Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Greenman [26.10.2011]


GreenMan

Anbefalte innlegg

Fender CS-something plukkopp i bro og SD minihumbucker i hals. Min favorittgitar for tida. Furu er undervurdert som gitarkroppmateriale.

Kul gitar!

Jeg har sett flere Telecastere med furu i kroppen, og alle får skryt for lyden. Går svanger med et Telecaster-inspirert prosjekt selv, og da er nok furu et høyaktuelt materiale for kroppen. Dessverre har jeg nok av DIY-prosjekter som blir liggende litt for lenge på vent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Takker, akkurat for øyeblikket tror jeg den svarte SH-telen er min favoritt rent lydmessig. Denne SD mini-buckeren har så fin lyd :wub: Det at gitaren har skikkelig balltretykkelse i halsen er også ganske deilig. Ikke noen shreddegitar dog.

Du skrev at den første svarte telen din var et billig deleprosjekt med dyr elektronikk. Kan du si litt mer om hva slags kropp/hals du baserte deg på der? Har lyst til å bygge en tele til, men når det gjelder billige greier er det greit med noe som andre har erfaring med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og lekker strat. Gratulerer! Hva heter fargen på den?

I følge Fender - Honey Blonde, bleik honning er det isåfall, jeg velger å kalle den kremgul. Ang Telen, så var det et billig halvferdig bygg kjøpt fra noen her på forumet. Både kropp og hals ble etterhvert byttet ut med diverse kjøp fra Ebay ;) Jeg var så heldig å få prøvd ut en Fender ´52 Hot Rod tele, og jeg synes min var bedre å spille på og var tøffere enn originalen.

Endret av GreenMan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt bilde av gitar og bil sammen som lovet. På grunn av dritvær blei det ikke noe spesielt spenstig.

stratogbil.jpg

Gitaren er som tidligere nevnt en honey blond Fender Highway 1 stratocaster og bilen er 2011 modell Citroen Berlingo Multispace, den perfekte familie- event bandbilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par kjapp testshots av den nye elskerinna. To speedlightblitser og en digital speilrefleks med trådløs blitsstyring. Farga filtre på blitsene og vi kan leke litt med lyset.

strat1.jpg

Hodet

strat2.jpg

Bro og plukkopper

strat4.jpg

Ovenfra

Endret av GreenMan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.