Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Favorittstrenger!


Thunder Fingers

Anbefalte innlegg

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Går alltid tilbake til EB regular slinky. Billigst, men også best i mine øyne =)

Byttet til disse i går for å prøve noe nytt etter å ha brukt Elixir i snart et år. De har kanskje litt mer "nye strenger-lyd" enn Elixir, men "basstrengene" (de spunne strengene?) var ubehagelige og kjentes nærmest rustene ut i forhold til Elixir-strengene jeg har brukt. Fingrene mine sitter nærmest fast i strengene og det er vanskelig for meg å slide med dem.

Endret av Mortius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, ja det er visst ganske vanlig, men mine er snart et halvt år gamle og holder fint ennå.

Rett etter at jeg postet dette innlegget, etter en spillejobb hvor gitaristen lånte bassen min på et ekstranummer, begynte f*enmeg strengene å flasse :lol:

Satt på Black Beauties på den bassen også nå. Liker dem mer og mer... I studio kommer jeg nok til å bruke Lo-riders SS, men ingen kommer til å høre den lille forskjellen i "zing" live uansett, og svarte strenger ser tøft ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har definitivt bestemt meg: Warwick yellow nickel. De er passe grove, passe billige (betaler 160kr. settet fra ebay, frakt inkludert), og passe fete. Jeg spiller forøvrig 45-135. Et lite aber er at de dør relativt fort. Men de er billigere enn det meste annet jeg har prøvd.

<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett etter at jeg postet dette innlegget, etter en spillejobb hvor gitaristen lånte bassen min på et ekstranummer, begynte f*enmeg strengene å flasse :lol:

Satt på Black Beauties på den bassen også nå. Liker dem mer og mer... I studio kommer jeg nok til å bruke Lo-riders SS, men ingen kommer til å høre den lille forskjellen i "zing" live uansett, og svarte strenger ser tøft ut :D

Når jeg brukte Elixir så begynte de å flasse mye tidligere enn det, og de føltes ut som å spille på gummi.. Dyre var de og, så de skal jeg nok aldri kjøpe igjen.

DR HiBeam for alle penga :D Muligens Optima Gold, men de kommer ikke i de "rette" størrelsene for 5 strenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg brukte Elixir så begynte de å flasse mye tidligere enn det, og de føltes ut som å spille på gummi.. Dyre var de og, så de skal jeg nok aldri kjøpe igjen.

DR HiBeam for alle penga :D Muligens Optima Gold, men de kommer ikke i de "rette" størrelsene for 5 strenger.

Mine erfaringer med Elixir er veldig like. Jeg brukte de i to uker før jeg fikk nok og kastet de i søpla. 900kr for det rælet der er helt uaktuelt, spesielt når de ikke låter bra engang.

DR Hi-beam er jeg meget godt fornøyd med, men de har ingen dimensjoner som passer på Modulusen uten at jeg må begynne å skifte nut'en, så da utgår den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilke dimensjoner er den bassen laget for, da? jeg bruker 40-120 og aller helst dr hibeams, og har aldri vært borti en bass som ikke taklet det. høres underlig ut. :-) har forresten bytta mellom lav H og høy C på flere av mine basser uten at det har vært behov for nut-justering. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilke dimensjoner er den bassen laget for, da? jeg bruker 40-120 og aller helst dr hibeams, og har aldri vært borti en bass som ikke taklet det. høres underlig ut. :-) har forresten bytta mellom lav H og høy C på flere av mine basser uten at det har vært behov for nut-justering. :-)

Vel... B-strengen legger seg nede på første båndet dersom jeg bruker noe mindre enn 130 (den gjorde det med hibeamene, hvertfall (det var 0.125). Jeg tror han som hadde bassen før filte nut'en litt grovt, nemlig...

Nå bruker jeg .45 til .135.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaffet meg en 5-strenger for et år siden og har ikke helt bestemt meg for hvilke strenger jeg syns er best. Har hatt disse Skull Strings i litt over en måned nå og det er fortsatt bra klang i de, men vi får se hvordan det går.

Men på 4-strengeren min så er det EB hybrid slinky som gjelder, har veldig gode erfaringer med de.

Endret av Señor Torpedo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg hadde et sett svarte strenger på ene bassen. Ikke den mest livlige lyden, men helt greit. Forøvrig er det en bruker her som importerer og selger.

Det er jo jeg som importerer og selger disse her til lands - så jeg er glad for tilbakemeldinger. Når det gjelder gitarstrenger så er det heller ikke den livlige "nystrenglyden" når du setter dem på, men de blir heller ikke særlig dårligere over tid, så etter noen uker så er de bedre en tilsvarende gamle andre strenger. Lurer på om du kanskje opplever noe av det samme på bass?

Ducling (som også har kjøpt Aurora) skriver jo om Elixir litt tidligere i tråden noe av det samme:

Det er vel litt av cluet med Elixir på alle instrumenter. Nye er de litt dødere og daffere enn de fleste andre, men de forholder seg uforandret en evighet, i motsetning til andre som dør veldig den første uka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo jeg som importerer og selger disse her til lands - så jeg er glad for tilbakemeldinger. Når det gjelder gitarstrenger så er det heller ikke den livlige "nystrenglyden" når du setter dem på, men de blir heller ikke særlig dårligere over tid, så etter noen uker så er de bedre en tilsvarende gamle andre strenger. Lurer på om du kanskje opplever noe av det samme på bass?

Jeg merka ikke særlig at strengene ble gamle. Så det var litt som du sier, at de er bedre enn tilsvarende andre gamle strenger. Jeg bytta når fargen flasset av. :) Men det tok et par måneder (med mye hardt plekterspill). Vurderer et nytt sett neste gang jeg må bytte på en av bassene.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.