Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til gitar for en som har Tele / Strat ...


sandermarken

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

Jeg har pt. en Tele + Strat som jeg er veldig fornøyd med, men jeg savner en gitar med litt mer "kjøtt" i lyden. Jeg spiller rock (pop / rock men ikke metal). For å komplettere lyden i de gitarene jeg har tenker jeg umiddelbart på Gibson Les Paul, men på den ene siden synes jeg Gibson har blitt litt vel "mainstream" (de lager jo tom. Jonas Brothers gitarer) og på den andre siden er valget kanskje litt enkelt da det sikkert finnes andre og gode alternativer der ute?

Derfor starter jeg nå søket etter en ny, god, kvalitetsgitar som kan komplettere de jeg allerede har. Gibson, Gibson kloner, Fender Strat kloner med humbucker etc. etc. - alle tips mottas med takk. Prisklasse er rundt 10 - 20 og gjerne brukt da dette gir mer gitar for pengene. Forsterkeren jeg har i dag er en Fender Vibrolux Customer Reverb (rør) som jeg er fornøyd med men sannsynligvis kommer til å bytte ut etterhvert.

Mottar tips med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ligger en Music Man Ernie Ball Luke ute på forumet. Hvordan den er i forhold til en LP skal jeg ikke si, men min oppfatning (hva nå den er verdt) er at den er mer moderne uten å være metall. :)

Det finnes helt sikkert mange modeller som kan utvide arsenalet på en fornuftig måte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lange fingre og aldri brydd meg så mye om halsprofilen. Jeg spiller også mye akustisk gitar. Så det tror jeg ikke trenger å bety så mye. Men takk for innspill ;) Skal sjekke Music Man.

Jeg vil foreslå en ellern annen 335-type. Funker til rock, blues - ja kort sagt det meste. Ibanez, Höfner, Hagström, Gibson m. fler er alle produsenter av gitarer av denne typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sandmarken,

Siden du er relativt fersk her så understreker jeg at jeg driver gitarsjappe og er dermed (i følge enkeltes definisjon) en sleip ål som kun er her for å prøve å narre deg til å kjøpe noe fra meg :lol: (de fleste her på forumet kjenner meg - så jeg hopper som oftest over denne introen ;) )

Vel nå når du vet hvor jeg står, så støtter jeg forslaget til Kristoffer. Mayones gitarer er et veldig godt valg. Søk litt på forumet og se hva andre sier om dem.

Ellers virker det jo som om en LP-aktig gitar hadde gjort seg. Kanskje en DBZ Bolero?

Ok - salgsstunt over ^_^

Det finnes også mange japan produserte LP'er, om du ikke vil ha mainstream Gibson (Edwards, Greco osv). Disse finner du også info om her på forumet om du søker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.