Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ville det vært en ide med vinterens Tubescreamer-løft?


Anbefalte innlegg

Fikk også mitt kitt idag! Fikk med en switch som jeg ikke hadde bestilt.. Hva kan den være til? =p

Dumt dte ikke var borret hull i hylsteret, menmen.. det fikser vi!

Ser på det ut uken :)

Den switchen (hvis det er en liten med tre loddepunkter) er til å switche mellom symmetrisk og asymmetrisk klipping.

Da kan du switche mellom tubescreamer og tilnærmet Boss SD-1 (Super Overdrive)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk settet mitt i dag jeg også. Tenkte jeg skulle la boksen være grå og kjedelig jeg. Bare for å skille meg ut ;)

For oss som ikke er så bevandret i å lese og forstå elektro skjematikk - går det greit å følge dette bildet her på sammenloddinga?

1618_1.jpg

Kan bli ganske morsomt dette her. Byggesett for litt større gutter. Bare med loddetinn istedet for lim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Rat-en opp og kjører gitt :). I boks og all ting.

Litt skuffa over grumsete vreng :( , denne boksen skulle jo være legendarisk.

Men det går jo alltids an å modde litt.

Fikk settet mitt i dag jeg også. Tenkte jeg skulle la boksen være grå og kjedelig jeg. Bare for å skille meg ut ;)

For oss som ikke er så bevandret i å lese og forstå elektro skjematikk - går det greit å følge dette bildet her på sammenloddinga?

1618_1.jpg

Kan bli ganske morsomt dette her. Byggesett for litt større gutter. Bare med loddetinn istedet for lim.

Det kan nok være en god hjelp, men det ser ikke ut som du vil få full oversikt over alt.

Jeg tenkte etterhvert at jeg kunne sette opp en liste over motstandene og deres fargekoder. Så vil vel det hjelpe litt også, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm grumsete Rat.... Sikker på at kondisene er på rett plass? En Rat skal være ganske spiss

Grumsetet vreng i bassområdet, ja. Det forteller meg at det kommer for mye dype toner inn i klippekretsen.

Da er det kondensatorene i forbindelse med - beinet (pin 3) på op-ampe du tenker på?

4,7uF er den som er mest avgjørende for bassområdet. Jeg loddet ut denne og da låt det straks veldig mye bedre.

Testa litt dårlig i går, men har prøv den litt mer i dag. Da jeg fikk dratt opp volumen ut litt mer, endret den straks karakter.

Nå låter den veldig bra. Jeg skal spille litt på den videre slik den er nå, så får vi se... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt kit så står det skrevet tall på motstenderene.

Til GreenMan: Den tabellen du fant er gammel type koding (karbonmotstander). De motstandene du har i kitet er metallfilm.

Disse har fire fargekoder for å angi verdien pluss en for toleranse. så jeg er redd den ikke er til stor hjelp.

Til Troll: Er du sikker på det? Du forveksler ikke motstander og kondensatorer?

Dersom du har rett, hva står der på dem?

Dette er nemlig noe jeg aldri har sett, og jeg har drevet med elektronikk i mer enn 30 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til GreenMan: Den tabellen du fant er gammel type koding (karbonmotstander). De motstandene du har i kitet er metallfilm.

Disse har fire fargekoder for å angi verdien pluss en for toleranse. så jeg er redd den ikke er til stor hjelp.

Til Troll: Er du sikker på det? Du forveksler ikke motstander og kondensatorer?

Dersom du har rett, hva står der på dem?

Dette er nemlig noe jeg aldri har sett, og jeg har drevet med elektronikk i mer enn 30 år.

Jeg må nesten spørre! Dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt sikker. Formulerte meg litt feil.. Det står tall på "lappene" på siden der som motstanderene er festet på.

"1k", "10k" og sånn. Noen som har skrevet på med penn. Tenkte jeg skulle ta og måle de kjapt for å få bekreftet at det stemmer. Men det er kjempegreit å ha de tallene der.. Meget oversiktlig =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt sikker. Formulerte meg litt feil.. Det står tall på "lappene" på siden der som motstanderene er festet på.

"1k", "10k" og sånn. Noen som har skrevet på med penn. Tenkte jeg skulle ta og måle de kjapt for å få bekreftet at det stemmer. Men det er kjempegreit å ha de tallene der.. Meget oversiktlig =p

He he, jeg ser det på mine også. Da skulle jo det hele være greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grumsetet vreng i bassområdet, ja. Det forteller meg at det kommer for mye dype toner inn i klippekretsen.

Da er det kondensatorene i forbindelse med - beinet (pin 3) på op-ampe du tenker på?

4,7uF er den som er mest avgjørende for bassområdet. Jeg loddet ut dennhttp://open.spotify.com/user/kristoffer_eide/playlist/0tqxnUds8Lyj1mGkp7EVXIas veldig mye bedre.

Testa litt dårlig i går, men har prøv den litt mer i dag. Da jeg fikk dratt opp volumen ut litt mer, endret den straks karakter.

Nå låter den veldig bra. Jeg skal spille litt på den videre slik den er nå, så får vi se... :)

Jeg har ikke sett skjema, men grumsete bass tyder på en litt for stor kond en plass, eller feile dioder i forhold til kondisen. Mine Rats er hvertfall ganske tight. Kan se på delelista når jeg kommer hjem fra jobb, husker ikke størrelser på slikt i hodet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nemlig noe jeg aldri har sett, og jeg har drevet med elektronikk i mer enn 30 år.

det fins ulike motstander uten fargekoder, men hvor verdien står på.

mest vanlig er kanskje Vishay/Dale CMF-55/60 (MIL RN-55/60)

de er veldig greie å arbeide med/lese verdien på, bra til audio mtp. egenstøy, greie å designe med (de kommer i veldig god toleranse) og de er pene :blush::unsure:

pix av 9.09kΩ 0.1% tol.:

CMF-55_2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.