Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ville det vært en ide med vinterens Tubescreamer-løft?


Anbefalte innlegg

Hei folkens,

Jeg har også fått den tanken om at hele prosjektet kanskje blir billigst dersom hver enkelt bestiller sitt kit rett fra musikding.de.

For det første; man slipper toll på ei stor dyr pakke, så skal det betales porto på ei tung pakke fra Tyskland hit til Norge, og videre skal det betales porto fra bestiller og ut til hver enkelt.

Jeg ser at portoen er 5,- euro fra musikding.de og hjem i posten og det spørs om vinninga går opp i spinninga her.

Uansett blir det en veldig billig TubeScreamer på hver :)

Så da er spørsmålet om folket er villig til å ta den jobben med å med å bestille selv.

Det jeg nå tenker på er at man holder kontakten, bestiller kittet, og når man har fått det melder "nå er kitet i hus". Når de interesserte har dette, kan man bruke chat eller forum til å hjelpe hverandre.

Og skulle det være en som har loddet seg helt bort, får vi heller bruke litt porto og sende det til en av oss som kan hjelpe.

Høres det dumt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Hank!

Hadde vært gøy. Er Tubescreamer en enkel krets, noe for nybegynnere? Og fungerer vanlig metallbor i riktig størrelse til drilling av hull? :P

Det holder med vanlig metallbor, men de fleste vanlige batteridriller har ikke større kjeft enn 10mm, jackene og switchen er ca.11-12.

Det man kan gjøre da er å bore opp til 10mm(begynne med mindre bor) og så file med en rundfil.

eller bruke et stegbor/platebor/trinnbor kanskje?

Boksen er laget av aluminium og er ikke vanskelig å bore eller file.

Synes Hank sine tanker er meget gode. Derfor har jeg et spørsmål før jeg sender av gårde en bestilling. Hva mer trengs utenom kabinett og knotter? Følger det med 9 V kontakt for både batteri og adapter? Holder det med den lille boksen?

Alt du trenger i tillegg til kittet, er tre knotter, eventuelt decal og boks, ja det holder med den lille, men det blir selvfølgelig trangere så man må planlegge hullene litt mer.

batteri og strømforsyning følger ikke med :) (men det følger med dc-plugg og ledning med batteriklipps)

Her er link til hva som følger med (pdf)

Her er link til hvordan man kobler alt sammen (pdf)

@Hank, denne klonen kommer med komponenter så man kan velge mellom å lage en TS9 eller en TS-808.

Det er vel en smal sak å inkludere en switch så man kan bytte mellom de to og få begge i en pedal?

eller er jeg helt på jordet?

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt kittet med liten boks :) tok med fire decal-ark, tre hvite knotter og en dpdt switch så jeg kan bytte mellom ts-9 og ts-808.

det kom på 41,20 euro, da er det bare å krysse fingrene og håpe at trollvesenet overser pakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nevne at jeg har bestilt veldig mye fra musikding, og trikset er å bestille lite nok, slik at de sender det som brev. Når jeg har bestilt mye på en gang, har jeg delt det opp i små bestillinger.

Hver gang de har sendt brev har det kommet fram utrolig fort. En gang bestilte jeg noe fra elfa samme dag som jeg bestilte noe annet fra musikding. Pakken fra musikding kom frem fire dager før pakken fra elfa... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt off topic...

Jeg har en Duplicolor akryl primer, og grøn metallic hobbyspray (akryl) fra biltema.

Vil det være noe problem å kombinere de to? trenger jeg i det heletatt å prime en strøken aluminiumsboks?

Biltema-lakk sitter dårlig rett på aluminium, ja. Jeg gjorde det på de pedalene jeg bygde i vinter, og lakken skaller veldig lett av. Men til gjengjeld ser de veldig "vintage" ut, da :D

Jeg har også dårlig erfaring fra tidligere med å blande primer og lakk fra forskjellige fabrikater. Jeg har mang en gang opplevd at lakken reagerer med primeren ved å sprekke opp eller krakkelere. Det være seg DIY-prosjekter så vel som motorsykkeldeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bestille kittet selv. Blir bra det!

Leste også at det settet kan gjøres om fra 808 til TS9 ved å bytte ut to resistorer.

Gleder meg til å begynne å fikle med neo :)

EDIT:

Bestilte nå.

Kom på 262kr ink frakt og liten boks + 19% tysk moms . Vet ikke hva som er forskjellen på de to boksene, men syns små bokser ser bedre ut.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.