Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Favorittstrenger!


Thunder Fingers

Anbefalte innlegg

Da det ble etterspurt en "Beste strenger" tråd, så tar jeg meg denne friheten slik at vi kan få litt synspunkt rundt saken, men er uenig i at vi kan kalle noe beste, da en bassists gull er en annen bassists møkk.

Personlig har jeg vært innom mye forskjellig, men ender alltid tilbake til Rotosound Swingbass (Forholdsvis RS66LE og RS665LD).

Jeg kan egentlig ikke forklare hvorfor, men jeg antar at de rettogslett bare føles rett for meg, de er ikke de strengene som varer lengst, og må nok byttes etter en månde eller 2, men for min del så er det ikke så ekstremt med merarbeid at jeg klager på det, Er forøvrig Rotosound jeg vil anbefale for Flatwound og.

Verste strengene jeg har vært borti må være Warwick Red Label, Nå er det mange år siden jeg brukte de, men mener å huske at de ble veldig raskt daffe og kjipe og at de røk raskt.

Utenom det så er jeg av den tro at det er bare å finne et merke som duger og høres bra ut for deg, og holde deg til det.. så slipper du å være usikker på hvordan strengene vil reagere på din spillestil og lydinnstillinger hver gang du bytter, og du kan bare kjøre plug and play rett etter at strengene er byttet.

Noen andre synspunkter? Hva er DINE favorittstrenger?

PS: Gitarister bes å sjekke hvilket forum de er i :) Men de kan lage en egen tråd i gitarforumet :)

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er enig med deg i Warwick Red Label. Hadde de på en bass for mange mange år siden, og måtte bytte de etter noen få uker. De var helt daue.

Mine favoritter er og blir DR HiBeams. Foretrekker .025-.040-.060-.080-.100-.120. På noen basser bruker jeg SunBeams (som er samme strengen men med nikkel), som er en litt varmere streng i klangen. HiBeams er spunnet på rund kjerne som gir en myk og fleksibel streng. Har prøvd forskjellige merker og strengetyper, men som Martin ovenfor, så kommer jeg alltid tilbake til favorittene mine.

Har også TI Jazz Flats på en fretless, men blir ikke fortrolig med dem helt. Så jeg er nok DR HiBeams-mann, ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd en god del forskjellige strenger, men Dunlop 30-130 nikkel strenger er en favoritt sålangt. Har noen Warwick Yellow Label nikkel på Modulusen for øyeblikket, synes de låter fint foreløpig. Kan ikke si noe om holdbarheten foreløpig, though.

Jeg vurderer å prøve Circle K strenger neste gang jeg skal bestille fra usa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som er fan av D`adaraio nickel round wound?

Nja... Jeg er vel ikke u-fan, men synes ikke de utmerker seg noe spesielt i positiv retning, hvertfall, og så synes jeg de dør litt for fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja... Jeg er vel ikke u-fan, men synes ikke de utmerker seg noe spesielt i positiv retning, hvertfall, og så synes jeg de dør litt for fort.

Amerikanerene bruker D'addario i et sett, ca alle basser jeg har kjøpt der i fra kom utstyrt med D'addario.. Er forsåvidt helt enig med deg, de dør raskt og de føles billige ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikanerene bruker D'addario i et sett, ca alle basser jeg har kjøpt der i fra kom utstyrt med D'addario.. Er forsåvidt helt enig med deg, de dør raskt og de føles billige ut.

Samme er det med Ernie Ball slinky strenger. De har god lyd, syntes jeg, men de varer bare ~en måned. Dunlop sine nikkel-strenger har jeg gode erfaringer med. SS'ene syntes jeg ble litt for "klankete" though. Og de har brukbar holdbarhet.

DR High Beam har jeg også god erfaring med. God holdbarhet og god lyd, men de er aaalt for dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DR HiBeams er ikke så dyre når man kjøper i bulk fra USA :-)

Jeg har strengene lenge, heldigvis er jeg ikke så svett på fingrene, og jeg er helt manisk til å vaske hendene før jeg spiller. Så strengene varer i månedsvis (for ikke å si årevis). Spørs jo selvsagt hvor mye jeg spiller. Men siden jeg har et par basser fordeler det seg jo utover *hehe*

Litt morsomt, jeg kjøpte et sett med FatBeams (Marcus Miller signatur-strenger), og de er altfor rå og grove for meg. :D HiBeams, for sure!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt inn en bulk (6 strengesett i pakka) med HotWire strenger fra Status Graphite og er strålende fornøyd, så langt. Skal ikke si for mye om holdbarheten, men ryktene sier at tonen holder lenge. Har også kjøpt sort-nylonstrenger til fretlessen, men ikke fått teste de ut enda.

Så nå er vel egentlig HotWire mine favorittstrenger :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.