen linker eller mer informasjon om Tokain'ene hans? Hvilken model det er etc. Jeg har ikke selv klart å oppdrive mer informasjon en spekulasjoner på ymse fora og de fleste mener det er en LS-320.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen linker eller mer informasjon om Tokain'ene hans? Hvilken model det er etc. Jeg har ikke selv klart å oppdrive mer informasjon en spekulasjoner på ymse fora og de fleste mener det er en LS-320.

Har ingen linker, siden all info kommer direkte fra eieren selv. Han har noen LS modeller ja, men disse er så modifisert, at "stock" versjonen ikke kan sammenlignes.

Dermed blir det feil med å skaffe seg en LS320 i den tro at det er samme type gitar Gibbons bruker. Gibbons lot meg teste de gitarene han brukte på Europa riggen i 2010, og det var mange positive overraskelser som legger en del rykter på diverse fora død for min del. Gibbons er utrolig flink med detaljer og sammensettingen av de ulike detaljene i en gitar.

Jobber i disse dager tett med hva som skal i riggen på veien i 2011, og er med på å utvikle noe som allerede er i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen linker, siden all info kommer direkte fra eieren selv. Han har noen LS modeller ja, men disse er så modifisert, at "stock" versjonen ikke kan sammenlignes.

Ahhh, så kult :) Vet du noe om hva han har gjort med dem og hvilke LS modeller han har brukt som utgangspunkt? Eller er de custom laget for han av Tokai?

Dermed blir det feil med å skaffe seg en LS320 i den tro at det er samme type gitar Gibbons bruker.

Det blir det sikkert, men det var uansett ikke grunnen til at jeg kjøpte min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh, så kult :) Vet du noe om hva han har gjort med dem og hvilke LS modeller han har brukt som utgangspunkt? Eller er de custom laget for han av Tokai?

Det blir det sikkert, men det var uansett ikke grunnen til at jeg kjøpte min.

LS200 og LS320 har han blant "Tokai" gitarene. Tokai har ikke Custom laget disse for han. Det har han en egen gitarbygger i USA som gjør.

De gitarene han bruker live, er gjort om etter hans ønsker, og er ikke lik de som er på markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LS200 og LS320 har han blant "Tokai" gitarene. Tokai har ikke Custom laget disse for han. Det har han en egen gitarbygger i USA som gjør.

De gitarene han bruker live, er gjort om etter hans ønsker, og er ikke lik de som er på markedet.

Har du noe anelse om hva som er gjort med dem? Er det hovedsaklig elektronikk/pickups som er annerledes eller er selve konstruksjonen endret på noen måte?

Jeg har sett ham spille Gibson og, eller er det i disse tilfellene "Gibson"?

Endret av Stjerneskruen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe anelse om hva som er gjort med dem? Er det hovedsaklig elektronikk/pickups som er annerledes eller er selve konstruksjonen endret på noen måte?

Jeg har sett ham spille Gibson og, eller er det i disse tilfellene "Gibson"?

I korte trekk uten å gå for mye innpå hva som er gjort:

De gitarene som Gibbons bruker live nå de siste årene, er all elektronikk byttet ut, kroppen er endret og hals. Custom Shop hele veien der alle detaljer er nøye valgt ut.

Det samme er det med mikkene som er laget og som er under utarbeidelse for Gibbons.

Etter en lengere samtale med Jeff Beck også, så er det lite med standard gitarer som blir brukt av disse artistene.

De standard tingene de bruker, er av eldre årgang og brukes i studio og session sammenhenger. Vet også at det blir brukt noen standard gitarer til tider av nyere årgang, men disse er meget spesielle og nøye utvalgt.

1 eks:

For en del år siden så var det normalt at artister byttet halser og kropper. Når Jimmy Page likte en hals på en gitar som Jeff Beck hadde, når han var på besøk, så byttet de om hverandre.

Blant annet den org. 1954 Stratocasteren Jeff Beck fikk av Marriot(Humble Pie), den satt det en Tele hals på når han fikk den. Nå sitter det en org. '57 hals på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var svar som feide all tvil til side gitt! Veldig fristet til å spørre deg om du kunne lage en egen tråd som omhandler Gibbons og hans stash. Kanskje litt mer om din egen rolle oppi det hele også? Hadde i hvert fall vært veldig interessant for min del! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var svar som feide all tvil til side gitt! Veldig fristet til å spørre deg om du kunne lage en egen tråd som omhandler Gibbons og hans stash. Kanskje litt mer om din egen rolle oppi det hele også? Hadde i hvert fall vært veldig interessant for min del! :)

Det kan la seg gjøre. Korte svar og innlegg på tråder jeg leser innimellom her går greit. For å komme med mer og utfyllende info vedr. det som foregår nå og andre ting, så vil jeg sette av litt tid til det.

Akkurat nå så er det mye annet som krever fokus. Tar ikke den listen her og nå, men skal komme tilbake med evt. å lage en tråd med mer info, om det er øsnkelig her inne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I korte trekk uten å gå for mye innpå hva som er gjort:

De gitarene som Gibbons bruker live nå de siste årene, er all elektronikk byttet ut, kroppen er endret og hals. Custom Shop hele veien der alle detaljer er nøye valgt ut.

Det samme er det med mikkene som er laget og som er under utarbeidelse for Gibbons.

Etter en lengere samtale med Jeff Beck også, så er det lite med standard gitarer som blir brukt av disse artistene.

De standard tingene de bruker, er av eldre årgang og brukes i studio og session sammenhenger. Vet også at det blir brukt noen standard gitarer til tider av nyere årgang, men disse er meget spesielle og nøye utvalgt.

1 eks:

For en del år siden så var det normalt at artister byttet halser og kropper. Når Jimmy Page likte en hals på en gitar som Jeff Beck hadde, når han var på besøk, så byttet de om hverandre.

Blant annet den org. 1954 Stratocasteren Jeff Beck fikk av Marriot(Humble Pie), den satt det en Tele hals på når han fikk den. Nå sitter det en org. '57 hals på den.

Interessant. Takk for flott og utfyllende svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan la seg gjøre. Korte svar og innlegg på tråder jeg leser innimellom her går greit. For å komme med mer og utfyllende info vedr. det som foregår nå og andre ting, så vil jeg sette av litt tid til det.

Akkurat nå så er det mye annet som krever fokus. Tar ikke den listen her og nå, men skal komme tilbake med evt. å lage en tråd med mer info, om det er øsnkelig her inne. :)

Dette er et gitarforum... Hvis noen har inside info om hvordan de store gutta gjør ting, vil det selvfølgelig være ønskelig. Ikke ofte man kommer borti førstehånds kilder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.