Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Favorittstrenger!


Thunder Fingers

Anbefalte innlegg

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har brukt Ernie Ball i det siste og syns de er helt OK. Liker DR også.

Må handle D'Addario til 8-strengeren, siden ingen vil skaffe andre merker. Jeg skulle veldig gjerne testet Rotosound på denne.

Prisene på strenger i butikkene er forøvrig langt borti tak & vegger og hinsides all fornuft. 750 spenn for et sett med 8 strenger, og jeg liker dem ikke spesielt godt en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd veldig mye rart, men jeg har havnet på Thomastik superalloys nå de siste par årene. Lang holdbarhet, super feel og nydelig tone er det som er viktigst, og her har jeg ikke prøvd noe som er like bra som Thomastikene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for galt med prien på bass strenger.. 200kr for gitarstrenger er jo toppkvalitet.

Det er dessverre lite å gjøre med den saken, annet enn å importere i bulk fra unaiten.

Det er mer gods i basstrenger, så det er naturlig at prisen er endel høyere. Høyere vekt, større volum (dyrere frakt) osv. hjelper også på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd veldig mye rart, men jeg har havnet på Thomastik superalloys nå de siste par årene. Lang holdbarhet, super feel og nydelig tone er det som er viktigst, og her har jeg ikke prøvd noe som er like bra som Thomastikene. :)

Thomastik kunne jeg godt tenke meg å prøve, har hørt mye bra om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har stort sett holdt meg til DR HiBeams, men hadde to sett med Black Beauties og.

På Dingwallen har eg Dingwall strenger (laga av GHS?).

På Sterlingen har eg Ernie Ball. Strengane som var på var nesten 2 år gamle ( :ninja: ), og eg hadde eit sett liggande, så satte det på. Dei høyres heilt fine ut enda, etter ein månad. Lurer på å prøve Coated Slinkys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har stort sett holdt meg til DR HiBeams, men hadde to sett med Black Beauties og.

På Dingwallen har eg Dingwall strenger (laga av GHS?).

På Sterlingen har eg Ernie Ball. Strengane som var på var nesten 2 år gamle ( :ninja: ), og eg hadde eit sett liggande, så satte det på. Dei høyres heilt fine ut enda, etter ein månad. Lurer på å prøve Coated Slinkys.

EB Slinkyene som satt på Bongoen tidligere varte bare en måneds tid... De som satt på da jeg kjøpte den hørtes ut som om de var to år gamle de og, jeg mistenker at man kunne fått mer tone ut av et sett med bongotrommer. Byttet de ut til slinkyer ganske fort, og byttet ut til DR da de døde. De varte en stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var DR den kom med til meg eller? Greie strenger, men kjente savnet etter Rotosound, hehe.

Hm. Jeg husker ikke helt, for å være helt ærlig. Jeg kjøpte en hel masse forskjellige strenger for en god stund tilbake, for å finne litt vei blant alle de forskjellige typene. Om jeg ikke tar heeeelt feil er det vel noen Dunlop nikkel-strenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått prøvd så mange forskjellige strenger, men lyden i DR sine Black Beauties likte jeg ikke i det hele tatt. Ikke i de Elixir-strengene jeg har prøvd heller, skikkelig tamt.

De jeg har vært mest fornøyd med er Ernie-Ball Slinky-ene, skikkelig knall lyd. Har hørt mye positivt om DR- Hi-Beams også, så får vel prøve noen sånne neste gang.

Endret av Submoose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, disse "kondom-strengene" (DR Black Beauties, Elixir, etc) er ikke noe særlig. De dreper klangen og overtonene i strengen og låter akkurat som det det er... som å spille med kondomer på fingrene. Nei, fysj og fy.... :)

@Orph: Jeg har et par ganger gjort sånne "samle-ordre" både på bøker og strenger, og det ender som oftest opp med at jeg blir sittende igjen med flere strenger og/eller bøker og det blir ikke egentlig så billig når all innenlandsportoen er tatt med. Så jeg har endt opp med å bestille bare til meg selv i det siste. Som oftest er ikke frakten noe å grine over heller... det er ikke så spesielt mye dyrere å sende ting fra USA enn det er å sende fra Norge. Og ofte kommer det gjennom uten toll og avgifter, også, så da blir det jo greit likevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjører DR Fat Beams Marcus Miller signatur-sett (45-65-85-105) på Marcus Miller-bassen (det er faktisk en veldig bra match...), og enkelt og greit Ernie Ball Regular Slinky (45-65-80-100-130) på Stingrayen. Veldig fornøyd med disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Orph: Jeg har et par ganger gjort sånne "samle-ordre" både på bøker og strenger, og det ender som oftest opp med at jeg blir sittende igjen med flere strenger og/eller bøker og det blir ikke egentlig så billig når all innenlandsportoen er tatt med. Så jeg har endt opp med å bestille bare til meg selv i det siste. Som oftest er ikke frakten noe å grine over heller... det er ikke så spesielt mye dyrere å sende ting fra USA enn det er å sende fra Norge. Og ofte kommer det gjennom uten toll og avgifter, også, så da blir det jo greit likevel. :)

Joda, har ordnet et par sånne greier selv tidligere. Det er et styr, men de har ganske greie kvantumsrabatter hos circlek. Oh well.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.