Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til gitar for en som har Tele / Strat ...


sandermarken

Anbefalte innlegg

Vel nå når du vet hvor jeg står, så støtter jeg forslaget til Kristoffer. Mayones gitarer er et veldig godt valg. Søk litt på forumet og se hva andre sier om dem.

Høres kanskje litt snodig ut, men er det muligheter for å bestille en Mayones med Suhr pickups?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Høres kanskje litt snodig ut, men er det muligheter for å bestille en Mayones med Suhr pickups?

Hehe, om du hører med rocktrond, regner jeg med det skal gå greit... Du får jo tross alt bestilt Bare Knuckle Pickups, kan ikke være så mye vanskeligere å skaffe Suhr Pickups.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for mange gode innspill!

Både med tanke på pris og omtaler på nett så er jo Mayones helt oppe i "high-end" segmentet på linje med med Suhr og Tom Anderson etc. Kanskje en liten avsporing, men hvilke andre gitarer befinner seg i dette segmentet?

Tyler og Gibson Historic serien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Strat og Tele. Hva trenger du da?

Selvfølgelig trenger du å få deg en Gibson Les Paul.

Da har du de tre klassiske 50's konstruksjonene som nesten alle andre gitarer baserer seg på.

Det er også et glimrende utgangspunkt for å vite hva slags gitarer du liker, og hva som passer best for deg.

Se etter en brukt R7, R8 eller R9 og du kommer nok ikke til å angre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med GunnerpåMo, sånn imagemessig ihvertfall ;) Det er ikke helt den samme historiske schwongen over en Mayones som en Gibson Les Paul, selv om den sikkert er minst like god bygge- og lydmessig. Altså det jeg prøver å si, er at en Les Paul passer bedre inn ved siden av en Strat og en Tele når de henger på veggen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere svar nå så blir forvirringen total ;)

Takk for innspill, jeg vurderer definitivt Gibson da det alltid har vært en guttedrøm. Men jeg synes de begynner å bli litt vel "supermarkedkomersielle" så derfor kunne jeg tenke meg å se på andre gitarer også. Jeg skal sjekke ut Jazzmaster! Det er jo en utrolig tøff gitar og den hadde jeg vel egentlig glemt i farten.

Men jeg burde vel kanskje heller se etter en gitar med humbucker så jeg kan komplettere single coil gitarene mine.

Endret av sandermarken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,

Jeg har pt. en Tele + Strat som jeg er veldig fornøyd med, men jeg savner en gitar med litt mer "kjøtt" i lyden. Jeg spiller rock (pop / rock men ikke metal). For å komplettere lyden i de gitarene jeg har tenker jeg umiddelbart på Gibson Les Paul, men på den ene siden synes jeg Gibson har blitt litt vel "mainstream" (de lager jo tom. Jonas Brothers gitarer) og på den andre siden er valget kanskje litt enkelt da det sikkert finnes andre og gode alternativer der ute?

Derfor starter jeg nå søket etter en ny, god, kvalitetsgitar som kan komplettere de jeg allerede har. Gibson, Gibson kloner, Fender Strat kloner med humbucker etc. etc. - alle tips mottas med takk. Prisklasse er rundt 10 - 20 og gjerne brukt da dette gir mer gitar for pengene. Forsterkeren jeg har i dag er en Fender Vibrolux Customer Reverb (rør) som jeg er fornøyd med men sannsynligvis kommer til å bytte ut etterhvert.

Mottar tips med takk!

Kanskje du skulle prøvd å få tak i en Music Man Stingray I eller II....hadde sikkert vært midt i blinken for deg. Twang'er som en Fender og brøler som en Gibson, + alt inn i mellom :)

Leo Fenders erstatning til Stratocasteren.

Her har du en på E-bay.

Denne har jeg siklet på en stund selv.

p1_u2m5kntrb_so.jpg

Endret av Carpal67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.