Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Greenman [26.10.2011]


GreenMan

Anbefalte innlegg

Kjedet meg litt så jeg tok noen bilder av utstyret mitt. Skulle eksperimentere/øve litt med ekstern blits på kameraet, så da kunne jeg like godt ta bilde av gitarene mine. Ligger en gammel tråd her inne et sted men det er liksom ikke så mye igjen av det som blir presentert først i tråden, så da tenkte jeg at jeg like godt kunne starte en ny frisk en.

Begynner med de elektriske:

elektrisk.jpg

Til venstre i bildet står den gamle telen min som fikk transplantert en ny kropp. Rigget som en broadcaster. Halsen er passe feit type V-hals. I midten er det en 2002 - Koreaprodusert Epiphone DOT med oppgraderte potmetere og stemmeskruer. Fjerna plekterbrettet da jeg synes 335-type gitarer er penest uten. Helt til høyre er det nyeste sjølsammenskruinga, en billig tele som har dyr elektronikk. Skikkelig feit hals, faktisk like feit som Dottens, virker ihvertfall slik wink.gif. Seymor Duncan minihumbucker i halsposisjon, Fender CS ett eller anna i bro. Er ganske så fornøyd med den. Noen småjusteringer så er den en virkelig go´ing.

akku.jpg

Ibanez AEF-37 og en tysk lutgitar (nei ikke luft) fra 20-åra. Ibanezen har en nydelig redburst og flott lønnemønster i kroppen. Men det kommer best fram i sollys, i dunkel belysning ser den nesten bare svart ut.

bass.jpg

En Morgan JB-type som jeg fikk som betaling for en fotojobb engang. Helt grei lyd og god å spille på for en sånn som meg som bare klimprer og leker seg med bassen. På toppen av forsterkeren ligger det en gammel tenorbanjo som har tilhørt min bestefar som jeg holder på (*kremt har holdt på lenge nå) å restaurere. Forsterkeren er en Harley Benton GA15 som er noe modda. En helt grei forsterker - spesielt sett opp mot kostnad.

Endret av GreenMan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at du liker Telecastere du også. Før jeg dør skal også jeg eie en ES-335 av noe slag :-)

Hvordan går det egentlig med tubescreamer-prosjektet ditt? Jeg ser at du ikke har vært inne i tråden på lenge.

Dersom du har problemer med å få den til å virke kan jeg jo se om jeg kan fikse den for deg.

Det skal nemlig ikke være så mye hokus pokus.

Den kan jo sendes som materiell mellom skolene som har medier så det vil jo ikke koste deg noe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at du liker Telecastere du også. Før jeg dør skal også jeg eie en ES-335 av noe slag :-)

Hvordan går det egentlig med tubescreamer-prosjektet ditt? Jeg ser at du ikke har vært inne i tråden på lenge.

Dersom du har problemer med å få den til å virke kan jeg jo se om jeg kan fikse den for deg.

Det skal nemlig ikke være så mye hokus pokus.

Den kan jo sendes som materiell mellom skolene som har medier så det vil jo ikke koste deg noe :-)

Tele er gull. Screameren min skal jeg få sett litt på til helga. Finner jeg ikke ut av det så tar jeg kontakt for videre hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin park! :)

Takker, akkurat for øyeblikket tror jeg den svarte SH-telen er min favoritt rent lydmessig. Denne SD mini-buckeren har så fin lyd :wub: Det at gitaren har skikkelig balltretykkelse i halsen er også ganske deilig. Ikke noen shreddegitar dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Tenke det var på tide å presentere den "nye" øksa. Dette er basert på den gitaren som er på det første bildet i første innlegg - men det meste er byttet ut av treverk. Kroppen er i ett stykke amerikansk furu - shellack i bunn og relic nitro over. Laget av en amerikansk møbelsnekker. Halsen er et ebay kjøp av ukjent opphav, men med en (F)ender - made in U S A logo ;)

post-749-0-85456300-1302631673_thumb.jpg

post-749-0-83947200-1302631701_thumb.jpg

post-749-0-95678000-1302631719_thumb.jpg

post-749-0-86882000-1302631727_thumb.jpg

Fender CS-something plukkopp i bro og SD minihumbucker i hals. Min favorittgitar for tida. Furu er undervurdert som gitarkroppmateriale.

Endret av GreenMan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ganske kul også. Lurer på om jeg skal kjøre en relice på metalldelen etterhvert. Var bare det med tålmodigheten da :rolleyes:

Tror det ville tatt seg bra ut. Det ligger jo en oppskrift på det her, men det var du sikkert klar over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.