Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strenger for D-stemming


ØysteinH

Anbefalte innlegg

Takker. Var mye letter enn jeg trodde. Takk for hjelp!

Synes du at 049-strengen er stram nok i D-tuning?

Har 050 selv, og når jeg drop D-tuner den, så synes jeg faktisk den ikke er 100% stram nok. Det blir veldig lett strengebuzz ved medium harde anslag da. Vurderer å bytte den ut med 052 eller 054, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?

Jeg bruker .010-.42 (det vanligste til E, ikke sant??) til drop C, synes det fungerer helt fint (på stratten). Akkurat nå kjører jeg .009 på de tre høyeste strengene og .52 på de tre øverste (ESP-en). Knotete forklart, men dere skjønner greia.

Endret av ErlendB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

?

Jeg bruker .010-.42 (det vanligste til E, ikke sant??) til drop C, synes det fungerer helt fint (på stratten). Akkurat nå kjører jeg .009 på de tre høyeste strengene og .52 på de tre øverste (ESP-en). Knotete forklart, men dere skjønner greia.

Skjønner det er individuelle forskjeller ute og går her, ja. Jeg spurte ikke for å kritisere, men mer for å finne ut hvor forskjellige mine preferanser er fra andres.

ErlendB spiller jo ekstremt flott, og det er mulig at man får lettere flyt i spillingen med såpass lette strenger som 042 på en drop C. Trenger jo ikke presse ned så hardt heller. Det krever sannsynligvis en meget god kontroll på plekterhånda, noe jeg er overbevist om at ErlendB har. Harde anslag på en 042 stemt i dyp C vil neppe låte spesielt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du at 049-strengen er stram nok i D-tuning?

Har 050 selv, og når jeg drop D-tuner den, så synes jeg faktisk den ikke er 100% stram nok. Det blir veldig lett strengebuzz ved medium harde anslag da. Vurderer å bytte den ut med 052 eller 054, faktisk.

Når jeeg stemmer gitaren i D, bruker jeg selv 15-58 og jeg syntes tensionen er smooth! men som sagt er det individuelle forskjeller.. 42 til drop D hørtes i tynneste laget ut.. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan barer bli spagetti og grums.

Sliter med 10-48 i E jeg.

Har korte fingre og bender en del. En kan aldri få tight punch og god respons med så tynne strenger, ikke til metal og hard rock vertfall.

Endret av Zevs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruker du tykkere strenger (bortsett fra E-strengen) i Drop C enn i D?

Jeg liker at strengene er stramme, men i Drop stemming har jeg en tendens til å rive å slite mer i strengene enn vanlig stemming.

Har alltid likt tykke strenger. De holder bedre på stemmingen, gir mer punch og en tykkere lyd.

Endret av Zevs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.