Web Analytics
Jump to content

Inspirasjon til bandnavn

Knewt
 Share

Recommended Posts

Heisann.

Jeg har nylig joinet et band. De har et navn, men har bestemt seg for å kanskje skifte. Sist øving fikk alle beskjed om å komme opp med noen navn hver, så skulle vi prøve å bli enige om ett. Men jeg har ingen inspirasjon til å finne på nytt navn. Jeg har ikke peiling på hvordan man finner et bra navn. Jeg har ikke funnet noe som bare er "YES!".

Hvor begynner man?

Hvis det har noe å si spiller vi nu metal-ish.

• Replies 45
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hva er grunnen til at dere vil ha nytt navn? På grunn av endringen i besetning, eller noe annet?

Jeg synes vel at det å ikke ha et godt navn er god grunn til å ikke komme med noe forslag. Kan jo hende at medlemmene som har vært i bandet litt lenger har noen gode forslag allerede?

Se filmer og les bøker. De fleste bandnavna jeg har brukt de iste åra har plukket opp slik. Funker til låt-titler også.

Nami: Karakter i anime-serien One Piece.

Solstorm: Det finnes en film med det samme navnet. Har aldri sett filmen, men når jeg så den på hylla i butikken, så skjønte jeg med en gang at det nyoppstarta prosjektet mitt måtte hete Solstorm.

Doorn: Om jeg husker rett så er dette en dal i en av de første Narnia-bøkene("Gutten og hans hest" tror jeg det er). Har en låt som hetter dette.

Kommer også an på om dere spiller norsk eller engelsk eller gresk. Hvis dere skal bare spille norske sanger og kun satser på nasjonal erkjennelse kan jo dere vurdere et norskt navn. Eller om dere vil oppnå noe i det internasjonale, kan dere hete noe på engelsk?

Bare for å tilføye, et norskt navn som kan oversettes senere i utlandet kan jo være en ide, slik som Turboneger/Turbonegro

Hvis du av en eller annen grunn skulle være interessert i naturfag og fysikk kunne jo "Photon" vært et forslag? Det er all slags mulig steder man kann finne et bandnavn. Ta en kikk innom artikler om temaer du er interessert i (eks: Wikipedia) og les både på norsk og engelsk, kanskje dukker det opp der :)

• 4 weeks later...