Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalinger: Rørcomboer 5000-7000,- (Brukt)


ovl

Anbefalte innlegg

  • Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

AC15 er på 15watt, hva tror du AC30 er på da? Og hva mener du forskjellen på 15w og 30w utgjør? :)

Men hvilken AC30 var det du prøvde da? Det eksisterer en del varianter av den modellen. Eller hva kostet den du prøvde, det sier gjerne noe om hvilken modell vi snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AC15 er på 15watt, hva tror du AC30 er på da? Og hva mener du forskjellen på 15w og 30w utgjør? :)

Men hvilken AC30 var det du prøvde da? Det eksisterer en del varianter av den modellen. Eller hva kostet den du prøvde, det sier gjerne noe om hvilken modell vi snakker om.

Jeg tror den kosta rundt 8000,- i nypris på Riff...

Jeg er 99,9999% sikker på at det var denne modellen: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=20796911

Endret av ovl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

?

Det betyr at ampen yter 30W rett før sluttrinnet begynner å vrenge. Spiller du på full guffe, yter den 70W.

En gammel 100W Marshall yter rundt 180W på full skuring. Ritchie Blackmore brukte 200W Marshall-amper, der har du forklaringen på hvorfor bildet flimrer KONSTANT på DVDen fra München i 1977... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du testet AC15 og? For selv mener jeg at 15 watt holder i massevis, også konserter, pga mindre watt vrenger den tidligere enn AC30 (volummessig). Men, selvfølgelig, smak sak dette og.

Nei, jeg fikk bare testet ac30 og tre-fire andre rørforsterkere til den prise, men syntes ac30 var en favoritt for meg selv.

Jeg fikk også testet digitech hardwire serien og jeg må si at jeg likte delay/loop pedalen. To i en :)

En annen ting som jeg kunne ta med meg videre var at gibson les paul ebony gitaren som jeg prøvde der borte var mye med ubehagelig å spille på.

Den ble ustemt hele tiden og jeg må hatt sykt flaks når jeg kjøpte min brukt for 5000,- (med harcase, to strengesett+rem) for den er sykt mye deiligere å spille på og holder seg stemt hele tiden.

Han jeg kjøpte gitaren av visste ikke hvilken års modell det var, men sa det var en spesiell modell fordi den var lettere en de andre studioene.

Noen som vet hvilken års modell det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig hvor godt gitarer er satt opp fra fabrikk. Er gitaren brukt er det en overhengende fare for at gitaren er justert skikkelig etter kjøp. Dessuten blir gitarer bedre av at de spilles litt på, altså, en viss "slitasje" øker gjerne spillbarheten.

Har ikke hørt om noen bestemt studio modell som er spesiell lett. Men det har sikkert forekommet stor variasjon gjennom årene, som på de andre Gibson modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.