Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ville det vært en ide med vinterens Tubescreamer-løft?


Anbefalte innlegg

Morsomt med såppas respons på dette forslaget, altså :)

Skrevet I går, 21:46

Jeg er åpen for å handle en ny OD pedal jeg - men blir det noe å spare da? Den som handler, må jo også belage seg på å sende tingene som pakke til mange av de ulike som blir med vil jeg tro?

Kan du sette opp et enkelt regnestykke og angi modell/leverandør osv?

For det første var det ikke min tanke at jeg skulle lodde dem sammen og selge dem! Meningen var at vi som en gjeng gjennom en periode bygde hver vår, med den store fordelen at vi kunne være support for hverandre, og dermed hadde større sjanse for å lykkes. Jeg har nemlig sett her at folk har prøvd, feilet og gitt opp.

Ja Greener, jeg tok et raskt overslag tidligere i dag angående pris, og fikk meg en del overaskelser.

Kretskortet fra tonepad.com ligger på ca. 90,- norske, og her finnes ingen kvantumstabatt. så kommer frakt i tillegg, men den er ikke avskrekkende. (Han fakturerte meg med tap sistgang).

De andre komponentene som boks, pots, switch, motstander osv. så jeg på hos musikding.de, og her ble jeg positivt overrasket.

Boks rundt kr. 50,-, switch ca. 60,- og endte opp med med en rask pris som jeg ikke tror på selv. Men med alt jeg kunne komme på der og da lå på i underkant av kr. 400,-. Men her kommer det nok noe mer i tillegg. Noe som er sikkert er jo frakt både fra leverandørene, og til hver enkelt som eventuelt vil være med i et sånt prosjekt. Men ja, det er vel ganske mye å tjene på å bygge denne selv, kontra å kjøpe en til full pris i butikken. Ikke minst kan jo dette bli sosialt via chat utover vinteren ;)

Det man trenger av utstyr for dette er jo loddebolt, tinn, loddelisse div. verktøy og universalinstrument. Dersom man mangler dette, og må kjøpe det i tillegg, ville også jeg dratt til nærmeste musikksjappe og kjøpt den ferdig.

En vesentlig egenskap man må inneha er tolmodighet! Dersom man er uerfaren og vil ha bygget opp å gå i løpet av kvelden, er sjansen altfor stor å mislykkes. Sjekk plassering av komponenter, loddepunkter etc. gjerne ti ganger før man går videre.

Det er så langt jeg har kommet i dag. Dersom interessa fortsatt er der etter denne posten er det fint. Jeg vil gjerne høre mer om hva dere ønsker med et slikt bygg. Er det f.eks. interessant å kjøpe boks til alle felles, eller vil man finne kreative løsninger på dette selv? (Vet om en som bygde en FUZZ inn i et gammelt strykejern) :lol: Ja, det er sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke enklest å kjøpe X antall komplette sett, med boks og alt?

Selv har jeg bokser og fotbrytere, men tar gjerne komplett sett for å gjøre det enkelt for den barmhjertige som tar på seg å ordne dette!

Foreslår også at det kreves forhåndsbetaling fra deltakerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første var det ikke min tanke at jeg skulle lodde dem sammen og selge dem! Meningen var at vi som en gjeng gjennom en periode bygde hver vår, med den store fordelen at vi kunne være support for hverandre, og dermed hadde større sjanse for å lykkes. Jeg har nemlig sett her at folk har prøvd, feilet og gitt opp.

Jeg skjønte intensjonen med prosjektet og jeg synes det er et fint initiativ, som jeg gjerne "støtter"

Ja Greener, jeg tok et raskt overslag tidligere i dag angående pris, og fikk meg en del overaskelser.

Kretskortet fra tonepad.com ligger på ca. 90,- norske, og her finnes ingen kvantumstabatt. så kommer frakt i tillegg, men den er ikke avskrekkende. (Han fakturerte meg med tap sistgang).

De andre komponentene som boks, pots, switch, motstander osv. så jeg på hos musikding.de, og her ble jeg positivt overrasket.

Boks rundt kr. 50,-, switch ca. 60,- og endte opp med med en rask pris som jeg ikke tror på selv. Men med alt jeg kunne komme på der og da lå på i underkant av kr. 400,-. Men her kommer det nok noe mer i tillegg. Noe som er sikkert er jo frakt både fra leverandørene, og til hver enkelt som eventuelt vil være med i et sånt prosjekt. Men ja, det er vel ganske mye å tjene på å bygge denne selv, kontra å kjøpe en til full pris i butikken. Ikke minst kan jo dette bli sosialt via chat utover vinteren ;)

Jeg kikket også på musikkding.de og ser f.eks at de selger et komplett TS kit der for ca 180 norske (minus frakten da) Er ikke dette en ren kopi mon tro? Det må jo være et rimelig alternativ? Det eneste man trenger i tillegg, var vel knotter? Hva med å sjekke om hvilken rabatt de vil gi på x antall slike kit og et utvalg knotter? Skriver du en mail, får du sikkert et tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skal være aktuellt for min del, bør alle deler inkl. boks være inkludert ja.

