Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalinger: Rørcomboer 5000-7000,- (Brukt)


ovl

Anbefalte innlegg

Nå leste jeg nettop på en tråd hvor det var en som skrøt av cleanen på Roland cube 30. Hvordan blir lyden hvis man bruker stompboxer på den? Det må jeg prøve...

Jeg bruker nemlig bare clean kanalen... Erfaringer?

FAIL

Skal du ha rør eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

FAIL

Skal du ha rør eller ikke?

Jeg vil bare ta med meg erfaringer videre. Hvis man tenker litt stort er det ganske kjedelig å ha brukt 7000,- på en rørforsterker, og clean lyden er den samme, hvis det er bare det man bruker.Jeg bruker LANG tid på å tjene i denne summen.

Jeg lagde profil på dette forumet for å kunne få erfaringer, av dyktige gitarister som har peiling. (Noe som ikke jeg har)

Jeg ble forvirra når en på dette forumet skrøt veldig på en post av cleanen på cuben. (Han sa at nesten alt annet var dårlig på den, men det bruker ikke jeg) Han hadde i tilleg rørforsterker(e).

Kankje det er "FAIL" og poste for mange poster, men jeg vil bare ta med meg erfaringer... Det er bedre det, enn å ha gjort et forferdelig dårlig kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender, evt Vox. :)

+1 på den. Av de mest vanlige merkene i den prisklassen du nevner tror jeg flertallet av gitarister vil si seg enige i den uttalelsen. Fender er amerikansk clean og vox britisk clean. Velg den du liker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man tenker litt stort er det ganske kjedelig å ha brukt 7000,- på en rørforsterker, og clean lyden er den samme, hvis det er bare det man bruker.

Jeg ble forvirra når en på dette forumet skrøt veldig på en post av cleanen på cuben. (Han sa at nesten alt annet var dårlig på den, men det bruker ikke jeg) Han hadde i tilleg rørforsterker(e).

Roland Cube har en ganske bra clean. Min gamle Fender FM212 hadde også en flott clean. Men allikevel, om du kjøper en Peavey/Fender/Vox rørforsterker til 3-4x prisen så blir selvsagt lyden bedre, både clean og vreng. Dersom han som skrøt av cube-clean mente at den var like bra som clean på de fleste rørforsterkere, da er jeg dog ikke enig (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roland Cube har en ganske bra clean. Min gamle Fender FM212 hadde også en flott clean. Men allikevel, om du kjøper en Peavey/Fender/Vox rørforsterker til 3-4x prisen så blir selvsagt lyden bedre, både clean og vreng. Dersom han som skrøt av cube-clean mente at den var like bra som clean på de fleste rørforsterkere, da er jeg dog ikke enig (:

Han sa ikke at den var like bra, men at den var bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå leste jeg nettop på en tråd hvor det var en som skrøt av cleanen på Roland cube 30. Hvordan blir lyden hvis man bruker stompboxer på den? Det må jeg prøve...

Jeg bruker nemlig bare clean kanalen... Erfaringer?

Ok, nå har jeg lest igjennom slutten av tråden her ...

Du har en Roland Cube 30, am I right?

Og du har lest at en ANNEN person syns den er bra ... Synes DU cleanen er bra?

Syns DU den er så bra at du kan spare til andre ting enn en forsterker?

Og hvis du bare bruker cleanen hvordan får du vreng da? Bruker du ikke pedaler eller noe lignende?

Jeg blir rimelig forvirra når du sier at du ikke bruker noe annet enn clean på Cuben og spør om våre erfaringer med effekter/pedaler på den, når du har egne effekter som du like så godt kan teste på den ...

Jeg spilte med en trommis som hadde en sånn Cube jeg måtte låne hele tida ... Det er jo en grei amp til den prisen, man klarer vel seg rimelig lenge med den?

Men seriøst ... Hvis du har forsterkeren selv, hvorfor spør du om våre meninger på cleanen eller med effekter når du kan teste det selv? :huh:

Jeg håper virkelig ikke jeg har misforstått mer enn det jeg har spurt om nå, fordi da blir denne posten ganske fail syns jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå har jeg lest igjennom slutten av tråden her ...

Du har en Roland Cube 30, am I right?

Og du har lest at en ANNEN person syns den er bra ... Synes DU cleanen er bra?

Syns DU den er så bra at du kan spare til andre ting enn en forsterker?

Og hvis du bare bruker cleanen hvordan får du vreng da? Bruker du ikke pedaler eller noe lignende?

Jeg blir rimelig forvirra når du sier at du ikke bruker noe annet enn clean på Cuben og spør om våre erfaringer med effekter/pedaler på den, når du har egne effekter som du like så godt kan teste på den ...

Jeg spilte med en trommis som hadde en sånn Cube jeg måtte låne hele tida ... Det er jo en grei amp til den prisen, man klarer vel seg rimelig lenge med den?

Men seriøst ... Hvis du har forsterkeren selv, hvorfor spør du om våre meninger på cleanen eller med effekter når du kan teste det selv? :huh:

Jeg håper virkelig ikke jeg har misforstått mer enn det jeg har spurt om nå, fordi da blir denne posten ganske fail syns jeg :P

Nei, jeg har cube 60

Hehe... joda. Jeg liker cleanen på cuben, men JEG blir forvirra av og til.

Jeg kjører en multiefekt gjennom cuben, og det går helt fint det.

Endret av ovl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med noe innspill fra Perry?

Hva syntes han om lyden i din forsterker?

Jeg skjønner godt at det går i surr for deg, når jeg var på din alder var det bare et par butikker å forholde seg til.

Internett fantes ikke, så man spilte på det man fikk tak i :)

Du kommer kanskje til å forandre smak etterhvert, hvis du kjøper en brukt rørforsterker kan du selge den uten noe særlig tap om noen år.

Det viktigste er å ha det gøy, og å spille sammen.

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden går i loop ser jeg..

Hvis du kjøper deg en skikkelig rørforsterterker er det en overhengende fare for at du vil like vrengen i forsterkeren bedre enn fra en multi-effekt.. glem derfor ideen om at du bare vil bruke den clean.

Hvis du liker cube'n din så behold den.

Hvis du ikke synes de forsterkerne du har prøvd verken har bedre vreng eller clean enn cube forsterkeren din, så må du ikke kjøpe de.

Jeg kan gjenta dette i det uendelige - du vil ikke finne noen fasitsvar på "bra" og "dårlig" lyd. Men du kan få tips om produkter du kan prøve. Det er så langt et forum kan hjelpe deg.

Der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i siste post. Det er ikke poeng i å kjøpe dyre forsterkere viss du er fornøyd med din til nå.

Men du kan derimot prøve ut en del forsterker, og viss du finner noe som faller veldig i smak, så har du en grunn til å kjøpe ny amp.

Selv om det finnes mye bedre forsterkere der ute enn Cube, så betyr det ikke at den er ubrukelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har cube 60

Hehe... joda. Jeg liker cleanen på cuben, men JEG blir forvirra av og til.

Jeg kjører en multiefekt gjennom cuben, og det går helt fint det.

Hvis du syns det går fint med den multieffekten og du liker cleanen, hva skal du med denne tråden da?

Som noen har nevnt over så vil du utvikle din egen smak etter hvert, og det er da du burde begynne å tenke mer på å kjøpe dyrt utstyr, men så trenger du ikke å gjøre det hvis du fortsatt liker Cuben. Skjønner du hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.