Ja, det det er slike tilbakemeldiner som disse jeg ønsker. Om alle som blir med går for ei pakke. Det blir veldig vanskelig å administrere dersom en vil ha boks, en annen har denne kondensatoren fra før osv. så jeg tror hvis vi skal få dette til må vi gå for ei felles pakke.

Og jeg foreslo vintere som mål, så dette haster vel ikke, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det det er slike tilbakemeldiner som disse jeg ønsker. Om alle som blir med går for ei pakke. Det blir veldig vanskelig å administrere dersom en vil ha boks, en annen har denne kondensatoren fra før osv. så jeg tror hvis vi skal få dette til må vi gå for ei felles pakke.

Og jeg foreslo vintere som mål, så dette haster vel ikke, eller?

Så lenge en ikke drøyer det for lenge, de fleste vet jo åssen det blir.

Alle som er med får komplett kit med ALT UANSETT.. å dille med småting og deler vil jo ta evig tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte intensjonen med prosjektet og jeg synes det er et fint initiativ, som jeg gjerne "støtter"

Jeg kikket også på musikkding.de og ser f.eks at de selger et komplett TS kit der for ca 180 norske (minus frakten da) Er ikke dette en ren kopi mon tro? Det må jo være et rimelig alternativ? Det eneste man trenger i tillegg, var vel knotter? Hva med å sjekke om hvilken rabatt de vil gi på x antall slike kit og et utvalg knotter? Skriver du en mail, får du sikkert et tilbud.

He, he at jeg ikke tenkte på det i farten, jeg visste jo at den lå der. Ja det er en TS-808 klone med true bypass. Jeg har aldri sett på prisen på dette settet, men stort billigere går det ikke an å få det. Og så er det ferdig sortert i poser også.

Men merk her at prisen er uten boks. Den kommer i tillegg stor boks 6 euro, liten 5 euro. i tillegg kommer knotter.

Boksene som blir levert er ikke borret og har ingen "labeling".

Men totalt kommer dette kittet på 28,5 euro (ca. 230,- norske) pluss frakt, som er 5 euro (ca. 40,- norske).

Så en TubeScreamer til under 300,- må da vel regnes som en hyggelig pris.

Sender en mail og ber om et tilbud på fler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men merk her at prisen er uten boks. Den kommer i tillegg stor boks 6 euro, liten 5 euro. i tillegg kommer knotter.

Boksene som blir levert er ikke borret og har ingen "labeling".

Men totalt kommer dette kittet på 28,5 euro (ca. 230,- norske) pluss frakt, som er 5 euro (ca. 40,- norske).

Så en TubeScreamer til under 300,- må da vel regnes som en hyggelig pris.

Sender en mail og ber om et tilbud på fler.

Faktisk blir det 182,- norske MED boks. Hvis du trekker fra den tyske momsen, slik de egentlig skal gjøre. Jeg sendte en forespørsel angående rutine på dette, da jeg muligens kommer til å kjøpe litt småtteri derfra uansett. Hvis de trekker fra moms slik de skal kommer man faktisk under momsgrensa i norge og prisen blir totalt sett 182,- + frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil bli billigere å handle hver for seg, da vi slipper mva og trollgebyr.

Jeg har handla diverse fra musikding, sist gang kjøpte jeg en FuzzFactory Clone den kom på 362,- men kom rett i postkassa uten noe trollvesen infeksjon.

De sender i boblekonvolutt som brev.

Hvis vi kjøper 20 stk kommer det i en stor boks og blir garantert stoppa av trollvesenet.

Det blir også mye mindre administrasjon.

Det at boksene ikke er boret er jo bare gøy, da kan vi lage de som vi selv vil.

Alle kan legge ut bilder av sluttproduktet i en tråd her osv..

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handla diverse fra musikding, sist gang kjøpte jeg en FuzzFactory Clone den kom på 362,- men kom rett i postkassa uten noe trollvesen infeksjon.

De sender i boblekonvolutt som brev.

Da hadde du flaks. Alt som kommer fra utlandet blir i utgangspunktet vurdert og hvis toll-deklarasjon mangler, ender du bare opp med at det tar lang tid, at du må dokumentere kjøpet osv, osv. Var pakken utstyrt med en "customs declaration" lapp i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.